Рекламата, заради която на Audi се наложи да се извинява

Германският автомобилен производител Audi попадна под словесен обстрел в социалните медии заради реклама на Audi RS. Става дума за визия, на която малко момиче се облегнало на колата отпред и яде банан.

Интересното е, че рекламата събуди вълна от критики, но в различни посоки. От компанията поднесоха публично извинение.

Част от потребителите изразиха мнение, че позата на детето е "провокативна" и животозастрашаваща и че не е редно толкова малко дете да бъде снимано на фона на бърза кола (абревиатурата RS се слага на спортните мощни модели на Audi). Още повече, че ръстът на детето не би позволил на шофьора да го забележи.

Втората линия на критика беше на чисто символно ниво - бананът като фалически символ и момиченцето пред бързата, червена спортна кола, символ на мъжкото желание. Тук трябва да се добави, че слоганът на Audi над изображението гласи: "Позволява на сърцето ви да бие по-бързо - във всеки аспект."

Ето и част от коментарите:

"Момиченце с фалически символ в ръка. Ясно, супер ..."

"Нека го обясним: Червено = еротика, спортна кола = заместител на потентността, мини-пола с животински принт = сексапил, банан = фалически символ. Но сигурно, че всичко това е просто случайно ..."

„Чуваме гласа ви и нека го кажем направо: Грижа ни е за децата. Audi RS 4 е семейна кола с повече от 30 асистиращи системи, включително и система за аварийно спиране. Затова използвахме различни членове на семейството в рекламата си“, написа Audi в извинението си.

Фирмата добавя, че проверява как е публикувана рекламата.

Пълната реклама за Audi RS 4 на уебсайта на фирмата наистина показва, че автомобилът се продава като семейна кола и че малкото момиче, което яде банан е само един от персонажите.

Имаше и гласове в защита на реклмата: Марк Кройц, инженер и блогър, написа: "Хм, добре за мен съобщението е: Audi RS4 = семейна кола. Точно както собствената ви дъщеря кара сърцето ви да бие по-бързо, така и RS4. И двете са, разбира се, готини"

През май германският автомобилен гигант Volkswagen, собственик на Audi, също не беше пожален от критика в социалните медии заради рекламата, която показваше тъмнокож мъж, който се командва от чифт бели дамски ръце, за да бъде накрая изхвърлен от жълт VW Golf.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Спорт

Лошото време провали плановете на Никола Цолов във Формула 3

Опасните условия в Белгия развалиха състезателния уикенд

12:06 - 27.07.2025
Живот

Агресивни водорасли от Азия заливат плажовете на Испания

Експерти предупреждават за екологична катастрофа

11:21 - 27.07.2025
Важно днес

Четири големи пожара бушуват у нас, ЕС изпраща въздушна помощ (Обновена)

Нов пожар е възникнал и в района на село Николово, Русенско

10:19 - 27.07.2025
Важно днес

Мъж намушка 11 души в магазин Walmart в Мичиган, нападателят е задържан

Шестима от пострадалите са в критично състояние

09:46 - 27.07.2025
Политика

Мелони: Прибързаното признаване на Палестина може да се окаже контрапродуктивно

Мелони реагира на решението на Франция да признае Палестина като държава

09:16 - 27.07.2025
Важно днес

Обявен е червен код за опасно горещо време в 11 области у нас

Следобед се очакват бури и възможни градушки в Западна България

08:58 - 27.07.2025
Спорт

ЦСКА продължава да няма победа след старта на Първа лига

Играчите на Душан Керкез с ново равенство

23:37 - 26.07.2025
Важно днес

Трифонов посъветва Борисов да не стои на слънце, защото "човек се обърква и започва да говори измислици"

Поводът за реакцията на Трифонов във Facebook е изказване на Борисов, в което лидерът на ГЕРБ добави ИТН към "ново мнозинство" в НС

18:34 - 26.07.2025
Важно днес

Тежка катастрофа взе три жертви на Подбалканския път

Жена и малко дете са в критично състояние

17:44 - 26.07.2025