Производителите на Oreo и Milka придобиха лидера сред кроасаните Chipita

Монделийз Интернешънъл - производителите на Oreo, Belvita, Milka и Toblerone - обявиха, че са завършили придобиването на Chipita Глобъл S.A., лидер в категория кроасани и печени продукти за похапване в Централна и Източна Европа.

Придобиването ще позволи на Монделийз Интернешънъл да предложи широко портфолио от печени продукти в Европа, отговаряйки на нарастващото потребителско търсене в този сегмент. Сделката също така разкрива силен потенциал за иновации заради обединяването на емблематични марки на компанията като Cadbury и Milka с любимите марки кроасани като 7Days.

Продуктите на Chipita вече достигат до два милиарда потребители в повече от 50 страни.

„Бизнесът на Chipita е изграден от екип от невероятно талантливи хора. Очакваме с нетърпение да приветстваме нейните служители, обичани марки и наследство в Монделийз Интернешънъл, за да доразвием заедно стратегията си да станем глобален лидер в продуктите за похапване“, казва Винс Грубер - вицепрезидент и президент на Монделийз Европа. „Навлизането на Монделийз Интернешънъл в категорията кроасани и печени продукти чрез Chipita ГлобълS.A. ще допринесе за ускорен растеж на бизнеса в цяла Европа и ще спомогне за разширяване на нашето присъствие в ключови, бързо развиващи се централни и източни пазари“.

От 3 януари 2022 ще бъде създаден временен екип, който да управлява операциите на Chipita и който ще спомогне за процеса по интеграция. Временният управленски екип, който е балансирана комбинация от опитни лидери на Монделийз Интернешънъл и от Chipita Глобъл SA, ще бъде ръководен от Иво Найденов. Той е част от Монделийз Интенешънъл от близо 20 години и е с дългогодишен опит на пазарите в Югоизточна Европа. Иво ще допринесе с широк спектър от опит в тази си роля, натрупан в продължение на дълга кариера в хранително-вкусовата индустрия, съобщават от Монделийз.

Новият временен главен изпълнителен директор е "развълнуван" да работи с Chipita за развитието на иновациите и създаването на "страхотни нови продуктови комбинации". "Това ни дава много нови възможност както да се учим един от друг, така и да растем заедно, създавайки нови перспективи и възможности за нашите служители и марки. Планираме да приемем Chipita Глобъл S.A. в Монделийз Интернешънъл по внимателен, отговорен и грижовен начин, с уважение към страхотния бизнес, изграден от служителите на компанията през последните 40 години".

Монделийз Интернешънъл (регистрирана на NASDAQ: MDLZ) дава възможност на хората да хапват правилно в повече от 150 държави в целия свят. С нетни приходи от приблизително 27 милиарда долара през 2020, Монделийз управлява бъдещето на продуктите за похапване с емблематични глобални и местни марки като бисквити OREO, belVita и LU; шоколадите Cadbury Dairy Milk, Milka и Toblerone; бонбоните Sour Patch Kids и дъвките Halls и Trident.

Chipita е създадена в Гърция преди 40 години. Компанията е един от най-големите производители на солени и сладки продукти за похапване в Централна и Източна Европа, с приблизително 580 милиона долара приходи през 2020 г. С водеща позиция в производството на пакетирани кроасани и печени закуски, в портфолиото на компанията се включват емблематични марки като 7Days, Chipicao и Fineti. Определящо за компанията при вземането на решения е разработването и разширяването на портфолиото си от продукти на редица пазари чрез иновации и силни производствени възможности. Chipita разполага с 8 производствени завода с присъствие в над 50 страни и има повече от 5400 служители.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Подкрепящи проруския кандидат Джоржде Симион атакуват избора на президент в Румъния

Загубилите изведнъж заговориха за "чуждестранна намеса" във вота

17:40 - 20.05.2025
Важно днес

Верижна катастрофа предизвика сериозно задръстване на бул. "Цариградско шосе"

Инцидентът е станал около 16:30 часа. 

17:00 - 20.05.2025
Политика

ЕС и Великобритания удариха в синхрон Русия с нови санкции по "сенчестия" флот

Брюксел и Лондон се опитват да засилят натиска върху Путин, но без съдействие от САЩ

15:40 - 20.05.2025
Зелен булевард

Билото на Софийска планина е с нова туристическа маркировка

Доброволците в третата инициатива от проекта на БТС и Kaufland България – „Не губи посоката“, поставиха 15 указателни табели и се включиха в дейности по почистване на района около чешмата „Момин дол“

15:02 - 20.05.2025
Кино и сериали

"Улица Сезам" отива в Netflix, след като Тръмп спря парите обществени медии в САЩ

Предаването стартира през 1969 г.

14:58 - 20.05.2025
Живот

Високият зрителски вот за Израел на "Евровизия" роди съмнения. Страните искат отговори от EBU

Обществените телевизии на Испания, Белгия, Финландия и Исландия се усъмниха във вота

14:44 - 20.05.2025
Важно днес

ТВ водещият Боби Ваклинов реши да прави политически проект

Бившият репортер от "Господари на ефира" обяви начало на "народно движение за истински промени"

14:37 - 20.05.2025
Кино и сериали

„Minecraft: Филмът“ – любимата игра оживява във Видеотеката на A1 Xplore TV

Видеотеката на A1 Xplore TV предлага разнообразие от български и чуждестранни заглавия във всички жанрове

14:32 - 20.05.2025
Култура

Oh! Jazz и United Group пренасят ексклузивно джаз съдържание в Югоизточна Европа

Партньорството включва и подкрепа на местната джаз продукция и международна сцена за регионалните таланти.

14:25 - 20.05.2025