Производителят на Барби Mattel направи гаф и прати децата в порно сайт Снимка: © Wicked

Новата колекция кукли Barbie, вдъхновени от филма по прочутия мюзикъл Wicked/ "Злосторница", в който се разказва за двете вещици Глинда и Елфаба, попадна в абсурдна ситуация. Производителят на играчки Mattel допусна забавна и в същото време твърде скандална грешка: линкът, отпечатан на опаковките на новите кукли Барби, отвежда не до сайта на мюзикъла Wicked, а до платформа със съдържание за възрастни.

Вместо да прати децата и техните семейства към Wickedmovie.com, където тя биха могли да научат повече за предстоящата кинопремиера, неправилно изписаният адрес води към Wicked.com – сайт с пикантно съдържание и пародийни секс версии на известни филмови класики.

Грешката бързо предизвика вълна от бурни реакции в социалните мрежи, където коментарите варират от "великолепен маркетингов ход" до възмущение. "Вероятно най-епичният провал в историята на мърчандайзингa," гласи набиращ световна популярност туит.

Mattel бързо се извини и увери, че предприема мерки за отстраняване на проблема. В изявление на компанията се препоръчва на родителите да унищожат опаковките или поне да заличат линка.

Предприемчиви потребители обаче веднага намериха начин да се възползват финансово. Обяви за грешно отпечатаните кукли Wicked вече заливат eBay, като някои достигат до стотици долари – в пъти повече от стандартната цена от 24,99 до 39,99 долара.

Според данни на Google Trends само за няколко дни интересът към порно сайта Wicked.com отбеляза ръст от няколкостотин процента. Парадоксално, но рекламният шум около гафa на Mattel донесе на всички страни (освен на родителите) известна полза.

Филмовата продукция получи допълнителна реклама, благодарение на медийното отразяване на инцидента. Цялото съдържание около Mattel си е безплатна реклама, която обикновено струва милиони и въпреки негативните коментари, вниманието към новите кукли е по-голямо от всякога.

Пазарът за детски играчки се оценява на около 100 милиарда долара глобално. Mattel, една от водещите компании в бранша, постоянно търси нови възможности за партньорства и крос-бранд реклама. В случая с Wicked филмът е очакван с огромен интерес, а обвързването на играчките с поп културен феномен като мюзикъла и предстоящата кино премиер е така замислена, че да увеличи продажбите преди празничния сезон.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Кино и сериали

Ситкомът "Малкълм" ще има продължение 18 г. след последния си епизод

Продължението ще бъде с част от оригиналния актьорски състав.

17:30 - 14.12.2024
Важно днес

Пуснаха под гаранция обвинените за измамата с горива за полигона "Ново село"

Съдът пусна задържаните за източване на държавния бюджет срещу гаранция от 25 хил. лв

16:27 - 14.12.2024
Живот

В обувките на Боб Дилън: Тимъти Шаламе е неразпознаваемото копие на легендарния певец

Холивуд спори дали method dressing-ът е добра практика в маркетинга на филмите

16:00 - 14.12.2024
Важно днес

Бивш футболист е избран за новия президент на Грузия, но без вот от гражданите

Един от авторите на спорния закон за чуждестранните агенти беше посочен за президент

14:35 - 14.12.2024
Важно днес

Президентът на Южна Корея най-накрая е отстранен. Гражданите празнуват по улиците на Сеул

Хиляди хора отпразнуваха новината по улиците на Сеул

12:01 - 14.12.2024