Платформата Booking дължи пари на хотелиери от цял свят Снимка: © Unsplash

Заради уебсайта за настаняване Booking.com много хотели и други партньори по цял свят остават без хиляди долари в продължение на месеци. Платформата обяснява неплащането на дължимите суми с „технически проблем“.

Казусът е широко разпространен в Тайланд, Индонезия и Европа, а хотелиерите изливат разочарованието си във Facebook групи, разказва британският вестник Guardian.

Носят се различни слухове за причината зад липсата на заплащане от страна на Booking.com.

Обикновено, ако клиент направи резервация за хотел през уебсайта и избере да плати предварително, Booking.com приема плащането и го предава на хотелския оператор като удържа комисионна.

Партньорите на платформата съобщават за проблеми с получаването на плащания от юли, а в някои случаи и от по-рано. Въпреки че Booking.com продължава да приема плащания от клиенти, става ясно, че компанията невинаги е прехвърляла дължимата сума на хотелските оператори и други лица, отдаващи помещения за престой.

През август Booking Group отчете общи приходи от 5,5 млрд. долара и печалба от 1,3 млрд. долара за второто тримесечие на 2023 г. – това е с 27% и 51% повече от предходната година.

„В резултат на благоприятната среда за търсене - както нощувките, така и брутните резервации, изпревариха предишните ни очаквания“, каза по това време главният изпълнителен директор на компанията Глен Фогел.

Лорен Инфелд управлява хостели в Ко Панган, Тайланд, където работи от 20 години. Booking.com спира да прехвърля плащания към американския гражданин за един от въпросните хостели в средата на април.

„Част от останалите беше забавена. След това всички плащания спряха. Така че шест месеца без плащане.“, казва той.

Инфелд наема сградата, която е дом на хотел "Loud: A Full Moon Beach Hotel". След като дължимото от Booking.com престава да постъпва, той е принуден да плаща наема си и други разходи от собствения си джоб, докато накрая не остава с 3 долара в сметката си.

Инфелд споделя, че дължи около 125 000 бата (3500 щатски долара), което според него е много за бизнес в Тайланд.

Той разказва, че оттогава имотът е конфискуван от собствениците заради неуспешни плащания на наема. Това го разорява, докато се опитва да управлява другия си бизнес.

Част от разочарованието на Инфелд идва от битката въобще да се свърже с някого в Booking.com и да говори относно проблема.

Няма начин да се свържете с тях. Онлайн пише, че трябва да говорите с финансовия или кредитния контрол. Нито един от тях няма телефонен номер или имейл адрес."

Той казва, че можете да се обадите на контактен център, който подава изчакващ билет за свързване с тези звена. Билетът обаче изтича на всеки четири дни, което изисква още едно телефонно обаждане, за да се сдобиете с нов. Много хотелски оператори потвърждават практиката.

Случващото се кара все повече хора да опитват и други начини да осъществят контакт с компанията, включително съобщения в LinkedIn, имейли към изпълнителния директор на Booking Group и търсене на отделни финансови служители онлайн.

Емили Стенли, австралийка, управляваща вила с две спални в Бали, успява да получи плащане от 11 000 австралийски долара миналата седмица. Сумата ѝ е дължима от март, а Стенли успява да си я извоюва след като проследява и се свързва със финансов служител на Booking.com във Facebook.

„Усещам, че това е единствената причина (поради която се получи), защото пробвах всичко останало. Звънях, изпращах имейли и какво ли не, но нищо. Беше просто смешно, че ден след като той отговори, парите постъпиха в сметката ми."

Стенли признава, че заради забавянето на сумите не е могла да плаща наема на собствения си дом и е била принудена да поеме допълнителна работа като медицинска сестра при пътуване, където настаняването е безплатно.

„Бяха изключително трудни шест месеца. Много стресиращо, имаше много сълзи. Опитвам се да бъда позитивна, но е наистина трудно да не се влияеш от тази негативна енергия, защото хората просто те тъпчат"

Транфир Рат, който отдава вила в Дания, също е бил принуден да поеме допълнителна работа, за да покрие дълговете си. Той казва, че електричеството му ще бъде спряно в началото на октомври, освен ако Booking.com не му изплати дължимите 10 000 евро.

„Молим ви да ми изпратите дължимата сума във възможно най-кратък срок. Рискувам да загубя целия си живот!!!“, пише Рат в един от мейлите си до Booking.com.

Сред засегнатите от случая са още туристически блогъри и уебсайтове, на които се публикуват рекламни банери, водещи към Booking.com.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Басистът на "Остава" е новият директор на "Историческия парк"

Ивелин Михайлов обяви, че се оттегля от поста

21:54 - 11.12.2024
Спорт

“Невъзможният хеттрик” - Карлос Насар стана и световен шампион през 2024 година

Българинът успя да вдигне 183 килограма в третия си опит

20:59 - 11.12.2024
Спорт

Като няма точки, има мърч: adidas и "Арсенал" представиха капсулна колекция за феновете

Новата капсулна колекция съчетава американския университетски стил с неповторимия дух на Северен Лондон

20:35 - 11.12.2024
Бизнес

Джон Галиано напуска Maison Margiela след 10 години: „Време е за нови мечти“

Дизайнерът оставя наследство на иновации и успехи

20:15 - 11.12.2024
Спорт

Вече е официално: Саудитска Арабия ще бъде домакин на Световното по футбол през 2034 г.

Решението е било взето без конкурентни кандидати, след като други страни са се отказаха от надпреварата

19:36 - 11.12.2024
Важно днес

Без прецедент: БНБ призова да не се приема Бюджет 2025 на кабинета "Главчев"

Димитър Радев засипа с критики проекта на Министерството на финансите

18:04 - 11.12.2024
Важно днес

Прокуратурата е задържала сътрудник на Асен Василев

Отнет е само личният му мобилен телефон

17:44 - 11.12.2024