Може ли един автомобил да ме впечатли без да има “крещяща” отличителна характеристика? Този въпрос си зададох, преди да се кача на новия Peugeot 2008.

Моята формула за тест на автомобил включва няколко важни елемента:

  • Не се обременявам с прекалено много информация за колата, за да мога при първия ми досег сам да усетя какви са акцентите.
  • След няколко часа шофиране отбивам някъде, за да прочета достатъчно по темата, така че да мога да сравня дали личното ми впечатление съвпада с това на други хора и, най-вече, с това на компанията.
  • Продължавам да шофирам - в градски и извънградски условия, защото не приемам факта, че един автомобил може да бъде дефиниран само за конкретна среда

Гордостта на Peugeot 2008 е технологията. Ако смятате, че моделът е просто "208 на кокили", то грешите. Става дума за компактен SUV със собствен характер.

Първото ми впечатление е от… волана - по-малък, по-спортен, по-равен в горната си част и не е кръгъл. Това са част от отличителните черти на моделната гама с т.нар. ”I-Cockpit”.

Новото ниво на оборудване 2008 GT, какъвто карам, включва 3D дигитален инструментален панел, разположен на нивото на очите, точно над волана. 10-инчовият (25,4 см) дисплей стои точно на място и под удобен ъгъл, като позволява всичко да бъде лесно досъпно, но и да не губя много фокус от пътя.

Таблото е доста различно, а в него имат пръст български инженери.

Идеята е шофьорът да седи по-ниско и да настрои волана точно така, че погледът му едновременно да вижда пътя и самото табло, което крие българската връзка.

Става дума за 3D изцяло дигиталния панел, изобразяващ холограмни обекти. Той е направен в България от Visteon. Таблото бе поставено за пръв път в индустрията на борда на Peugeot 208 през 2019 година.

Visteon е американска технологична компания, която разработва и произвежда иновативна електроника за автомобилния интериор, а около 1000 инженери в българския ѝ офис са отговорни за една от емблемите на новото поколение автомобили на Peugeot.

Споменах ви вече “формулата ми за тестове на автомобили”. А, както забелязахте, още едно нещо правя по специфичен начин - вместо да оглеждам първо екстериора на един автомобил, директно влизам вътре. Чак на първата спирка излизам отвън.

Преди това обаче, още няколко впечателния отвътре - материалите са приятни на допир, няма луфтове, сензорните и физическите бутони са интелигентно разположени.

Готини са пиано клавишите, които Peugeot нарича i-Toggle. Сензорните им повърхности дават достъп до мултимедията и останалите системи.

Честно казано, не разбирам защо Peugeot маркетират този модел като “автомобил за двойки без деца”. Все едно е прекалено малък, а изобщо не е така. Пространството отвътре ми се вижда повече от достатъчно за 4-членно семейство.

Отвън стилът е видим и изразителен. Той включва новия LED светлинен подпис с 3 следи от нокти отпред (преди бяха зъби) и 3 хоризонтални LED светлинни елемента отзад. В допълнение на това, предната решетка подчертава елегантното, но и силно присъствие на автомобила.

Карам модела с 1,2-литров, бензинов двигател PureTech със100 кВт/136 к.с., който е съчетан с електрифицирана шестстепенна трансмисия с двоен съединител (e-DSC6).

Благодарение на батерия, която се зарежда по време на шофиране, тази технология осигурява допълнителен въртящ момент при ниски обороти на двигателя и до 15 процента по-нисък разход на гориво.

Същия модел го има изцяло електрически вариант или бензинов. А нивата на оборудване са: стандартно, Style, Allure и GT, който е най-луксозен.

В градски условия Peugeot 2008 е доста пъргав за размерите си: 4304 мм дължина, 1815 мм широчина и1523/1550 мм височина.

Има няколко режима на шофиране: нормален, еко и спортен, като при първите два много елегантно се избягва старт-стоп системата, когато чакам на светофари. Причината е, че двигателят тръгва плавно в електрически режим и след това преминава в друг. На практика, все едно няма стартер.

Извън града - ясно е, че има всички възможни системи за безопасност, за които дори ми е скучно да споменавам.

Направих си експеримент със системите за “придържане в лента” и “поддържане в лента” - да, различни са.

При първата, когато тръгнеш да излизаш от лентата си без мигач, усеща придъпрването на волана. Докато при втората, когато си включил автопилот, държиш една и съща лента и на съответното растояние от колата отпред.

Лекият провал тук беше, че по българските пътища много често маркировката изчезва внезапно и съответно “магията” приключва, така че колата веднага дава сигнал да хвана волана.

Това обаче, без автомобилът да има вина, беше единственото ми негативно впечатление по време на теста. Бързо обаче ми мина с опцията за масаж на седалките.

Окачването поема комфортно по-големи и плавни неравности. В завоите автомобилът се държи добре, с леко накланяне на купето, което не нарушава увереността при шофиране. Воланът е чувствителен и реагира бързо на завъртания, което изисква известно привикване, но не е недостатък.

Финалната ми равносметка е, че Peugeot 2008 предлага приятно и уверено управление, с добро пътно поведение и стабилност в завоите, което го прави подходящ както за градски, така и за извънградски условия.

В града Peugeot 2008 е достатъчно динамичен, а извън града не се усеща да му липства мощност и скорост.

Един високотехнилогичен ЕКО лъв от 21-ви век.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Марин льо Пен очаква присъда, която може да сложи край на кариерата ѝ

Присъда "Виновна" ще ликвидира шансовете ѝ за президентските избори

07:58 - 31.03.2025
Важно днес

Последен изпит за бъдещия главен архитект на София

Двамата финалисти ще отговарят на въпроси в публично интервю

07:45 - 31.03.2025
Важно днес

Тръмп заплаши Зеленски с "големи проблеми", ако не приеме сделка за природните богатства

Според Тръмп Украйна "никога" няма да бъде член на НАТО

07:29 - 31.03.2025
Политика

Тръмп бесен на Путин – заплашва с мита и удари по Иран

Американският президент обяви, че планира нов разговор с руския лидер „в идните дни“

20:53 - 30.03.2025
Важно днес

Лопати, сигнални ракети и фенове на терена в мача между “Левски” и “Ботев” (Пловдив)

Футболът отново остана на заден план

20:42 - 30.03.2025
Политика

Украйна настоява за промени в споразумението за минералните ресурси със САЩ

Киев ще настоява в договора да бъде включен ангажимент за увеличаване на американските инвестиции в страната

19:37 - 30.03.2025
Живот

Зад кадър с Деница Кацарска: Как се намират перфектните локации за филми

Да намериш перфектното място за снимки не е просто романтична разходка из града – това е професия, която изисква въображение, сериозна доза организация и упоритост

18:25 - 30.03.2025
Важно днес

Жена намушка с нож декана на Философския факултет в Ниш

Нападението е извършено от местна жителка, чийто мотиви към момента остават неясни

18:05 - 30.03.2025
Важно днес

Почина великият Ричард Чембърлейн

Той е починал късно в събота вечер в Уайманало, Хавай, след усложнения от инсулт

16:42 - 30.03.2025