Производителят на Барби Mattel направи гаф и прати децата в порно сайт Снимка: © Wicked

Новата колекция кукли Barbie, вдъхновени от филма по прочутия мюзикъл Wicked/ "Злосторница", в който се разказва за двете вещици Глинда и Елфаба, попадна в абсурдна ситуация. Производителят на играчки Mattel допусна забавна и в същото време твърде скандална грешка: линкът, отпечатан на опаковките на новите кукли Барби, отвежда не до сайта на мюзикъла Wicked, а до платформа със съдържание за възрастни.

Вместо да прати децата и техните семейства към Wickedmovie.com, където тя биха могли да научат повече за предстоящата кинопремиера, неправилно изписаният адрес води към Wicked.com – сайт с пикантно съдържание и пародийни секс версии на известни филмови класики.

Грешката бързо предизвика вълна от бурни реакции в социалните мрежи, където коментарите варират от "великолепен маркетингов ход" до възмущение. "Вероятно най-епичният провал в историята на мърчандайзингa," гласи набиращ световна популярност туит.

Mattel бързо се извини и увери, че предприема мерки за отстраняване на проблема. В изявление на компанията се препоръчва на родителите да унищожат опаковките или поне да заличат линка.

Предприемчиви потребители обаче веднага намериха начин да се възползват финансово. Обяви за грешно отпечатаните кукли Wicked вече заливат eBay, като някои достигат до стотици долари – в пъти повече от стандартната цена от 24,99 до 39,99 долара.

Според данни на Google Trends само за няколко дни интересът към порно сайта Wicked.com отбеляза ръст от няколкостотин процента. Парадоксално, но рекламният шум около гафa на Mattel донесе на всички страни (освен на родителите) известна полза.

Филмовата продукция получи допълнителна реклама, благодарение на медийното отразяване на инцидента. Цялото съдържание около Mattel си е безплатна реклама, която обикновено струва милиони и въпреки негативните коментари, вниманието към новите кукли е по-голямо от всякога.

Пазарът за детски играчки се оценява на около 100 милиарда долара глобално. Mattel, една от водещите компании в бранша, постоянно търси нови възможности за партньорства и крос-бранд реклама. В случая с Wicked филмът е очакван с огромен интерес, а обвързването на играчките с поп културен феномен като мюзикъла и предстоящата кино премиер е така замислена, че да увеличи продажбите преди празничния сезон.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

"Руски кът" в училище - МОН обяви кои училища работят с проруски организации

Образователното министерство не вижда руска пропаганда

19:07 - 21.05.2025
Политика

Защо в Пловдив няма протести в градския транспорт? Защото и него никакъв го няма

Но за разлика от стачката в София - тук синдикатите си мълчат

18:00 - 21.05.2025
Важно днес

Четвърти ремонт затруднява трафика по магистрала "Тракия"

Срокът за приключване на ремонтите е до края на юни

17:36 - 21.05.2025
Важно днес

МОН публикува отговорите на матурата по български език и литература

Над 50 000 зрелостници се явиха на изпита

16:44 - 21.05.2025
Политика

Росен Желязков нарече Васил Терзиев "съдружник" в решението на транспортната криза

Ако на кмета не му трябвали държавните 15 млн. лева, можел да ги върне

16:07 - 21.05.2025
галерия

Режисьорският дебют на Скарлет Йохансон изправи на крака публиката в Кан

"Eleanor the Great" получи петминутни аплодисменти на премиерата си

15:35 - 21.05.2025
Важно днес

Германия арестува тийнейджъри от неонацистка група за заговор

Властите предупреждават за нарастваща радикализация сред младежите

14:44 - 21.05.2025
Европейски дневници

Доставките от Temu и Shein ще се таксуват по 2 евро в Европейския съюз

Европейската комисия предприема мерки срещу евтиния внос от онлайн търговци извън ЕС

14:15 - 21.05.2025
Важно днес

Емилия Русинова, свързвана с „Осемте джуджета“, временно застава начело на СГП

Илиана Кирилова бе освободена поради навършване на пенсионна възраст

13:54 - 21.05.2025