Този Black Friday ще се пазарува онлайн
  • 72,7% от българите, живеещи в градските райони, възнамеряват да купят нещо на Black Friday.
  • 78,7% ще го направят онлайн.
  • Всеки четвърти потенциален клиент планира да похарчи над 500 лв. на Black Friday.

Разпознаваемостта на кампанията Black Friday на българския пазар поддържа високо ниво и вече достига почти цялото градско население в България (96,1%). Седем от десет българи от градското население възнамеряват да закупят поне един артикул по време на шопинг събитието, показва традиционното ежегодно проучване на Kantar Румъния* по темата, проведено в края на октомври тази година.

„Данните от проучването показват стабилна разпознаваемост на Black Friday и нарастваща тенденция за доверие в събитието. В резултат на това се отчита и ръст в намерението за покупка, достигащ рекордни нива.

Потенциалните потребители асоциират кампанията най-вече с онлайн активност. Виждаме също, че тази година те са отделили по-висок бюджет за закупуване на желаните от тях продукти.

Най-желаните продукти за Black Friday са: дрехи и обувки, козметика и малки домакински уреди“, коментира Андреа Попа, акаунт мениджър в Kantar Румъния, офисът на Kantar, който координира проучването.

Според проучването 72,7% от българите в градски райони, на възраст между 18 и 55 години, възнамеряват да закупят поне един продукт на Black Friday.

Нарастваща тенденция спрямо 2021 г., когато са били 70,3% и 2020 г. - 68,5%.

За хората, които са запознати с търговското събитие, желанието да се сдобият с нещо ново в рамките му е още по-силно сред българите на възраст 35-44 години (81,6%), както и при населението, живеещо в София (85,2%) и в големите градове (82,4%). Географски, североизточният регион на страната показва най-голямо желание за участие в кампанията (85,6%).

Също така, нивото на доверие в събитието (72,8%) продължава нарастващата еволюция от последните 3 години.

  • Хората на възраст 25-34 години в големите градове и тези в Северозападния регион споделят по-голямо доверие в сравнение с общото градско население.

По отношение на средствата, които възнамеряват да изразходват, проучването показва увеличение при групите с висок планиран бюджет –

  • 33,2% от анкетираните планират да похарчат до 200 лв., при 41,5% през 2021 г.;
  • 36,3% възнамеряват да отделят бюджет между 200 и 500 лв., при 33% през предходната година;
  • и 26,7% заявяват, че са отделили бюджет от над 500 лв. за закупуване на желаните продукти по време на Black Friday (20,7% през 2021 г.).

Приблизителният бюджет, планиран за Black Friday 2022 г., се е увеличил значително в сравнение с миналата година. Сега той е средно 499,25 лв., което е с 26% повече от регистрирания през 2021 г. (395,99 лв.).

Проучването показва и предпочитане на онлайн магазините по време на Black Friday: 78,7% от потенциалните купувачи възнамеряват да пазаруват от електронни магазини, което е още един значителен ръст спрямо 2021 г. (73,9%).

Какво възнамеряват да купят българите на Black Friday 2022 г. (според проценти споменавания):

  • Дрехи и обувки
  • Козметични продукти
  • Малки домакински уреди (прахосмукачки, миксери, кухненски роботи и др.)
  • Играчки
  • Спорт (спортно оборудване, велосипеди, фитнес екипировка и др.)
  • Мобилни телефони
  • Хранителни продукти / Храни и напитки
  • Дом и декор (мебели, декорации, осветителни тела и др.)
  • Парфюми
  • Телевизори
  • Гуми, авточасти и автоаксесоари
  • Хоби / Направи си сам (инструменти и електрически инструменти – бормашини, лентови триони)
  • Обичайни детски продукти (памперси, храни, хигиенни продукти и продукти за грижа, дрехи, обувки и т.н.)
  • Продукти за лична грижа (сешоари, самобръсначки, преси за коса, епилатори)
  • Книги
  • Уреди за отопление (климатици, бойлери и др.)
  • Лаптопи
  • Компоненти за компютър (харддискове, процесори, видеокарти, дънни платки)
  • Храна и аксесоари за домашни любимци

eMAG Black Friday 2022 ще се проведе този петък, 18 ноември - началото е след 7 ч. сутринта.


*Проучването е поръчано от eMAG и проведено по телефона между 20 и 31 октомври 2022 г. сред национално представителна градска извадка от 1008 респонденти на възраст между 18 и 55 години.

За Kantar Румъния

Kantar Румъния е част от Kantar, водеща световна компания за предоставяне на достоверна информация и консултантски услуги за брандове и комуникация. Kantar има задълбочено и уникално разбиране в своя сектор за това как хората мислят, чувстват и действат; присъства глобално и локално на повече от 90 пазара. Комбинирайки задълбочената експертиза на своите специалисти, знанията, базирани на трудни за съпоставяне информационни ресурси и стандарти с най-иновативните технологии и платформи за анализ на данни, Kantar помага на своите клиенти да разбират хората и ги вдъхновява да растат.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Филмът за Кристиан Таков - подложен на цензура

Разпространители отказват на Веселин Диманов прожекции

16:07 - 27.01.2023

ФК "Левски" осъди расистките изказвания на Гонзо

Фракцията "Ултрас Левски" обаче се оказа недоволна

15:48 - 27.01.2023

Нощният влак София-Варна стана денонощен

8 часа закъснение по трасето, пътниците били принудени да слязат в чакалнята на гара Стряма

14:43 - 27.01.2023

Депутатите приеха символично механизъм за разследване на главния прокурор

Гласуваните промени нямат шанс да бъдат окончателно приети до края на работата на парламента

13:57 - 27.01.2023

НАП е провела 3 ревизии на Nexo заради неплатен ДДС

Проверките на българското дружество са започнали още през март 2021

13:09 - 27.01.2023