Производителят на Барби Mattel направи гаф и прати децата в порно сайт Снимка: © Wicked

Новата колекция кукли Barbie, вдъхновени от филма по прочутия мюзикъл Wicked/ "Злосторница", в който се разказва за двете вещици Глинда и Елфаба, попадна в абсурдна ситуация. Производителят на играчки Mattel допусна забавна и в същото време твърде скандална грешка: линкът, отпечатан на опаковките на новите кукли Барби, отвежда не до сайта на мюзикъла Wicked, а до платформа със съдържание за възрастни.

Вместо да прати децата и техните семейства към Wickedmovie.com, където тя биха могли да научат повече за предстоящата кинопремиера, неправилно изписаният адрес води към Wicked.com – сайт с пикантно съдържание и пародийни секс версии на известни филмови класики.

Грешката бързо предизвика вълна от бурни реакции в социалните мрежи, където коментарите варират от "великолепен маркетингов ход" до възмущение. "Вероятно най-епичният провал в историята на мърчандайзингa," гласи набиращ световна популярност туит.

Mattel бързо се извини и увери, че предприема мерки за отстраняване на проблема. В изявление на компанията се препоръчва на родителите да унищожат опаковките или поне да заличат линка.

Предприемчиви потребители обаче веднага намериха начин да се възползват финансово. Обяви за грешно отпечатаните кукли Wicked вече заливат eBay, като някои достигат до стотици долари – в пъти повече от стандартната цена от 24,99 до 39,99 долара.

Според данни на Google Trends само за няколко дни интересът към порно сайта Wicked.com отбеляза ръст от няколкостотин процента. Парадоксално, но рекламният шум около гафa на Mattel донесе на всички страни (освен на родителите) известна полза.

Филмовата продукция получи допълнителна реклама, благодарение на медийното отразяване на инцидента. Цялото съдържание около Mattel си е безплатна реклама, която обикновено струва милиони и въпреки негативните коментари, вниманието към новите кукли е по-голямо от всякога.

Пазарът за детски играчки се оценява на около 100 милиарда долара глобално. Mattel, една от водещите компании в бранша, постоянно търси нови възможности за партньорства и крос-бранд реклама. В случая с Wicked филмът е очакван с огромен интерес, а обвързването на играчките с поп културен феномен като мюзикъла и предстоящата кино премиер е така замислена, че да увеличи продажбите преди празничния сезон.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Пеевски започна нова чистка в ДПС и изключи Хасан Азис и още приближени на Доган

12 близки до Доган са изключени с решение на ДПС-Кърджали

20:48 - 13.11.2024
Важно днес

Тръмп се завърна в Белия дом

Той се срещна с Байдън и двамата обсъдиха предаването на властта през януари

20:24 - 13.11.2024
Европейски дневници

Партийни разногласия около двама кандидати спънаха одобрението на новите еврокомисари

Кандидатурата за еврокомисар на Испания спъна процедурата за състава на новата ЕК

19:50 - 13.11.2024
Важно днес

Серия от улични нападения изкарва жителите на "Оборище" на протест

Зачестяват случаите на агресия и физически атаки в район "Оборище"

17:44 - 13.11.2024
Важно днес

Романът, носител на "Букър 2024", излиза на български език до дни

"В орбита" (Orbital) на Саманта Харви получи престижната награда за 2024 г.

17:08 - 13.11.2024
Важно днес

Сарафов дава на парламента и данни от СРС, за да поиска имунитета на Джейхан Ибрямов

Обвиненията срещу депутата от ДПС са две, едното по случай от 2019 г.

15:46 - 13.11.2024
Важно днес

Жена е пребита до смърт от мъжа си в Радомир

56-годишната жена е загинала след побой заради семеен скандал

15:19 - 13.11.2024