Производителят на Барби Mattel направи гаф и прати децата в порно сайт Снимка: © Wicked

Новата колекция кукли Barbie, вдъхновени от филма по прочутия мюзикъл Wicked/ "Злосторница", в който се разказва за двете вещици Глинда и Елфаба, попадна в абсурдна ситуация. Производителят на играчки Mattel допусна забавна и в същото време твърде скандална грешка: линкът, отпечатан на опаковките на новите кукли Барби, отвежда не до сайта на мюзикъла Wicked, а до платформа със съдържание за възрастни.

Вместо да прати децата и техните семейства към Wickedmovie.com, където тя биха могли да научат повече за предстоящата кинопремиера, неправилно изписаният адрес води към Wicked.com – сайт с пикантно съдържание и пародийни секс версии на известни филмови класики.

Грешката бързо предизвика вълна от бурни реакции в социалните мрежи, където коментарите варират от "великолепен маркетингов ход" до възмущение. "Вероятно най-епичният провал в историята на мърчандайзингa," гласи набиращ световна популярност туит.

Mattel бързо се извини и увери, че предприема мерки за отстраняване на проблема. В изявление на компанията се препоръчва на родителите да унищожат опаковките или поне да заличат линка.

Предприемчиви потребители обаче веднага намериха начин да се възползват финансово. Обяви за грешно отпечатаните кукли Wicked вече заливат eBay, като някои достигат до стотици долари – в пъти повече от стандартната цена от 24,99 до 39,99 долара.

Според данни на Google Trends само за няколко дни интересът към порно сайта Wicked.com отбеляза ръст от няколкостотин процента. Парадоксално, но рекламният шум около гафa на Mattel донесе на всички страни (освен на родителите) известна полза.

Филмовата продукция получи допълнителна реклама, благодарение на медийното отразяване на инцидента. Цялото съдържание около Mattel си е безплатна реклама, която обикновено струва милиони и въпреки негативните коментари, вниманието към новите кукли е по-голямо от всякога.

Пазарът за детски играчки се оценява на около 100 милиарда долара глобално. Mattel, една от водещите компании в бранша, постоянно търси нови възможности за партньорства и крос-бранд реклама. В случая с Wicked филмът е очакван с огромен интерес, а обвързването на играчките с поп културен феномен като мюзикъла и предстоящата кино премиер е така замислена, че да увеличи продажбите преди празничния сезон.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Два протеста блокираха Орлов мост с искане за оставките на Даниел Митов и Силви Кирилов

По-рано БОЕЦ и младите лекари протестираха пред МВР и МЗХ

19:53 - 15.10.2025
Важно днес

В Царево, Свети Влас и Елените активираха отново BG Alert

Кметът на Царево Марин Киров предупреди за предстоящи силни валежи

19:36 - 15.10.2025
Важно днес

Великобритания наложи нови санкции на „Лукойл“ и „Роснефт“

Лондон засилва натиска върху Русия и нейните търговски посредници в Азия

17:48 - 15.10.2025
Важно днес

Румен Радев оцени трусовете във властта като „евтин политически театър“

Народното събрание не може да събере кворум заради бойкота на ГЕРБ

17:39 - 15.10.2025
Важно днес

ГЕРБ заплаши да свали двама министри от БСП и ИТН, ако не уволнят местни кадри във Велико Търново

Костадин Ангелов обвини коалиционните партньори в "чадър" над "Кроношпан"

17:18 - 15.10.2025
Политика

От "постановка на един уплашен човек" до "ще поемем отговорност": Кой какво разбра от думите Борисов пред партията му

Изборите за общински съвет в Пазарджик се превърнаха в катализатор на политическо надиграване

16:27 - 15.10.2025
Технологии

ChatGPT ще предлага еротика за „проверени пълнолетни“

Това е повратен момент за Сам Алтман, който неведнъж е критикувал на чатбота Grok на Мъск

15:36 - 15.10.2025
Бизнес

Културата в една организация е това, което хората правят, когато никой не гледа

Златина Михайлова и умението да създаваш добра работна среда за успешен бизнес

15:32 - 15.10.2025