Готви ли се ТikTok за по-сериозно разширяване на дейността си извън социалните мрежи? Този въпрос задават няколко големи медии, след като стана ясно, че компанията майка ByteDance усилено търси експерти в областта на природните науки, медицината и фармацията.
Китайският гигант издирва специалисти за поне 17 позиции в щатите Ню Йорк, Калифорния и Вашингтон в САЩ в областтите: изчислителна биология, квантова химия и молекулярна физика за отделите си "Изкуствен интелект за създаване на лекарства" и "Изкуствен интелект за наука".
Това се вижда в публикувана в професионалната мрежа LinkedIn обява, съобщи международното бизнес издание Forbes.
От съобщението, насочено към студенти от Силициевата долина, се разбира, че целта на първия отдел е "да предизвика революция в откриването на нови медикаменти."
"Като съчетаваме страстта си към изкачването на нови върхове в науката с трансформиращата сила на изкуствения интелект, се стремим да подобрим процеса по откриване на лекарства, което да даде отражение на здравеопазването в световен мащаб," пише още в обявата.
В другия отдел се търсят хора "за преодоляване на предизвикателствата в природните науки, включително биология, химия и материалознание."
Общата цел пред всички тях е да "създадат заедно общо бъдеще", казват още от ByteDance.
И докато в подобни стъпки личи желанието на компанията да се бори с Google, други нейни инициатива показват, че тя иска да се развива и в областта на електронната търговия, където основен конкурент би бил Amazon.
Според Bloomberg, ТikTok се готви да инвестира около $17.5 млн. долара в подобно начинание.
Целта е потребителите на платформата да могат да купуват продуктите, които виждат в приложението, вместо да ползват такива на конкуренцията като Temu и Shein.
Mного инфлуенсъри, които продават собствени продукти, казват, че предпочитат да ги предлагат дирекно в TikTok, защото така достигат до всички техни последователи.
Платформата и в момента присъства на пазара за електронна търговия в САЩ, като разчита на по-малък дял, но и на по-ниски такси към търговците в сравнение с конкурентите си.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: