Отстъпване на слотове и сделка между Брюксел и Берлин: Lufthansa е близо до спасението Снимка: © Getty Images

Ръководителите на Lufthansa се отказаха от слотове за излитане и кацане на летищата в Мюнхен и Франкфурт – жертва, която доведе до одобрение на спасителния план на стойност 9 милиарда евро от страна на Европейската комисия. Сумата ще постъпи от немското правителство и целта ѝ е да възстанови нормалната дейност на втората по големина авиационна група в Европа, пишат Politico и AFP.

В събота сутринта от Европейската комисия съобщиха, че „предложенията на Германия да запази конкуренцията“ са открили пътя към сделката за най-голямата спасителна програма за авиолиния, договаряна до момента.

Консенсусът, постигнат между Берлин и Брюксел, предвижда Lufthansa да отстъпи на своите конкуренти до 24 слота за излитане и кацане. Договорката важи за двете главни летища в Германия, като за другите авиокомпании това са „много желани и ценни права“, съобщиха от „Луфтханза“.

Германският канцлер Ангела Меркел предупреди за „тежка битка“, ако Европейският съюз опита да дискредитира позицията на авиокомпанията в европейската авиация. Тя бе решена да не се стига до отстъпване на слотове от националния превозвач на летищата в страната.

От Lufthansa също не бяха съгласни на големи отстъпки, но загубите по време на извънредното положение са стигнали до около 1 млн. евро на час. С голямата сделка бе излегнат евентуален фалит, а компанията иска да възстанови дейността си на по-високи обороти през юни. Тогава се очаква общо европейско решение за отваряне на границите и авиационната индустрия отново би засилила позициите си.

Изпълнителният съвет на Lufthansa приема отстъпките и е в очакване на одобрение от страна на надзорния орган. Именно той отказа да одобри спасителния план в сряда с аргумента, че европейските искания „ще отслабят“ компанията.

Надзорният съвет трябва да даде одобрение, а след това да свика извънредно общо събрание на акционерите. Те, от своя страна, също трябва да дадат съгласието си за спасителния план, защото той ще доведе до увеличение на капитала.

Правителството на Германия, авиокомпанията и Европейската комисия стигнаха до важен етап в преговорите за спасителния план. „Преговорите продължават“, съобщиха от Министерството на икономиката в страната, цитирани от AFP.

За първи път от 1994 г. насам германското правителство ще си върне част от акциите в Lufthansa – 20%. Това също бе едно от условията на спасителния план.

Три милиарда евро кредит идват от държавната банка за развитие на Германия KfW. Федералният фонд за икономическа стабилизация, създаден за подпомагане на националната икономика след удара от Covid-19, ще осигури 300 милиона евро за изкупуването на нови акции на номинална цена от 2,56 евро. Освен това ще инвестира още 5,7 милиарда евро в дружеството до 2027 г.

Източник на AFP, който е близък до преговорите, съобщи, че ЕК е искала Lufthansa да отстъпи до 20 самолета и още по-голям брой слотове.

Правата, които авиокомпанията ще отстъпи, ще бъдат разделени поравно между летищата във Франкфурт и Мюнхен. Те ще бъдат дадени на търг и са предназначени за „нови конкуренти“.

Слотовете, освободени от втората по големина авиогрупа на континента, не трябва да бъдат заемани само от европейски конкуренти, които не са получили държавна помощ по време на пандемията от Covid-19, съобщиха от „Луфтханза“.

В момента „Луфтханза“ превозва 1% от обичайния брой пътници. Компанията даде ход на няколко промени по време на пандемията – намали въздушния си флот, което заплашва 10 хиляди души, рискуващи да загубят работата си. Със съкратено работно време са 87 хиляди служители на компанията и получават възнаграждения по програма на правителството.

Освен всичко това – Lufthansa вече закри нискотарифната авиокомпания Germanwings, която беше част от втората по големина авиационна група в Европа. Това се случи на 7 април, когато 40-те самолета на нискобюджетното поделение спряха да летят.

Част от „Луфтханза“ са още Austrian Airlines, Swiss Airlines и Brussels Airlines.


ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ:

€1 млн. загуба на час: Спасението на Lufthansa ще струва скъпо


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Пожар край Белово спря влаковете София - Пловдив

Общината отправи призив за помощ към доброволци

16:31 - 23.07.2025
Важно днес

С обиди към Зеленски от БСП и 5 месеца закъснение НС прие декларация в подкрепа на Украйна

ГЕРБ и Новото начало се оказаха на различно мнение от БСП и ИТН

15:52 - 23.07.2025
Важно днес

Поезия под знака на Митрофанова: Руската посланичка гостува на събитие на Съюза на писателите

СБП представи „Победна рапсодия“ – антология с пропаганден патос, стихове в прослава на Русия и автори, репресирани от същия режим, който сега се възхвалява

15:42 - 23.07.2025
Важно днес

Асен Василев защити съветничката от ПП-ДБ в спора с Васил Терзиев за Общинска банка

"Не говорим за парите на Община Каспичан. Това е най-голямата община в България, със сериозен ресурс"

15:21 - 23.07.2025
Кино и сериали

Дъщерята на Ал Пачино дебютира като режисьор с филма "I Live Here Now"

Джули Пачино, най-голямата дъщеря на Ал Пачино, влиза в киното като режисьор

14:38 - 23.07.2025
Кино и сериали

„Дяволът носи Прада 2“: Снимките започнаха, модата отново завладява Ню Йорк

След почти две десетилетия очакване, продължението на „Дяволът носи Прада“ официално влезе в продукция

14:38 - 23.07.2025
Европейски дневници

ЕС е подготвил пакет за 93 млрд. евро с ответни мерки срещу САЩ

Преговорите между Вашингтон и Брюксел около митата засега не водят до резултат, а времето изтича

14:11 - 23.07.2025
Важно днес

МОН предлага 12 дни коледна ваканция за учениците

За Великден ваканцията е 10 дни

13:42 - 23.07.2025
Текстове от партньори

Деца в Добрич следват своя „Природен компас“ в нова зона за учене чрез преживяване

Сдружение „Живица – Добрич“ изгражда образователна зона за учене чрез преживяване с подкрепата на Vivacom Регионален грант

13:07 - 23.07.2025