Автомобилният производител Renault ще е новият премиум партньор на френския тенис турнир Ролан Гарос - едно от най-престижните спортни събития в света.
Споразумението е с първоначална продължителност от 5 години и ще започне с началото на Ролан Гарос на 16 май.
Най-високо ниво партньор остава BMP Paribas, а спонсорите от второ ниво, какъвто ще е и Reanult обикновено плащат между 7 и 8 милиона евро годишно.
Renault заменя местния конкурент Peugeot в категорията автомобили на базираното в Париж събитие.
Другите партньори на турнира са Emirates, Lacoste, Oppo и Rolex. По-рано този месец беше обявено, че сделката с Oppo се удължава с две години.
Peugeot беше спонсор на Ролан Гарос от 1984 г. насам, но през март тази година стана ясно, че марката смята да намали присъствието си в спорта. Peugeot прекрати и дългосрочното партньорство, което имаше с Новак Джокович.
Като част от новата сделка, която стана голяма новина във френските медии, Renault получава права да позиционира своето лого с форма на диамант отляво и отдясно на мрежата на петте основни корта на Ролан Гарос, вместо логото на турнира.
"Renault и парижкият турнир от Големия шлем имат едни и същи корени - родени във Франция, със силна международна амбиция, общи ценности, страст и дързост. Партньорството между Renault и Френската тенис федерация (FFT) е още по-очевидно, тъй като поставя основите си върху два основни стратегически стълба за двете марки: устойчива мобилност и социална отговорност", съобщават от компанията.
100 броя Renault Megane E-Tech electric ще бъдат предоставени на Откритото първенство по тенис на Франция като част от общия автопарк на турнира от 160 автомобила.
Устойчивата мобилност е една от основните мисии на Renault, които планират да се транформират в изцяло електрическа марка в Европа до 2030 г.
Партньорството с Ролан Гарос се случва паралелно с новия проект на автомобилния производител за социална отговорност, посветена на младите поколения.
Като първа стъпка Renault цели да популяризира тенис спорта в градовете чрез обновяване на терени в крайградските райони с помощта на местни художници. До края на годината се очаква да бъдат отворени два корта във Франция.
За да подпомогне финансирането на проекта „GIVE ME 5“, по време на турнира Ролан Гарос, Renault ще въведе „Let Challenge“. Всеки път, когато сервирана топка удари мрежата, преди да попадне в полето за сервис, което се случва средно повече от 2000 пъти в рамките на турнира, Renault ще отделя пари за тази социална инициатива.
В допълнение марката кани няколко групи деца и тийнейджъри от ромски произход и в неравностойно положение на Ролан Гарос като помощници на турнира.
Феновете на мобилността и тениса ще могат да се насладят на няколко активности, които Renault организира по време на турнира.
Renault Green Line: всеки, който желае да стигне до турнира с нулеви емисии, ще може да го направи благодарение на Renault. Компанията за споделена мобилност ZITY by Mobilize ще предложи на своите клиенти възможността да стигнат до Ролан Гарос и да паркират точно до стадиона на едно от петте места за паркиране. Новите клиенти на услугата ще имат възможността да се възползват от специална промоция.
Renault The Originals Line: тръгвайки от Atelier Renault, емблематичният шоурум на марката на Шанз-Елизе, феновете на тениса ще имат възможността да се възползват от уникален трансфер до стадиона с RATP автобус от 30-те години.
Renault Electro-Pop Line: по повод 50-годишнината на Renault 5, марката модернизира пет исторически модела със 100% електрически двигатели, от които феновете и гостите ще могат да се възползват, за да стигнат до стадион Ролан Гарос.
За първи път в историята на Ролан Гарос, логото на Renault ще бъде позиционирано на мрежите на петте основни корта (Филип Шатрие, Сузан Ленглен, Симон Матийо, n°7 и n°14) по време на целия турнир, от квалификационните кръгове до финалите.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: