„Три са основните качества, които ще направят PR бизнесът устойчив в бъдеще – интегритет, емпатия и кураж. Ние като индустрия трябва да се фокусираме върху търсенето и развитието на тези умения, тези таланти, тези персонални характеристики, ако искаме да помогнем на нашите клиенти да се изправят пред този вид свят и бизнес, в който предстоят различни кризи и пандемии, независимо как се наричат“.

Това е основното послание на един от най-авторитетните в света комуникационни експерти с повече от 30 години опит в PR-а Пол Холмс по време на виртуалната конференция #Next20. Повече от 30 години Пол Холмс изучава и анализира глобалната ПР индустрия и е една от най-авторитетните личности в бранша. Основател е на PRovoke Media, която предоставя новини, изследвания, анализи и обратна връзка за глобалната ПР индустрия.

Форумът е организиран от Българската асоциация на ПР агенциите (БАПРА) по повод 20-годишнината на организацията. Целта - да се очертаят постиженията на българската PR индустрия и да се набележат стъпките, които бизнесът трябва да извърви в следващите 20 години.

Участниците дискутират качествата, които професионалистите на бъдещето трябва да притежават и уменията, които да развиват, за да продължи браншът да бъде стабилен и да се развива успешно в близкото и далечно бъдеще.

Според Пол Холмс комуникационните експерти трябва да притежават и още едно качество – любознателност, и най-вече да работят за т.нар. Purpose driven businesses. „Необходимо е да се фокусираме повече там, където нашият бизнес е консултантски, а не просто агенционен. Бъдещето на нашия бизнес не е просто в артикулирането на позицията на компаниите, въпреки че това ще остане важна част от работата на PR професионалистите, то е в помагането на компаниите да решат каква трябва да е тяхната позиция и да осъзнаят какви са последиците от нея и поведението им“, каза Холмс.

Икономистът доц. Явор Янкулов сподели know-how относно „продаването“ на идеи. Той даде ценни съвети, базирани на внушителния си опит,  и сподели интересни казуси от своята практика. Янукулов представи интересни техники за справяне с възражения на клиенти и очерта седем принципа за работа с тях.

Икономистът очерта  конкретните стъпки, които е необходимо да се извървят, за да се реализират успешно продажби и разкри своите техники за работа с клиенти и компании от различен тип.

Форумът #Next20 се състоя от три панела – „Лидерство“, „Професионалните стандарти“ и „Талантите“. В различните дискусии участваха доказали се български професионалисти.

Рекламистът и управляващ партньор в The Smarts Радослав Бимбалов изрази тезата, че PR-ът не трябва да бъде общуване с аудиторията по механичен начин и добави: „Днес по-важно е компаниите да имат добър лидер, отколкото добро лого“.

Бимбалов и изпълнителният директор в Кока-Кола България Дора Стрезова отбелязаха, че потребителските нагласи се променят с бързи темпове. „Бързината на промяна на потребителите затруднява класическите ни методи за анализ“, каза Дора Стрезова. Двамата се обединиха около тезата, че е необходимо професионалистите да се концентрират върху качествени, а не количествени данни, за да отправят актуални и работещи послания към потребителите.

Темата за талантите в бранша бе дискутирана от Катя Димитрова – управител на агенция Interimage и член на УС на БАПРА, и Мария Желязова - ръководител отдел "Корпоративни комуникации" в TBI Bank. Двете насочиха вниманието към важността на талантите за развитието на компаниите. Според Мария Желязова, по-успешни са екипите, в които решенията не се взимат само от висшия мениджмънт, а от всички таланти, намесени по веригата. Катя Димитрова сподели своите наблюдения, че младите хора отиват да работят в компаниите, които оставят отпечатък в обществото. Двете се обединиха около това, че е важно компаниите да обръщат внимание на развитието на своите таланти и едновременно с това да се стараят да поддържат стабилна ценностна система, с която да ги привличат и задържат.

Мария Гергова-Бенгтссон - основател и собственик на агенция United Partners, и Ралица Жикова - PR employer branding в софтуерната компания Chaos group, обърнаха специално внимание на професионалните стандарти. Според тях, в последните две години вниманието е изострено към спазването на етичните стандарти, които спазват работодателите. „Пандемията помогна на всички ни да развием много нови умения, но етичните ни стандарти останаха стабилни“, каза Живкова.

Участниците в конференцията #Next20 се обединиха около тезата, че за бъдещето на PR индустрията е необходима проява на повече гъвкавост в комуникацията с потребителите, но и с компаниите. Спазването на етичните принципи трябва да продължи, а бъдещето на бранша е в изпълняването на мисията му като консултантска услуга, а не просто изпълнителска. Отговорност на PR професионалистите е да насочат вниманието на компаниите към важността от оставянето на отпечатък в обществото и отговорното поведение, както и към преструктурирането на процеса по взимане на решения – от висшия мениджмънт към участието на целия екип в тях. „Посланията минаха от декларативни към емпатични“ – отбеляза Катя Димитрова. Това бе изведено и като ключ за успешното бъдещо развитие на комуникационната индустрия в следващите 20 години.

БАПРА цели да утвърждава ПР-а като дейност в ползва на развитието на съвременното общество, работи за подобряване партньорството на ПР бизнеса у нас с държавната и местната власт, академичните среди, бизнеса, граждански организации и медиите. Членовеса най-авторитетните компании за комуникационни услуги на българския пазар.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Катастрофиралият автобус е минал през сервиз и в Турция

Собственикът на "Беса транс" твърди, че машината не е имала технически проблеми

Как Витоша се "размина" с 4-етажен подпорен хотел

"Уникалният иновативен нов проект" за "Щастливеца" се оказа визуализация на 4 г.

Община Белица вдига заплатите на всеки ваксиниран служител с 20%

Кметът Радослав Ревански от ДПС призова за масова имунизация

Джак Дорси се оттегля като директор на Twitter

Основателят на Twitter напуска оперативното ръководство за втори път

Спецпрокуратурата не откри престъпление на Гешев по сигнала на Рашков за СРС-тата

Държавното обвинение няма да разследва главния прокурор

От 2022 София пуска билети за 30 и 60 минути в градския транспорт

Цената на първия остава 1,60 лв., вторият ще е 2,20 лв. Има и още промени, предложени от ГЕРБ-СДС

Преговорите за новата власт: Лидерите ще обсъждат спорните въпроси по програмата

Очаква се програмата и имената на министрите да се изяснят през следващата седмица

Матю Макконъхи се отказа от изборите в Тексас въпреки прогнозите за победа

"Политическото лидерство е вдъхновяващ път, но това е път, по който реших, че няма да поема на този етап"