Рекламата, заради която на Audi се наложи да се извинява

Германският автомобилен производител Audi попадна под словесен обстрел в социалните медии заради реклама на Audi RS. Става дума за визия, на която малко момиче се облегнало на колата отпред и яде банан.

Интересното е, че рекламата събуди вълна от критики, но в различни посоки. От компанията поднесоха публично извинение.

Част от потребителите изразиха мнение, че позата на детето е "провокативна" и животозастрашаваща и че не е редно толкова малко дете да бъде снимано на фона на бърза кола (абревиатурата RS се слага на спортните мощни модели на Audi). Още повече, че ръстът на детето не би позволил на шофьора да го забележи.

Втората линия на критика беше на чисто символно ниво - бананът като фалически символ и момиченцето пред бързата, червена спортна кола, символ на мъжкото желание. Тук трябва да се добави, че слоганът на Audi над изображението гласи: "Позволява на сърцето ви да бие по-бързо - във всеки аспект."

Ето и част от коментарите:

"Момиченце с фалически символ в ръка. Ясно, супер ..."

"Нека го обясним: Червено = еротика, спортна кола = заместител на потентността, мини-пола с животински принт = сексапил, банан = фалически символ. Но сигурно, че всичко това е просто случайно ..."

„Чуваме гласа ви и нека го кажем направо: Грижа ни е за децата. Audi RS 4 е семейна кола с повече от 30 асистиращи системи, включително и система за аварийно спиране. Затова използвахме различни членове на семейството в рекламата си“, написа Audi в извинението си.

Фирмата добавя, че проверява как е публикувана рекламата.

Пълната реклама за Audi RS 4 на уебсайта на фирмата наистина показва, че автомобилът се продава като семейна кола и че малкото момиче, което яде банан е само един от персонажите.

Имаше и гласове в защита на реклмата: Марк Кройц, инженер и блогър, написа: "Хм, добре за мен съобщението е: Audi RS4 = семейна кола. Точно както собствената ви дъщеря кара сърцето ви да бие по-бързо, така и RS4. И двете са, разбира се, готини"

През май германският автомобилен гигант Volkswagen, собственик на Audi, също не беше пожален от критика в социалните медии заради рекламата, която показваше тъмнокож мъж, който се командва от чифт бели дамски ръце, за да бъде накрая изхвърлен от жълт VW Golf.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Гръцките острови Лимнос и Родос обявиха бедствено положение

Смъртоносната буря Бора всява хаос в Лимнос, Родос и Халкидики

10:50 - 03.12.2024
Бизнес

Фантастико Груп с приз за най-щедър дарител

През миналата година компанията е дарила 726 000 лева за различни каузи и проекти под формата на финансови или материални дарения.

10:46 - 03.12.2024
Важно днес

Корнелия Нинова допусна "колаборация между ГЕРБ и ДПС"

Бившият лидер на БСП потвърди, че създава нова партия

09:55 - 03.12.2024
Коледен булевард

Петметрова огледална инсталация повдига темата за толерантността

До 15 януари инсталацията „Огледай се“ ще осветява градината между Софийския университет „Свети Климент Охридски“ и площада на Народното събрание

06:01 - 03.12.2024