Дори и да не искаме да си го признаем, днес телефоните ни са много повече от начин да общуваме с близките си. Отвъд всички технически функции, те са нашите малки вселени, които пазят документално важни и емоционално значими неща – снимки на децата и домашните любимци, моменти от отминалата ваканция, селфита с приятели.
В телефона ни обикновено се намира мобилното ни банкиране, през което управляваме финансите си, приложения като Revolut, аповете на стрийминг платформите Spotify и YouTube, на които слушаме любимите си подкасти и музика.
Да не забравяме и бързия достъп до социалните мрежи.
Няма да е пресилено да кажем, че телефонът съдържа в себе си цялото ни ежедневие – през задачите и ангажиментите до връзката с важните за нас хора и спомените, които не искаме да загубим.
Много от нас се грижат само за добрия външен вид на телефоните си – ползват протектори и калъфи, за да ги предпазват от счупване и надраскване в случаите, в които неволно ги изпускаме или ги даваме на детето, за да се сдобием с 10 минути свободно време.
Реално обаче смартфонът има редица функции в хардуера и софтуера си, чието опазване не ни е приоритет: къде поради небрежност, къде поради липса на информация и познания.
Отскоро Yettel предлага интересна услуга, която помага да се грижим за устройствата си много по-добре, така че да си спестим бъдещи проблеми като разходи за поправка или евентуална загуба на ценни за нас данни.
Услугата се нарича „Смартфон диагностика“ и прави серия от тестове, някои автоматични, други – интерактивни, които оценяват състоянието на телефона (или таблета), като така ни помага да поддържаме устройството си в оптимално състояние и да удължим живота му.
Диагностиката позволява да се направи подробна софтуерна и хардуерна проверка на телефона, с която да се оцени производителността му, да се открият потенциални проблеми и да се предотврати развитието им в по-сериозни дефекти. Не е необходимо да отделяте специално време или да я планирате предварително: достатъчно е да влезете в последната версия на приложението Yettel, да изберете от меню Услуги „Смартфон диагностика“ и да стартирате теста.
Диагностиката включва 6 отделни теста, които проверяват за проблеми в различните функции на телефона: аудио, камера, дисплей, софтуер, сензори и бутони.
В секцията „Аудио“ диагностиката използва функционалността Text-to-Speech, за да прочете произволни числа, след което ви предоставя клавиатура, за да въведете цифрите, които са били възпроизведени през слушалката и високоговорителя на устройството. При теста на микрофона услугата на Yettel ви показва произволни цифри, които трябва да прочетете, за да се установи дали съвпадат с числата, представени на екрана. Аудио тестът за iOS включва изговарянето на произволна дума и така верифицира способността на микрофона да засича звук.
Предварителната диагностика ще ви спести неудобството да молите вашия клиент или колега да повтори казаното по време на телефонен разговор, в случай че проблемът с аудиото се появи в най-неудобния момент от работния ден.
Камерата също се тества на два етапа: предна и задна леща. Смартфон диагностиката използва Google ML Kit, за да измери способността на обектива да фокусира и да заснема обект.
Що се отнася до дисплея, услугата на Yettel проверява дали докосванията на тъчскрийна се откриват във всички области на екрана и ако някъде има проблем – сигнализира. От най-използваните зони, в които са разположени обикновено бутоните за приемане на разговори, до горното меню, в което „се крият“ всички push нотификации – от имейла, до Facebook, Instagram и т.н.
Една от безспорно най-важните функции е диагностиката на софтуера като тестовете тук са изцяло автоматични. Те проверяват дали за вашия телефон има налична софтуерна актуализация, дали е на разположение достатъчно свободна RAM памет и дали имате достатъчно свободно място за съхранение, което не е без значение когато става дума за оптимална производителност.
В категория „Сензори“ диагностиката бързо установява дали функцията за вибрация работи добре, което е важно, ако сте сред хората, които имат навика да изключват звука си или да ползват вибрацията за сутрешна аларма.
Последната, но не и по важност, шеста функция на теста на Yettel е свързана с бутоните и проследява дали копчетата за увеличаване, намаляване и изключване на звука работят както трябва.
До края на октомври тече безплатен тестови период на услугата. Тя е съвместима с всички устройства с операционни системи Android и iOS, стига да имате последната версия на приложението на Yettel.
И макар да не можем да поставим знак на равенство между здравето на телефона и това на тялото, трябва да признаем, че навременната грижа и превенцията и в двата случая спестяват както по-нататъшни проблеми, така и доста пари.
В този смисъл е без съмнение, че новата услуга на Yettel е смислена и полезна и си струва да я пробваме. В свят, в който времето си остава най-ценният ни ресурс, разпиляването му в ремонти и подобни излишни занимания е в най-добрия случай нежелателно.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: