Magnifico! „Великолепно!“, биха казали италианците за най-новия модел на Ferrari – Roma, който бе представен официално през ноември миналата година, но първият пуснат за продажба автомобил се очаква да бъде през лятото на 2020 г.

Това е един от най-очакваните нови модели за сезона, кръстен на Вечния град и съчетаващ мощен осемцилиндров турбо двигател с красива визия. Ferrari Roma ускорява до 100 км/ч само за 3,3 секунди, а след още шест стига до 200 км/ч.

Дизайнът на този Гран туризмо (GT) автомобил е вдъхновен от моделите 250GT от 50-те и 60-те години на миналия век, създадени под влиянието на италианската мода и дизайн. 

Погледнете едно модерно „Ферари“ и ще видите автомобил, в който властва геометрията: вентилационни клапи, спойлери, форми, които пасват перфектно на спецификите, създаващи скорост от 320 км/ч. Моделът F8 Tributo и SF90 Stardale, който още не е пуснат на пазара, са агресивни машини. Но във „Ферари“, още от основаването на компанията, винаги са виждали нещата от две гледни точки. Те създават автомобили, характеризиращи се с бързина на пътя и иновация по отношение на технологията, а в същото време атрактивно заоблени и елегантни шедьоври.

С новия модел Roma от Ferrari искат да се върнат обратно към тези две колони в своята философия.

Ferrari Roma тежи 1472 кг и, според главния надзирател на маркетинг отдела Енрико Галиера, е създаден, за да прелъсти клиентите да се присъединят към семейството на „Ферари“ с „по-малко плашеща кола“ сред новото SUV поколение.

„Повечето хора не си купуват Ferrari, защото не знаят колко забавно е да го караш. Искаме да премахнем тези бариери с по-малко заплашителна кола“, казва той пред Automotive News Europe.

Но Roma все пак си е „Ферари“ и е много бързо. То притежава осемцилиндров двигател с два турбокомпресора, които поддържат мощност от 620 конски сили.

Във вътрешната му част може да видите кожен салон, лакирани метални части, въглеродни влакна и LCD екрани.

Roma представлява един от най-изчистените в дизайнерско отношение модели на „Ферари“ в последните няколко десетилетия. Със своя дълъг капак, малък багажник и извивки Roma е красив и привличащ окото модел, а не такъв, който трябва да „опитомиш“. 

„Почувствахме нуждата от това да установим какво е спортна кола и какво е Гран туризмо“, казва визепрецидентът на отдела по дизайн Флавио Манциони в интервю за GQ. 

„Искахме да избегнем смесицата между тези два вида, защото смятаме, че GT автомобилът трябва да е по-елегантен и по-семпъл. А не отличаващ се с форма, повлияна от някои технически решения, задължителни за достигането на определени цели по отношение на представянето“.

От „Ферари“ все още не са обявили официалната цена на модела, но се предполага, че ще е по-скъп от Portofino – около 225,000 щатски долара. Компанията не е споделила и датата, на която официално Roma ще бъде пуснат в продажба. Ясно е, че това ще се случи през лятото на 2020 г.

„Тази кола елиминира много от нещата, които някак усложняват серията, защото ние не се нуждаем от тях“, казва Манциони. „Нуждаем се от елегантност“.