Полската верига за бюджетни дрехи, детски играчки и стоки за дома Pepco подаде заявление за откриване на процедура по несъстоятелност за германския си клон. Решението идва, след като компанията не успя да постигне очакваните резултати три години след навлизането си на немския пазар.
Процедурата беше официално задействана на 21 юли 2025 г., като целта е преструктуриране на веригата спрямо особеностите на местния пазар.
Pepco има 64 магазина в Германия, които засега ще останат отворени и ще продължат да получават стоки. Целта на ръководството е да преструктурира дейността така, че тя да стане финансово устойчива в силно конкурентната среда, доминирана от вериги като KiK, Tedi и Primark.
Въпреки трудностите на немския пазар Pepco Group отчита силно тримесечие след продажбата на британския франчайз Poundland, който беше натрупал загуби от над 550 млн. евро.
Според публикувания по-рано този месец финансов отчет групата е достигнала рекордни приходи от 1,12 милиарда евро за третото тримесечие на 2025 г. – ръст от 7,7% на годишна база.
Основната дейност на Pepco е в Централна и Източна Европа. Компанията има най-много магазини в Румъния – близо 500 от общо над 4500. В България веригата има 181 обекта, а според финансовите ѝ отчети до 2023 г. е на печалба в страната.
Pepco навлезе в Германия през април 2022 г. с амбициозен план за откриване на стотици обекти, основно в източната част. Липсата на разпознаваемост, силната конкуренция и високите разходи обаче доведоха до загуби. Според анализ на Manager Magazin веригата не е успяла да се отличи достатъчно от съществуващите играчи, нито да се адаптира към предпочитанията на германските потребители.
През 2024 г. Pepco се оттегли и от австрийския пазар, което породи въпроси доколко бизнес моделът ѝ с водеща най-ниска цена може да бъде успешен в Западна Европа, за разлика от резултатите, които компанията има в Централна и Източна Европа.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: