Рекламата, заради която на Audi се наложи да се извинява

Германският автомобилен производител Audi попадна под словесен обстрел в социалните медии заради реклама на Audi RS. Става дума за визия, на която малко момиче се облегнало на колата отпред и яде банан.

Интересното е, че рекламата събуди вълна от критики, но в различни посоки. От компанията поднесоха публично извинение.

Част от потребителите изразиха мнение, че позата на детето е "провокативна" и животозастрашаваща и че не е редно толкова малко дете да бъде снимано на фона на бърза кола (абревиатурата RS се слага на спортните мощни модели на Audi). Още повече, че ръстът на детето не би позволил на шофьора да го забележи.

Втората линия на критика беше на чисто символно ниво - бананът като фалически символ и момиченцето пред бързата, червена спортна кола, символ на мъжкото желание. Тук трябва да се добави, че слоганът на Audi над изображението гласи: "Позволява на сърцето ви да бие по-бързо - във всеки аспект."

Ето и част от коментарите:

"Момиченце с фалически символ в ръка. Ясно, супер ..."

"Нека го обясним: Червено = еротика, спортна кола = заместител на потентността, мини-пола с животински принт = сексапил, банан = фалически символ. Но сигурно, че всичко това е просто случайно ..."

„Чуваме гласа ви и нека го кажем направо: Грижа ни е за децата. Audi RS 4 е семейна кола с повече от 30 асистиращи системи, включително и система за аварийно спиране. Затова използвахме различни членове на семейството в рекламата си“, написа Audi в извинението си.

Фирмата добавя, че проверява как е публикувана рекламата.

Пълната реклама за Audi RS 4 на уебсайта на фирмата наистина показва, че автомобилът се продава като семейна кола и че малкото момиче, което яде банан е само един от персонажите.

Имаше и гласове в защита на реклмата: Марк Кройц, инженер и блогър, написа: "Хм, добре за мен съобщението е: Audi RS4 = семейна кола. Точно както собствената ви дъщеря кара сърцето ви да бие по-бързо, така и RS4. И двете са, разбира се, готини"

През май германският автомобилен гигант Volkswagen, собственик на Audi, също не беше пожален от критика в социалните медии заради рекламата, която показваше тъмнокож мъж, който се командва от чифт бели дамски ръце, за да бъде накрая изхвърлен от жълт VW Golf.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Бизнес

След трусовете на борсата: Демократите призовават за разследване на Тръмп за вътрешна търговия

Това, което започна като риторика на икономически натиск, бързо се превърна в пазарен трус, съпоставим с най-тежките моменти от началото на COVID-19 пандемията

08:21 - 11.04.2025
Важно днес

Шестима души загинаха, след като туристически хеликоптер се разби в река Хъдсън

Причините за инцидента остават неясни

07:30 - 11.04.2025
Спорт

“Олимпиакос” триумфира в редовния сезон в Евролигата

Спортист №1 на България за 2022 и 2023 година не бе далече от дабъл-дабъл.

00:10 - 11.04.2025
Важно днес

Силният вятър причини щети в Северна България

В нощта срещу петък валежите постепенно ще спрат

21:05 - 10.04.2025
Важно днес

Не били 125%, а 145%: Тръмп пак вдигна митата за Китай

Ново 20 от Белия дом

19:03 - 10.04.2025
Бизнес

Prada придобива Versace в най-голямата модна сделка за 2025 г.

Сделката за 1,375 милиарда долара обединява две от най-емблематичните италиански модни къщи

18:06 - 10.04.2025
Важно днес

"Коалицията на желаещите" събра министрите на отбраната. България прати заместник

Военният министър Атанас Запрянов е пропуснал срещата с колегите си от "коалицията на желаещите"

17:45 - 10.04.2025
Бизнес

Уолстрийт отново отвори на червено, след като други пазари по света отчетоха ръст след обрата с митата (Обновена)

Останалите пазари по света отчетоха ръст след обрата на Тръмп с митата

17:15 - 10.04.2025