Расте износът на български стоки с Lidl – какво стои зад числата Снимка: © Lidl

Lidl България отчита ръст с 22% на годишна база в износа на стоки от български производители през 2024 година. Отчетеният през миналата година оборот от износ възлиза на над 106,5 млн. лева.

Ритейлърът уточнява, че осигурява многократно по-големи възможности за реализация на продукцията им както на вътрешния пазар с откритите през 2024 г. още 10 нови магазина в страната, но и значително по-широки хоризонти към пазари в цяла Европа.

Според данните за българските продукти, които са достигнали до потребителите в европейската мрежа на Lidl през миналата година, 39 български компании са реализирали износ в 28 европейски държави.

Сред най-изнасяните продукти в мрежата на Lidl за 2024 г. се нареждат различни видове хляб – пълнозърнест, багети със семена и др., слънчогледово олио и млечни продукти. Доста популярни са също така витите банички, a шоколираните плодове и ядки бележат впечатляващ ръст на оборота от износ от над 115% на годишна база, отчитат от Lidl България.

Има обаче други, по-иновативни продукти, при които през 2024 г. също се реализират сериозни експортни обеми, което значи, че потребителите в чужбина ги харесват и търсенето им е все по-голямо, отчитат от Lidl. Такива са различните видове снаксове (брускети и печени пшенични снаксове), оризов чипс, оризовки, био сурови барчета и високопротеинови храни.

Оризовите снаксове и оризовките на "Нухелт" АД са една от хитовите продуктови категории, предпочитани като алтернатива на пържения картофен чипс, казват още от Lidl България. Био суровите барчета също са предпочитани от европейските потребители на Lidl, а производителят им "Смарт органик" АД е сред най-успешните примери на партньорство с Lidl България както за местния, така и за европейския пазар. Една от компаниите, с които Lidl България реализира успешно партньорство през 2024 г. е именно производител на високопротеинови храни – "Борн Уинър Глобал" ЕООД. Те реализират пилотно и изключително успешно своите високопротеинови пудинги, барчета и напитки на румънския пазар.

Някои от традиционните за българската кухня продукти също реализират много големи експортни обеми и са търсени и харесвани на много европейски пазари, показва анализът на Lidl България. "Например, можете да си приготвите без проблем истинска българска баница или тиквеник в Австрия, Полша, Нидерландия, Швеция, Хърватия, Великобритания, Дания и Франция, тъй като там благодарение на Lidl ще намерите автентични български фини точени кори", казват от компанията.

Друг пример са традиционните за българската трапеза лозови и зелеви постни сарми – тях ще откриете в Lidl в Дания, Латвия и Швеция.

Българските млечни продукти са с проверено качество на изгодна цена и се реализират успешно на редица пазари в Eвропа под собствените марки на Lidl. Такива са традиционното кисело мляко и каймак, но също така и специфични продукти като сирене Чечил в саламура (типично за кавказкия регион сирене на конци) и лабне (вид меко сирене, обикновено на топчета), които се реализират особено успешно по време на ориенталските тематични седмици в Lidl в редица страни в Европа като Австрия, Германия, Латвия, Дания, Италия, Швеция и Хърватия.

Сиренето Чечил, със своята характерна консистенция и наситен вкус, на запад се възприема като интересен и екзотичен продукт, докато каймакът, с кремообразната си текстура, напомня на традиционните млечни деликатеси в Близкия Изток, разказват от Lidl България.

Българските кисели млека, особено тези от овче и биволско мляко, намират все повече почитатели в Гърция, Словения, Сърбия и Румъния. Разнообразието от произведени в България грил сирена, които достигат до нови пазари в мрежата на Lidl в Латвия, Литва, Словения, Финландия и Чехия, демонстрира, че българските компании успяват да разширят асортимента си от млечни продукти, така че най-добре да отговорят на търсенето на потребителите и да им предложат както по-традиционни вкусове, така и по-екзотични продукти.

Прави впечатление многократният ръст на експортния оборот на някои пазари. В Италия например увеличението е от над четири пъти на годишна база (424%) заради поръчани значителни обеми от оризовки, оризов чипс, сурови барчета, млечни продукти, питки за хамбургери и сладолед. Във Великобритания износът на български стоки с Lidl за 2024 г. нараства над двойно (234%) спрямо 2023 г., като сериозно увеличение на обемите има при зелените маслини с бадем, тестени изделия, питки за хамбургери и ориенталски тип млечни продукти като лабне.

Основно заради увеличение на обемите българско слънчогледово олио, Кипър отчита ръст на експортния оборот от над 151% за миналата година. Сериозен интерес към продуктите на български производители има и в Латвия (143% ръст на оборота), Ирландия (139% ръст), Швейцария (над 107% ръст) и Австрия (над 80% ръст).

Голямата част от българските продукти, които се реализират в европейската търговска мрежа на Lidl, се предлагат под собствените марки на смарт ритейлъра, на които клиентите на веригата в цяла Европа се доверяват заради гарантираното високо качество на разумна цена. Това е един успешен инструмент, който дава възможност на българските производители да увеличат многократно обемите реализирана продукция, като достигнат до нови пазари в Европа.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Спорт

Съдът отмени избора на Весела Лечева като председател на БОК

Проблемите на БОК могат да доведат до това българските спортисти да се състезават без флаг на Зимните олимпийски игри

17:26 - 19.12.2025
Важно днес

bTV потвърди, че "води диалог" за смяна на Мария Цънцарова като водещ на сутрешния блок

bTV води диалог с Мария Цънцарова и обсъжда възможности за развитие на програмното съдържание с нейно активно участие"

17:21 - 19.12.2025
Важно днес

Столичната община пуска Зелен билет за следващите три дни

Очакват се мъгли и сериозно замърсяване на въздуха през уикенда

16:10 - 19.12.2025
Текстове от партньори

Кога ще работи Kaufland по време на празниците?

На 24 и 31 декември, както и на 2 януари, магазините ще бъдат с намалено работно време, а на 25 декември и 1 януари веригата няма да работи

15:43 - 19.12.2025
Живот

Новогодишната програма на bTV, Nova и БНТ: Галена, Миле Китич и "Сватбарски мераци"

Какво ще излъчват трите национални телевизии

15:42 - 19.12.2025
Важно днес

Украйна удари с дрон руски танкер в Средиземно море

Според украинските служби корабът е част от сенчестия флот на Москва

15:19 - 19.12.2025
Важно днес

Германец, осъден на 8 години затвор, системно дрогирал, изнасилвал и записвал съпругата си

Случаят предизвика сравнения с делото на Жизел Пелико във Франция

14:40 - 19.12.2025
Кариерен (ре)старт

Два различни пътя към един екип: как Едик и Стефани се срещнаха в Yettel

Двамата започват пътя си от стажантската програма Hub by Yettel, която тази година отбеляза десетата си годишнина

14:37 - 19.12.2025
Важно днес

„Кебапчии начело в медиите“ - политици реагираха на уволнението на Цънцарова

Въпросът за свободата на словото и натиска върху медиите отново стана актуален

14:07 - 19.12.2025