Рекламата, заради която на Audi се наложи да се извинява

Германският автомобилен производител Audi попадна под словесен обстрел в социалните медии заради реклама на Audi RS. Става дума за визия, на която малко момиче се облегнало на колата отпред и яде банан.

Интересното е, че рекламата събуди вълна от критики, но в различни посоки. От компанията поднесоха публично извинение.

Част от потребителите изразиха мнение, че позата на детето е "провокативна" и животозастрашаваща и че не е редно толкова малко дете да бъде снимано на фона на бърза кола (абревиатурата RS се слага на спортните мощни модели на Audi). Още повече, че ръстът на детето не би позволил на шофьора да го забележи.

Втората линия на критика беше на чисто символно ниво - бананът като фалически символ и момиченцето пред бързата, червена спортна кола, символ на мъжкото желание. Тук трябва да се добави, че слоганът на Audi над изображението гласи: "Позволява на сърцето ви да бие по-бързо - във всеки аспект."

Ето и част от коментарите:

"Момиченце с фалически символ в ръка. Ясно, супер ..."

"Нека го обясним: Червено = еротика, спортна кола = заместител на потентността, мини-пола с животински принт = сексапил, банан = фалически символ. Но сигурно, че всичко това е просто случайно ..."

„Чуваме гласа ви и нека го кажем направо: Грижа ни е за децата. Audi RS 4 е семейна кола с повече от 30 асистиращи системи, включително и система за аварийно спиране. Затова използвахме различни членове на семейството в рекламата си“, написа Audi в извинението си.

Фирмата добавя, че проверява как е публикувана рекламата.

Пълната реклама за Audi RS 4 на уебсайта на фирмата наистина показва, че автомобилът се продава като семейна кола и че малкото момиче, което яде банан е само един от персонажите.

Имаше и гласове в защита на реклмата: Марк Кройц, инженер и блогър, написа: "Хм, добре за мен съобщението е: Audi RS4 = семейна кола. Точно както собствената ви дъщеря кара сърцето ви да бие по-бързо, така и RS4. И двете са, разбира се, готини"

През май германският автомобилен гигант Volkswagen, собственик на Audi, също не беше пожален от критика в социалните медии заради рекламата, която показваше тъмнокож мъж, който се командва от чифт бели дамски ръце, за да бъде накрая изхвърлен от жълт VW Golf.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Живот

Коледа без бързане: Ето къде да намерите всичко необходимо за празниците

От украсата и кухнята до детските играчки за коледни подаръци в Lidl

15:48 - 07.11.2025
Бизнес

Акционерите в Tesla одобриха рекордно възнаграждение за Мъск, за да задържат вниманието на милиардера

Илон Мъск може да стане първият трилионер в историята

15:43 - 07.11.2025
Важно днес

Казусът "Нефтохим" освети разминаване между ГЕРБ и "Новото начало"

Делян Добрев предпочита международен оператор да поеме "Лукойл" вместо държавата да назначава особен управител

14:31 - 07.11.2025
Важно днес

Васил Терзиев ограничи властта на Богдана Панайотова, след като не получи оставката ѝ

Заради "липса на доверие и невъзможност за ефективно взаимодействие"

14:07 - 07.11.2025
Важно днес

Планински спасители издирват младо момиче, изчезнало край Витоша

Момичето е било видяно за последно в четвъртък следобед

13:35 - 07.11.2025
Кино и сериали

Първи тийзър на новия "The Night Manager": Шпионският сериал с Том Хидълстън е на мисия в Колумбия

Девет години след успеха на оригиналния сериал Хидълстън се завръща с нова мисия

13:21 - 07.11.2025
Политика

Може ли България да продаде "Нефтохим" без съгласието на "Лукойл"?

Мярката създава риск от правни претенции от страна на Русия при евентуална продажба

12:52 - 07.11.2025