Снимка: © Getty Images

Телеком индустрията премина през невероятни предизвикателства по време на пандемията. Целият трафик се промени и се концентрира в домовете ни, които се превърнаха в офиси и класни стаи. Качествената и бърза връзка стана много важна. За добрите резултати, постигнати по време на дистанционното онлайн обучение, имат принос и телекомите. А бъдещето може да бъде променено, така че технологиите да са в услуга не само на всички участници в образователния процес, но и на цялото общество. Това е оценката на Радослав Златков, главен технически директор на VIVACOM по време на националната конференция „Образование 4.0“.

Във форума  участваха създатели на съдържание и дигитални решения за образованието, директори, учители, ученици.

Ключът към успеха по време на извънредното положение, според образователния министър Красимир Вълчев, е пълната децентрализация на ползваните онлайн платформи, което е позволило максимален обхват на онлайн училището. В българското образование се случва тиха промяна и това е развитието на културата на иновациите сред преподавателите, казва Вълчев. Бъдещето е на дигиталните създатели, на хората, които се учат цял живот. Все повече се разчита на иновативните учители да насърчават обучението между преподавателите.

Ookla: Най-бързата мобилна мрежа в Европа е на Vivacom

България влиза в топ 3 на държавите, които се справиха успешно по време на пандемията, каза Дарин Маджаров, основател на образователната платформа Уча.се. През  март тя е имала 1,7 млн. потребители спрямо 400 хил. година по-рано. Броят на гледаните уроци е нараснал от 1,5 млн. на 6,3 млн.

Сред ключовите фактори за ефективно учене в електронна среда са: достъп до образователни ресурси и технологии, мотивирани и компетентни учители, активна подкрепа на ученето от семейството, качествена обратна връзка  и сътрудничество между учители, ученици и родители, добрата организация на учебния процес, както и изграждане на системи за адаптиране и подкрепа на ученето. Това показва проучване  за  ангажираността, мотивацията на българските ученици и заплахите и възможностите за образованието след пандемията, представено от Асенка Христова, изпълнителен директор на Института за изследвания в образованието.  

Столична община започва нов проект за създаване на училищен облак, съобщи пък зам.-кметът на София Генчо Керезов.

Според него учениците ще започнат сами да генерират съдържание, не само да приемат готовото. Така те щe да придобият умения за решаване на проблеми.

С форума в НДК започва вторият кръг на „Образование 4.0“ на VIVACOM и в.“24 часа“. Началото на инициативата беше поставено още през 2018 година с основна цел дигитализация на образованието, така че то да стане модерно, интересно и приложимо, да създава трайни знания и умения, която да помогнат на учениците да се реализират на пазара на труда. 

VIVA IPTV GO вече може да се ползва и с друг интернет доставчик

Прочети