Новият MINI Countryman - все по-малко British и все повече Deutsch 

Новият MINI Countryman вече е тук и съвсем не е “мини”. В духа на новото време той е пораснал с 13 сантиметра на дължина и 6 сантиметра на височина.

За да си представите тенденцията - първият Countryman през 2010 година е 4,10 метра, а сегашният - 4,42 м.

Като част от групата BMW обаче MINI Countryman стъпва на опита на X1 и взаимства някои технологични и инженерни решения, особено в електрическия си вариант.

Голямата промяна в последните години при MINI е в интериора, който изглежда все по-тийнейджърски и по-малко британски, ако се съгласим, че Обединеното кралство означава консерватизъм, стил и доза монархически лукс.

MINI Countryman

Интериорът на MINI Countryman е точно обратното - веган кожа, повечко пластмаса и синтетика, нещо, което имитира плетиво, трета спица на волана като колан на 13-годишен скейтър. Гласовият асистент е кучето Спайк, което, освен че невинаги разбира какво се иска от него, понякога дори се сърди и изчезва тотално от пейзажа.

В защита на новия интериор можем да уточним, че са ползвани рециклиран полиестер и новоразработени екологични материи.

Истинските фенове на MINI гледат леко от високо на притежателите на Countryman (въпреки че в действителност на пътя е обратно) - почти като на отцепници от сектата, защото истината е, че усещането за колата не е същото. Да караш MINI Countryman със сигурност повече прилича на радостта от шофирането на X1 и X2, отколкото на картинг усещането на John Cooper Works (JCW) в нисък вариант.

Дори и в “Go-kart Mode”, което трябва да е режимът най-близък до ДНК-то на марката, парата е повече в свирката, както се казва. Превключването на режима за каране става с един бодър звук “Юхууу”, който се разнася от високоговорителите. Пак от там идва и “ръмженето” на мотора. Всичко това, разбира се, можете да го изключите от настройките, освен ако не забавлявате малки деца в колата.

С този си размер MINI Countryman вече си е една идеална семейна кола, която може да тегли дори и каравана.

Mini Countryman

Багажникът е с вместимост от 460 до 1 450 литра при сгъната задна седалка. Допълнителното отделение под дъното предлага още място. Там съвсем комфортно могат да се подредят аксесоарите за зареждане на напълно електрическото MINI Countryman. Опционално иматe възможност да поръчате и теглич, който се сгъва и разгъва електрически и тегли до 1 200 кг.

Освен “Go-kart” режим имате и още няколко, чиято цел не е съвсем ясно каква е: Vivid Mode, Core Mode, Green Mode, Timeless Mode, Balance Mode, Trail Mode, и Personal Mode - който вие сам си настройвате, като включително можете да си сложите и снимка, която да ви излиза на екрана на колата на принципа на тапетите в телефона.

За всеки от тези режими Countryman има специални звуци и цветове. Може да ви се стори глупаво, но специалният дух на MINI в този модел сякаш се подхранва от подобни трикове.

Чрез магазина за приложения на MINI имате възможност да купувате игри, както и да стриймвате музика и видеоклипове.

Липсата на копчета на таблото вече също е норма при новите автомобили и съревнованието по тази линия е кой ще направи най-интуитивния софтуер на “телевизора в колата”. Можем да ви кажем, че няма да е MINI. Вземете си половин ден отпуск, разучете менюто, направете си shortcuts - особено за това как превключвате между радио, телефон или usb-източник. Запомнете, че противно на всякаква логика часът се намира в долния ляв сегмент на кръглия дисплей.

В средата на таблото този път имаме цял кръгъл дисплей, който прилича на циферблата на гигантски спортен часовник. Това е нововъведение - досега екранът беше правоъгълен, само че вкаран вътре в кръглия модул.

Mini Countryman

За малко да забравя - няма ги класическите дръжки за отваряне на вратите на колата, които години наред не променяха формата си. Сменени са с вертикални - в синхрон с въздуховодите, които са още по-тесни и издължени спрямо предишния модел. Ключът за автомобила също е в чисто нова елипсовидна и плоска форма. Евентуално и той да си отива с въздуховодите.

Дръжки все пак има, но онова, което наистина липсва, е дисплеят зад волана. Какво има на негово място ли? Краткият отговор е “нищо”.

Като опция можете да си вземете head-up дисплей, който проектира цялата необходима информация в зрителното поле на водача. При липсата на онова, на което едно време казвахме “километраж” обaче, този head-up дисплей не е никаква опция, а си е чиста нужда. Поради наклона на предното стъкло прожекцията не е върху него, а на вадещ се нагоре екран.

Не искаме да всяваме излишна паника, но и друго нещо не си е на място. А именно скоростният лост.

Решението как да бъде заместен сигурно би се видяло естествено само на някого, който много-много не се е качвал в кола.

Представете си къде горе-долу ви е копчето за изключването на предния парктроник. Точно там сега е паркинг режимът. До него е джвъчката за скоростите.

Следва незабелижим стар-стоп бутон. Experience Mode Toggle - за всички “Юхууу” режими на каране, и тази свещена механична петорка завършва с регулатор за силата на звука.

Mini Countryman

С други думи имате копче, джвъчка, джвъчка, джвъчка, врътка. Над тях е само циферблатът на “часовника”. Ако искате бутони, ползвайте си тези волана.

Стигаме и до добрата страна на новото MINI – стария бензинов мотор на JCW и неговите 300 к.с. Натискането на педала ви дава точно това, което очаквате - ускорение от 5,4 секунди от 0 до 100. Ако обичате да изпреварвате по тесни пътища, вие сте.

На мен лично воланът ми се стори една идея по-лек, височината също си идва с известни центробежни сили, но въпреки всичко виждате колко пъргава и обичаща скоростите е тази кола. В повече професионални ревюта, защото това не е такова, управлението на волана се оценява доста високо, дори по-високо от тези на BMW в аналогичните класове.

Mini Countryman

Между другото новият MINI Countryman е идеалнотo SUV за всички, които много харесват MINI, но "им идва малко твърдо”.

Вариациите на моторите са MINI Countryman JCW ALL4 със задвижването на четирите колела. Предстоящият скоро да дойде и в България изцяло електрически Countryman с възможност за избор на две нива на мощността - 204 к.с. и 313 к.с. и 66,45 кВтч батерия.
MINI Countryman C само с предно задвижване и MINI Countryman S ALL4 с двойно задвижване. MINI Countryman ще се предлага и с дизелов двигател, но няма да има хибрид.

Това е първото MINI made in Germany. И без да го знаете усещате, че тази кола е все по-малко британска и все повече немска.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Технологии

Защо Apple слуша руската цензура и спира достъпа до медии

Гигантът трие приложения от App Store за руските потребители

18:06 - 22.11.2024
Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024