От футбол се печели и в Youtube Снимка: © getty images

Футболът е най-гледаният спорт в света, като различни проучвания определят фенбазата му на близо 4 милиарда души. Огромната аудитория в комбинация с лесният достъп до нея, който Интернет предлага, го превръщат в машина за пари.

Напълно нормално е най-популярната платформа за видеосподеляне в мрежата Youtube да бъде един от основните мостовете към феновете и съответно – чудесна бизнес възможност за всички клубове, медии и други проекти, които са свързани със спорта.

Това провокира одиторската компания KPMG да направи анализ на водещите футболни канали в платформата и това какви суми заработват те на собствениците си.

Как футболните Youtube канали печелят интереса на феновете

Sky Sports

Англия е домът на футбола. Мястото, където играта е създадена. През годините стадионите в страната стават все по-големи, а привържениците – все повече. Пример за това колко са луди по спорта на Острова е фактът, че за настоящия сезон средният брой на посетителите на домашните мачове на Bradford City (отбор от четвъртото ниво на английския футбол) е над 10 хиляди.

Второто ниво Championships се бори равностойно по посещаемост на двубоите с водещите първенства в останалите страни, като изключим Германия, където също стадионите са пълни на почти всяка среща.

В контекста на тези факти, едва ли е изненадващо, че една от най-големите британски спортни медии Sky Sports оглавява класацията за най-големи приходи от Youtube на месец.

Макар да имат „само“ 1,9 милиона абонати (за сравнение вторите в класацията F2Freestylers имат 10,8 милиона), те успяват да генерират по над милион и 60 хиляди долара на месец.

Според политиката на платформата всеки 1000 гледания печелят на собственика на канала по 1 долар.

Как постигат това? Гледанията на видеоклиповете, качени от тях, варират от 10 хиляди до 2 милиона, а всеки ден качват по поне 3-4 от тях.

Съдържанието трудно може да бъде конкурирано от други медии – Sky разполагат със звезди от близкото и далечно британско спортно минало, като сред анализаторите им срещаме бивши известни футболисти и треньори. Част от екипа им са най-резултатният английски състезател на световни първенства Гари Линекер, бившият капитан на Манчестър Юнайтед Гари Невил и легендата на Ливърпул Джон Карагър. За кратко в анализите участваше дори един от най-успешните треньори за всички времена Жозе Моуриньо.

Клубовете

В топ 10 попадат пет футболни клуба, като четири от тях са английски. Европейският шампион Ливърпул печели по близо 664 хиляди долара, Барселона по близо 416 хиляди, докато Манчестър Сити, Челси и Арсенал са с по под 225 000.

Основното съдържание в каналите на отборите е сходно. Най-стандартните клипове са избрани моменти от двубоите и пресконференциите след тях, но има и други, които помагат на феновете да научат повече за любимите си футболисти и за атмосферата в отбора.

В тях водещите състезатели на клубовете участват в различни игри помежду си или срещу привърженици, подреждат класации на разнородни теми или дават дълги интервюта.

В повечето случаи обаче именно записите от мачовете са най-гледани.

В каналът на Международната футболна федерация FIFA се набляга предимно на националните отбори, докато UEFA залага на европейските турнири. И двата канала попадат в топ 10, като първият генерира близо 504 хиляди долара на месец, а вторият – 128 хиляди.

F2Freestylers

Джеръми Линч и Били Уингроув са може би най-любопитният случай в класацията, тъй като успяват да надминат по приходи някои от колосите на световния футбол, които разполагат с милиони фенове.

Те са и лидери по абонати със своите 11,4 милиона. След като и двамата не успяват да се реализират в професионалния спорт, през 2011 г. откриват своя Youtube канал, в който показват техниката си и правят трикови изпълнения с топка в крака.

С времето каналът се развива много и започват да канят все повече световно известни футболисти, които също да демонстрират уменията си. Често влизат в съревнования с тях в различни предизвикателства.

Оригиналното съдържание и присъствието на звезди от всякакви отбори по света помагат за бързото развитие на F2Freestylers. Клубните пристрастия на феновете не играят роля, тъй като всеки може да намери нещо за себе си в техните клипове.

Youtube и футболът са перфектна комбинация. Собствениците на каналите печелят милиони левове, а за феновете е отворена вратичка към света на техните любимци отвъд представянето им на терена.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Протест срещу връщането на хартиените бюлетини блокира движението пред парламента

 Демонстрантите блокираха движението пред сградата на Народното събрание, а цялото пространство е изпълнено с хора

19:55 - 01.12.2022

Доц. Осиковски: Facebook не е публичен площад. Може да усилва и заглушава гласове, но бутоните са в ръцете на модераторите

Според доц. Мартин Осиковски дебатът за модерирането на българския Facebook се води грубо

18:30 - 01.12.2022

"Шак" по HBO Max - неразказваната история на най-големия шоумен в NBA

Реалистичен разказ, в който О`Нийл е оставен да бъде себе си

15:17 - 01.12.2022

Kaufland ще развива магазините си като мултифункционални търговски центрове

Компанията продължава да модернизира магазините си в улеснение на своите клиенти

15:03 - 01.12.2022

ПП и ДБ отново свикват протест срещу връщането на хартиената бюлетина

Това ще е третият протест срещу хартиената бюлетина в рамките на две седмици

14:56 - 01.12.2022

Актьори от Народния театър подкрепят с подписка началника си

Част от трупата се подписа "за" директора Васил Василев. Валери Йорданов му иска оставката, обръсна косата си и брани Морфов

14:47 - 01.12.2022