Германският автомобилен производител Audi попадна под словесен обстрел в социалните медии заради реклама на Audi RS. Става дума за визия, на която малко момиче се облегнало на колата отпред и яде банан.

Интересното е, че рекламата събуди вълна от критики, но в различни посоки. От компанията поднесоха публично извинение. 

Част от потребителите изразиха мнение, че позата на детето е "провокативна" и животозастрашаваща и че не е редно толкова малко дете да бъде снимано на фона на бърза кола (абревиатурата RS  се слага на спортните мощни модели на Audi). Още повече, че ръстът на детето не би позволил на шофьора да го забележи. 

Втората линия на критика беше на чисто символно ниво  - бананът като фалически символ и момиченцето пред бързата, червена спортна кола, символ на мъжкото желание.  Тук трябва да се добави, че слоганът на Audi над изображението гласи: "Позволява на сърцето ви да бие по-бързо - във всеки аспект."

Ето и част от коментарите:

"Момиченце с фалически символ в ръка. Ясно, супер ..."

"Нека го обясним: Червено = еротика, спортна кола = заместител на потентността, мини-пола с животински принт = сексапил, банан = фалически символ. Но сигурно, че всичко това е просто случайно ..."

„Чуваме гласа ви и нека го кажем направо: Грижа ни е за децата. Audi RS 4 е семейна кола с повече от 30 асистиращи системи, включително и система за аварийно спиране. Затова използвахме различни членове на семейството в рекламата си“, написа Audi в извинението си.

Фирмата добавя, че проверява как е публикувана рекламата.

Пълната реклама за Audi RS 4 на уебсайта на фирмата наистина показва, че автомобилът се продава като семейна кола и че малкото момиче, което яде банан е само един от персонажите.

Имаше и гласове в защита на реклмата: Марк Кройц, инженер и блогър, написа: "Хм, добре за мен съобщението е: Audi RS4 = семейна кола. Точно както собствената ви дъщеря кара сърцето ви да бие по-бързо, така и RS4. И двете са, разбира се, готини"

През май германският автомобилен гигант Volkswagen, собственик на Audi, също не беше пожален от критика в социалните медии заради рекламата, която показваше тъмнокож мъж, който се командва от чифт бели дамски ръце, за да бъде накрая изхвърлен от жълт VW Golf.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

"Смъртта на Върджил Абло е травмираща, но това не е смъртта на Louis Vuitton"

Марката отдаде почит на починалия творчески директор с три негови цитата пред магазина в Берлин

ЕК няма да препоръча задължителна ваксинация срещу Covid

Въпреки изявленията на Урсула фон дер Лайен за обмисляне на задължителната имунизация в ЕС

Супер зелен сертификат - новото оръжие на Италия срещу Covid-19

Хората без ваксина и без доказателство за преболедуване се изправят пред нови ограничения

БСП: Имаме бележки по коалиционното споразумение, до довечера ще ги изчистим

Румен Радев отреди на БСП ролята на "силен социален вектор"

Министърът на икономиката освободи тримата назначени от ГЕРБ в борда на ДКК

Рая Каназирева, Радостин Вазов и Диляна Софиянска са освободени след скандала с Караганева

Иван Гешев нямало да позволи на "шепа богоизбрани" да живеят като в Древния Рим

Главният прокурор сравни Кирил Петков със Себастиан Курц

Софиянци призовават за премахване на коледната украса: "Това е лоша предпразнична шега"

Наричат конструкцията пред Народния театър "склад", "сметище" и "капан за непослушни дечица"

Този път без искри между Радев и Карадайъ: ДПС отчете нуждата от редовен кабинет

Консултациите при президента продължават, остават само БСП

МК запечата офисите на в. "Труд" заради неплатен наем, ГЕРБ обвини президента в "репресия"

Вестникът дължи 133 хил. лв. на държавата, казва Велислав Минеков