След като The Weeknd не получи нито една номинация за най-престижните музикални награди в света – „Грами“, колегите му го подкрепиха и застанаха на страната на канадеца, докато отсреща на барикадата е Националната академия за звукозапис на САЩ. Много от звездите вече не вярват в честността и прозрачността на процедурата, по която се излъчват номинациите, тъй като тя е тайна и имената на хората в комитета на се оповестяват публично.

Канадската звезда Дрейк, британската легенда Елтън Джон, американският поп изпълнител Чарли Пут и рапърът Кид Куди критикуваха ръководството на „Грами“ и подкрепиха The Weeknd, който издаде един от най-добрите албуми на 2020. Към тях се присъедини и Холзи – изпълнителка, която тази година попадна в класацията за 100-те най-влиятелни личности на сп. „Time“.

Номинациите за "Грами" 2021: Доминация на Бионсе и огромен конфликт с The Weeknd

26-годишната поп и R&B изпълнителка публикува емоционално отворено писмо в Instagram, с което обвини Националната звукозаписна академия във вземане на „подкупи“ в различен вид.

„Мислех дълго и исках да подбера правилните думи, тъй като много хора изразиха съпричастността си към мен след номинациите за „Грами“, написа Холзи, която е била номинирана само веднъж – през 2017 г. „Процедурата по връчване на наградите е един неуловим процес. Често той може да бъде свързан със случващи се неща зад кулисите, с това да познаваш правилните хора, да водиш кампании, да знаеш с кого да се здрависаш и кого да „подкупиш“ – а това да бъде толкова двусмислено, че да не бъде отчетено като „подкуп“.

„А ако достигнеш далеч, там вече трябва да помогнеш на Академията да заработи своите милиони от реклами в нощта на шоуто“, написа певицата преди връчването на наградите, което е планирано за 31 януари догодина.

„Понякога става въпрос за това, но невинаги основен приоритет е музиката, качеството или културата“, продължи Холзи. „Просто исках да хвърля тази тежест от себе си. The Weeknd заслужава повече. Това важи и за Manic (б.а. – новият албум на Холзи). Може би е непристойно да заявя, че вече не ме е грижа. Развълнувана съм за талантливите ми приятели, които получиха номинации тази година, но се надявам на реформа и по-голяма прозрачност. Сигурна съм обаче, че тази публикация ще ме постави в черния списък“.

Не е ясно за какви подкупи говори изпълнителката, но със сигурност процедурата по гласуването за номинациите от страна на Академията е подложено на критики дори от хора, които са били в системата. Става въпрос за бившия изпълнителен директор Дебора Дъган, която бе освободена от позицията си тази година.

Дъган издаде съдебна жалба, в която обвинява звукозаписната академия в „нечуван конфликт на интереси, нарушения от страна на членовете на борда и нередности по гласуването за номинациите за „Грами“. Според бившия директор – всичко това произтича от „манталитета на мъжкия клуб и подхода му към управлението на Академията". От ръководството на „Грами“ обаче обявиха, че е последвал одит от трета страна, който е доказал, че тези твърдения са неоснователни. Делото обаче продължава по още обвинения, отправени от Дъган.

Всъщност, бившият директор напусна, след като подаде жалба за сексуално посегателство от страна на предшественика ѝ Нийл Портноу над изпълнителка, чието име остава неизвестно, пише Variety.

Академията вече не се приема сериозно и от някои от най-значимите изпълнители в света, дори от хора, редовно получаващи номинации. Един от тях е Дрейк, който подкрепи The Weeknd миналата седмица. „Смятам, че трябва да спрем да бъдем шокирани всяка година от липсата на връзка между музика, която влияе на слушателите, и тези награди. Нека просто приемем, че някога това беше най-голямото признание, но вече не е от значение за изпълнителите сега и тези, които ще дойдат в бъдеще“, написа в Instagram канадецът, който получи три номинации – за най-добра рап песен, най-добра рап колаборация („Laugh Now Cry Later“) и най-добър видеоклип („Life Is Good“).

„Това е като да очакваш някой от твоите близки да се промени, но те така и не променят навиците си“, добави още Дрейк.

Почитателите на The Weeknd най-вероятно са останали изненадани, след като са видели, че нито албумът „After Hours“, нито сингълът „Blinding Lights“ ще се борят за наградите през 2021 г. Албумът му от 2020 е най-продаваният в САЩ тази година, а преди появата на парчето му никое друго в историята не е заемало толкова дълго място в топ 10 на американските чартове.

Канадският изпълнител също не успя да повярва на случващото се и обвини Националната академия за звукозапис на САЩ. „Грами“- те остават корумпирани. Длъжници сте ми, както и на моите фенове, и на индустрията, която трябва да бъде прозрачна“, написа той в Twitter. Малко по-късно публикува още едно обвинение: „Заедно планирахме представление седмици наред, само за да не бъда поканен накрая? По мое мнение нула номинации означава „не си поканен“.

Източници на Variety съобщиха, че екипът на изпълнителя и организаторите на „Грами“ дълго са обсъждали какви ще бъдат песните, с които ще излезе на сцената в нощта на церемонията. Оказва се обаче, че канадецът получил предложение да участва и в програмата на „Супербоул“ седмица след това и го приел. Така дискусиите с Академията зациклили. В крайна сметка двете страни постигнали споразумение, че The Weeknd може да се яви и на двете места, но събуждайки се в четвъртък, изпълнителят видял, че има точно нула номинации.

И той критикува начина, по който се дават гласове за различните певци. Така се стигна до отговора на временно изпълняващия длъжността директор Харви Мейсън-джуниър, който защити Академията и каза, че процесът е напълно легитимен.

„Всички записи получават нужното внимание. Изслушваме цялата музика – това е дълъг процес. Хората в тази зала наистина ги е грижа – там няма определен дневен ред, няма думи от сорта на „нека прецакаме този или онзи“. Мотото ни е: „Нека опитаме да открием съвършенството“.


Прочетете още:

Филмите и сериалите, които ще гледаме през декември 2020

Книгите, които да прочетем през декември 2020