"Да, България" поиска оставките на бордовете на транспортните дружества, които обслужват градския транспорт в София, малко след като стана ясно, че правителството ще остигури 15 млн. лева за увеличение на заплатите на шофьори, ватмани и хигиенисти в градския транспорт до края на годината.
Призова за оставките на бордовете и управителите на общинските транспортни дружества.
"Още днес трябва да са на бюрото на председателя на СОС (оставките, бел.ред)- избрани без конкурс, абдикирали от целия разговор, тези партийни назначенци от икономическото мнозинство в СОС трябва да си тръгнат веднага и да се проведат истински конкурси, за да се изберат професионалисти, които да управляват транспорта на София," написа съпредседателят на "Да, България" Ивайло Мирчев.
"Борисов мислеше, че може да "накаже" софиянци. Подцени силно ситуацията. Градът му отговори твърдо и днес пред бесния поглед на финансовата министърка (която довчера твърдеше, че не дължат нищо на София по отношение на транспорта) Борисов капитулира от стратегията да шантажира гражданите на столицата и да ги държи заложници за това, че София не се управлява от кмет на ГЕРБ:, каза още съпредседателят на "Да, България".
Според Кирил Петков от "Продължаваме промяната" Борисов е накарал правителството да осигури средства, защото е бил принуден от подкрепата, която протестът в подкрепа на кмета Васил Терзиев набира сред потребилите на социални мрежи.
"Това, че толкова от вас заявиха, че ще дойдат на протеста тази вечер, накара ГЕРБ да решат проблема, който сами създадоха", написа Петков в профила си във Facebook, като призова хората да не се отказват от присъствието си на демонстрацията, защото така показват, че искат България да се промени и да продължи европейския си път.
"Стана ли ясно сега защо трябваше да страдат Софиянци? А Борисов отново се изплаши от реакцията и любовта на народа. " написа Лена Бориславова.
Протестът в подкрепа на Терзиев е насрочен за 17:00 часа пред Столичната община, преди да стане ясно, че правителството все пак ще осигури средства за увеличение на заплатите в столичния градски транспорт. В първия ден от транспортната блокада финансовата министърка Теменужка Петкова прехвърли топката към кмета Терзиев и Столичната община, въпреки че принципал на транспортните дружества е Столичният общински съвет.
Васил Терзиев неведнъж обясни, че общината няма как да осигури необходимите пари за увеличенията на заплатите в градския транспорт, защото става въпрос за 200 млн. лева в следващите 3 години и предложи компромисен вариант с по-малко увеличение на заплатите, но с двоен ръст на бонусите за шофьорите. Синдикатите обаче не го оприеха и оставиха софиянци без градски транспорт в рамките на почти седмица.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: