Какво е значението на спечелената титла в професионален спорт в една година, в която си загубил „толкова много“? Nike и рекламната агенция Wieden+Kennedy правят опит да отговорят на този въпрос в поредното си хитово видео, с което поздравяват баскетболния „Лос Анджелис Лейкърс“ за 17-ия им трофей в NBA.

„Езерняците“, начело с големите си звезди ЛеБрон Джеймс и Антъни Дейвис, триумфираха с 4-2 на финала срещу „Маями Хийт“ и изравниха рекорда за брой титли на „Бостън Селтикс“.

„През този сезон спечелихме. Но загубихме“ – така започва едноминутното видео "Не може да спрете ЛА", с което се отдава чест не само на успеха на момчетата на Франк Воугъл, но и на починалата легенда на „Лейкърс“ Коби Брайънт. Петкратният шампион загина в катастрофа с хеликоптер в началото на годината и отборът посвети титлата на „Мамбата“ и дъщеря му Джиджи, която също беше на борда.

„Езерняците“ носеха потници с цифрите 8 и 24 – номерата на Коби, както и №2 – номерът на дъщеря му, която бе тръгнала по неговия път.

Рекламата на Nike противопоставя победата на „Лейкърс“ срещу загубата на над 215 хиляди живота в САЩ заради Covid-19 пандемията. Заради нея плейофите не се проведоха в обичайния си формат, а в затворен „балон“ в комплекса на „Дисниленд“ в Орландо.

„Спечелихме, но загубихме толкова много“, казва гласът от рекламата на фона на драматична музика, докато вървят кадри от вдигането на трофея и недоволството на играчите срещу насилието над чернокожи.

САЩ се намира във времена, в които движението „Black Lives Matter“ набра огромна популярност, а известни личности осъдиха всички прояви на полицейско насилие над чернокожи граждани. Състезателите от NBA направиха бойкот заради социалната несправедливост след убийството на Джейкъб Блейк и не излязоха на паркета няколко поредни дни, а дори съществуваше риск плейофите да бъдат прекратени.

Победата в спорта не може да се сравни със загубата в борбата срещу расизма и именно това е посланието в рекламата на Nike. И все пак те констатират: „В година като никоя друга, този успех означава всичко“.

Интересно е сравнението на тази реклама с видеото на Nike от 2016, с което поздравиха ЛеБрон Джеймс за титлата, спечелена с „Кливланд Кавалиърс“. Тогава победата изглеждаше най-важното нещо и нямаше други видими социални проблеми, които да я засенчат.

Джеймс вече е четирикратен шампион на NBA и стана първият баскетболист в историята, който печели наградата за „Най-полезен играч“ (MVP) на финалите с три различни отбора. В последния мач от серията срещу „Хийт“ той записа трипъл-дабъл – 28 точки, 14 борби и 10 асистенции, а това му донесе индивидуалното отличие. Печелил го е още през 2012 и 2013 с „Маями“, когато стигна до трофея в NBA, както и с „Кливланд Кавалиърс“ през 2016, когато „кавалерите“ детронираха „Голдън Стейт“ от баскетболния трон.

Nike и Wieden+Kennedy направиха заедно и вдъхновяващия рекламен клип „Не можеш да ни спреш“, който представлява безпогрешна комбинация от архивни кадри на състезания, в които образите на атлети от различни спортове се сливат в обща картина. Участват Рафаел Надал, Кристиано Роналдо, Серина Уилямс, Наоми Осака и десетки други звезди.

Новата реклама на Nike: Шедьовър на монтажа и поклон пред силата на спорта

Двете компании създадоха и рекламата „Dream Crazy“, в която състезателят по американски футбол Колин Каперник заяви: „Вярвай в нещо, дори това да означава, че трябва да жертваш всичко“.


Преди 4 години той протестираше за равноправие и бе заклеймен. Сега е герой


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Политика

Сенатът на САЩ оряза над 9 млрд. долара за хуманитарна помощ в чужбина и за обществени медии в страната

Сенатът осигури поредна победа на Доналд Тръмп като промени вече одобрения федерален бюджет

12:03 - 17.07.2025
Важно днес

Софийската адвокатска колегия разкритикува начина, по който се води делото срещу кмета на Варна

САК изпраща и свои наблюдатели на делото по жалбата на Коцев срещу 72-чаовоото задържане

11:49 - 17.07.2025
Технологии

Седмицата на „Джурасик“ започва с филми на половин цена във видеотеката на А1 ТВ

Шест филма от „Джурасик“ с 50% отстъпка от 17 до 21 юли в А1 ТВ

11:43 - 17.07.2025
Важно днес

Германия отхвърля бюджетния план на фон дер Лайен за 1,8 трилиона евро

Берлин определя предложението на Европейската комисия като „недопустимо“

11:15 - 17.07.2025
Текстове от партньори

Digital Scouts се завръща в изцяло нов формат и с онлайн игри за децата, посветени на безопасния интернет

Образователната инициатива на Yettel ще зарадва подрастващите с нови звездни посланици и атрактивни награди

10:32 - 17.07.2025
Важно днес

Археолози разкриват нов пласт от историята на Перперикон – каменни сечива на 7000 години

Новият археологически сезон започна на 9 юли и вече дава резултати

10:18 - 17.07.2025
Живот

Робо-играчки днес, космически мисии утре

Мисията с перспектива на SAP Labs България и Фондация „Работилница за граждански инициативи“

09:25 - 17.07.2025
Важно днес

Адвокат за ареста на Коцев: Не е черна пантера и прокурорски син от Перник, за да се укрие

Спецсъд и прокуратура възкръсват като "феникс от пепелта", смята Емануил Йорданов

08:17 - 17.07.2025