Германският автомобилен производител Audi попадна под словесен обстрел в социалните медии заради реклама на Audi RS. Става дума за визия, на която малко момиче се облегнало на колата отпред и яде банан.
Интересното е, че рекламата събуди вълна от критики, но в различни посоки. От компанията поднесоха публично извинение.
Част от потребителите изразиха мнение, че позата на детето е "провокативна" и животозастрашаваща и че не е редно толкова малко дете да бъде снимано на фона на бърза кола (абревиатурата RS се слага на спортните мощни модели на Audi). Още повече, че ръстът на детето не би позволил на шофьора да го забележи.
Втората линия на критика беше на чисто символно ниво - бананът като фалически символ и момиченцето пред бързата, червена спортна кола, символ на мъжкото желание. Тук трябва да се добави, че слоганът на Audi над изображението гласи: "Позволява на сърцето ви да бие по-бързо - във всеки аспект."
Ето и част от коментарите:
"Момиченце с фалически символ в ръка. Ясно, супер ..."
"Нека го обясним: Червено = еротика, спортна кола = заместител на потентността, мини-пола с животински принт = сексапил, банан = фалически символ. Но сигурно, че всичко това е просто случайно ..."
We hear you and let’s get this straight: We care for children. The Audi RS 4 is a family car with more than thirty driver assistance systems including an emergency break system. That’s why we showcased it with various family members for the campaign. (1/3)
— AudiOfficial (@AudiOfficial) August 3, 2020
„Чуваме гласа ви и нека го кажем направо: Грижа ни е за децата. Audi RS 4 е семейна кола с повече от 30 асистиращи системи, включително и система за аварийно спиране. Затова използвахме различни членове на семейството в рекламата си“, написа Audi в извинението си.
Фирмата добавя, че проверява как е публикувана рекламата.
Пълната реклама за Audi RS 4 на уебсайта на фирмата наистина показва, че автомобилът се продава като семейна кола и че малкото момиче, което яде банан е само един от персонажите.
Имаше и гласове в защита на реклмата: Марк Кройц, инженер и блогър, написа: "Хм, добре за мен съобщението е: Audi RS4 = семейна кола. Точно както собствената ви дъщеря кара сърцето ви да бие по-бързо, така и RS4. И двете са, разбира се, готини"
През май германският автомобилен гигант Volkswagen, собственик на Audi, също не беше пожален от критика в социалните медии заради рекламата, която показваше тъмнокож мъж, който се командва от чифт бели дамски ръце, за да бъде накрая изхвърлен от жълт VW Golf.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: