Новият Audi Q3 - не иска просто да ви вози, а иска да ви познава Снимка: © Porsche.bg

Audi Q3 е един от най-успешните модели на марката. Сега третото поколение на компактния SUV идва с амбицията да задава нови стандарти – не само с дизайн, но и с обещанието да превърне всяко пътуване в дигитално изживяване.

Вече не става въпрос само за автомобил, който ви откарва от точка А до точка Б. Новият Q3 следи как шофирате, запомня навиците ви, научава любимите ви маршрути за паркиране и дори наблюдава дали не сте се уморили зад волана.

Широката предна решетка Singleframe и прецизно оформените фарове създават първото впечатление – уверено и модерно. За първи път в компактния сегмент на Audi се предлагат дигитални Matrix LED фарове с micro-LED модули, които осигуряват изключително осветяване и контраст на пътя.

В задната част вече има дигитални OLED светлини и непрекъсната LED лента – досега привилегия на по-високите класове.

Хоризонталната раменна линия визуално разделя автомобила на два обема и подчертава динамичните му SUV пропорции. Отстрани новият Q3 изглежда едновременно елегантен и мускулест, като успява да съчетае спортна увереност с изчистена естетика.

Интериорът прави впечатление с нова концепция за управление - контролите са преместени на волана, където два нови лоста на кормилната колона поемат функциите за предавките, светлините и чистачките.

Резултатът е повече място в централната конзола, по-добра видимост и усещане за простор.

За първи път в компактния сегмент на Audi е налично и акустично остъкляване за предните странични прозорци, което значително подобрява тишината при високи скорости.

Функционалността не е пренебрегната – багажникът предлага 488 литра обем, който нараства до 1386 литра със сгънатата задна седалка.

Теглителната способност от 2100 килограма прави новия Q3 подходящ не само за градски приключения, но и за по-амбициозни пътувания.

Моделната гама включва три варианта задвижване. Базовият TFSI с 150 к.с. (110 kW) идва с mild hybrid технология, дизеловият TDI със същата мощност от 150 к.с. е създаден за дълги разстояния, а plug-in хибридът с 272 к.с. (200 kW) предлага до 119 километра електрически пробег.

Новата система за управление на окачването е друго значимо подобрение. Тя непрекъснато адаптира поведението на всяко колело според пътната настилка и стила на шофиране, като взема предвид управление, спиране и ускорение.

Разликата между комфортен и спортен режим сега е много по-осезаема, а прогресивното кормилно управление добавя прецизност и пъргавина в средния режим.

Audi Q3

Асистиращите системи превръщат Q3 в истински дигитален спътник. Адаптивният асистент за шофиране Plus поддържа надлъжно и странично водене на автомобила при скорости до 210 км/ч, а на магистрали дори помага при асистирана смяна на лентата.

Самообучаващата се функция за автоматично паркиране позволява на автомобила да запомни до пет персонализирани маневри за паркиране на разстояние от 50 метра - идеално за труднодостъпни гаражи или навеси. Новият асистент за заден ход може да запомни разстояние от около 50 метра и да се движи на заден ход самостоятелно.

Многобройни функции на автомобила могат да се управляват с обучаващия се гласов асистент Audi assistant. Той е подобрен с изкуствен интелект, интегриран директно в автомобила и за първи път се показва чрез аватар на централния сензорен дисплей на MMI, а когато е активен, и като икона на head-up дисплея или в Audi virtual cockpit.

За първи път аварийният асистент е в състояние да поеме пълен контрол в екстремна ситуация – ако водачът не реагира на предупрежденията, системата самостоятелно закарва автомобила до банкета и го спира там, като активира аварийните светлини и инициира обаждане до 112.

Вътрешна камера следи водача за признаци на умора и дефицит на внимание - ако се чудите, данните не се запазват.

Началната цена в Германия е 44 600 евро за TFSI версията и 49 300 евро за plug-in хибрида. Производството се осъществява в Гьор, Унгария, и Инголщат, Германия.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Благомир Коцев и Никола Барбутов са преместени в Софийския централен затвор

От ПП настояват прокуратурата да обясни какво е правното основание на преместванията и защо се случват именно сега

17:46 - 17.11.2025
Важно днес

Златната тоалетна в операция “Мидас” - какво знаем за най-голямата корупционна схема при управлението на Зеленски

Разследване в „Енергоатом“ разкрива схема за 100 млн. долара и разклаща властта в Киев в разгара на войната

17:40 - 17.11.2025
Важно днес

"Чешкият Сфинкс" - милиардерът, който стана главен акционер най-голямата петролна компания на Франция

Апетитът на Даниел Кретински се разпрострира от енергетика, през футбол до британските кралски пощи

17:19 - 17.11.2025
Важно днес

Кабинетът на Виктор Орбан намекна за интерес към активите на "Лукойл" в България

Петeр Сиярто обяви, че властта ще подкрепя местни компании, които биха искали да преговарят за сделка

16:38 - 17.11.2025
Важно днес

Захари Карабашлиев се завръща с нов роман - "Последният ловец на делфини"

Две години след "Рана" писателят разказва история за България след Втората световна война

15:16 - 17.11.2025
Технологии

Тайната зад алгоритъма на ТикТок - пристрастяването е почти като при хазарта

260 видеоклипа, или едва около 35 минути, са достатъчни, за да влезете в капана

14:15 - 17.11.2025
Текстове от партньори

Любомир Малоселски, Vivacom: За 3 г. надградихме значително портфолиото Unlimited и предложихме 5G устройства на достъпни цени

"Дойде времето на достъпни мобилните устройства, които могат всичко"

13:23 - 17.11.2025
Важно днес

Украйна ще купи до 100 изтребителя Rafale от Франция

Володимир Зеленски и Еманюел Макрон направиха първа стъпка в мащабна военна сделка

12:56 - 17.11.2025