Няколко неща ще ви направят впечатление в новото Renault ZОЕ. Първо, че новото ZОЕ е като старото. Второ, че това е само отвън.

За разлика от другите марки, които “електрифицират” добре познати модели, при Renault ZОЕ е измислено, за да бъде електрическо и така вече 8 години.

Отвътре новото ZОЕ изглеждат доста добре и напълно адекватно за кола от 2020. Няколко неща, които забелязвам веднага:

Скоростният лост - той е модерно изглеждащ, широк и удобен за ползване - наричат по E-Shifter. Не правете моята грешка да търсите по него (и около него) режим P - такъв просто няма. Ако ще гасите колата - ползвате спирачка, старт-стоп бутон и сте "чао". Това е на режим D.

Има обаче и режим B, който е подходящ повече за градски условия и при него почти нямате нужда от педала на спирачката, защото колата забавя в момента, в който спрете да подавате газ.

Друг доста приятен за окото детайл е тапицерията по таблото - тя замества обичайната пластмаса пред пасажерското място и придава един по-спортен и младежки дух на купето. Освен това е и тип позиция от страна на Renault , защото е направена от рециклирани материали - стари автомобилни колани и пластмасови бутилки.

Като практика, това не е новост, но до момента елементите от рециклирани материали са използвани на по-невидими места като например таваните на колите или корите отдолу. За първи път в Renault са на толкова видно място. Същият текстилен елемент се намира по седалките и по вратите.

И третото нещо, което определено се набива на очи, е централният дисплей, който е с внушителен размер, вертикална ориентация и модерна графика.

Това, което няма да видите, но със сигурност първо ще научите, е издръжливостта на батерията, която вече е 52 kWh и новият електромотор R135.

Обещанието е за 390 км с един заряд, което ние предстои да тестваме от София до централния Балкан и ден по-късно обратно.

Нямам идея дали сте потребители на Spark - компанията за краткосрочен наем на електромобили или ако предпочитате “такситата на хипстърите”, но аз съм огромен фен. Оттам е и по-големият ми опит с изцяло електрическите автомобили. За мен лично, карането на електрическа кола е супер забавление заради ускорението и абсолютно директната връзка между крака на шофьора и поведението на колата.

ZОЕ-то леко подлъгва с наивния си вид. На магистралата колата със своите 135 к.с. (има модел с по-слаб електромотор - 109 к.с) се държи супер прилично, ускорява бързо, има добра акустика до към 130 км. ч.

Управлението е прецизно, воланът е удобен, единствено при завоите с по-висока скорост ще усетите по-силно накланяне на тялото си.

Това, което ме учуди - с уговорката, че за първи път се срещам с модела, е доста високата позиция на шофьорското място, която е фиксирана. Опитах да я сваля, но не намерих откъде. Дали ще забележите това зависи много и от това какво сте свикнали да карате и най-вече от височината ви, просто аз “идвах” от доста ниска кола.

Крайната цел на нашето каране беше село Валевци - на юг от Севлиево по протежението на р. Росица. Въпреки че пътищата между селата са доста прилични, на места имаше участъци с характерни релефи, които колата си минаваше без никакви особени неудобства за пасажерите вътре.

Навигацията говори доста приятно без да се кара като германка, ако се отклоните от зададения курс. Дисплеят зад волана, както правилно се сещате, е напълно дигитален и подвластен на вашите желания за персонализация.

Още нещо, което ме изненада или по-правилно направо ме блъсна в главата е формата на задната врата. Тя няма класическа дръжка - отваря се в долния край на прозореца. В горния край обаче формата ѝ е доста ръбеста, което разбрах по трудния начин. Сигурно, ако колата е ваша, бързо ще изучите и свикнете с формите ѝ.

Това, че новото ZОЕ изглежда като старото, не е напълно вярно.

Промяна има в предната броня, решетката е така модерната напоследък “по-рядка плетка”, емблемата отпред, откъдето се зарежа и колата също е променена, а светлините са LED отпред и отзад.

Дребен детайл, който няма как да не забележите, когато карате 8 ZОЕ-та в редица е мигачът, който е като при “големите” - не постоянно мигаш, а динамична светлинна линия. От настройките можете да смените силата на звука на мигача - очевидно това е нещо, на което доста хора обръщат внимание.

Като тръгвахме от София батерията показваше 390 км. На пристигане имахме заряд за още 110 км. Разбира се, разходът много зависи от карането, температурата навън и работата на климатика.

Тъй като се движихме и между малки сега, имайте предвид, че като сте в населено място винаги трябва да имате едно на ум, че хората може и да не ви чуват.

За разлика от предишния модел обаче, новото ZОЕ се зарежда с всякакъв ток - от разклонител, метнат през терасата, до прав ток.

Понеже в компанията ни имаше и хора, които се занимават с производството на зарядни станции - нали не си мислите, че в село Валевци има зарядна станция за ZОЕ-та, поговорихме с тях за батерии и заряд. Според тях основното предимство на модела не е само голямата батерия - 52 kWh, но възможността ѝ за бързо зареждане с променлив ток до 22kW и прав ток до 50kW. В момента ZОЕ е най-бързо зареждащият се автомобил на разпространените публични зарядни станции. На станция 11 kW за около два часа получавате заряд за 125 км. На половина е времето на 22 kW -ова станция. Обикновен битов ток - 8 часа за пълен заряд от 300 км.

Цената е малко над 60 хил. лева в зависимост от оборудването като включва и зарядна станция (в рамките на настояща промоция), която ще ви инсталират на място.

Още снимки можете да видите във фотогалерията.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Спорт

Почина легендата на българския футбол Добромир Жечев

Той остава единственият български футболист, участвал на 4 световни първенства

18:57 - 12.10.2025
Важно днес

Израел очаква освобождаването на заложниците в понеделник, а Тръмп се готви за посещение в Близкия изток

20 заложници ще се върнат в Израел, а в замяна Тел Авив ще освободи близо 2000 палестинци

16:29 - 12.10.2025
Важно днес

Фотофиниш между двама кенийци на финала на софийския маратон

Разликата между първия и втория в класическата дистанция от 42 км. е 0,3 секунди

15:49 - 12.10.2025
Важно днес

Асен Василев: Държавният бюджет е правен от прекалено оптимистични астролози

Според Деница Сачева Василев е демагог и носи отговорност за щетите в бюджета

13:16 - 12.10.2025
Важно днес

Украинският гражданин Олег Невзоров отрича да е давал показания срещу Благомир Коцев

Тайният свидетел по делото срещу Коцев не твърди, че му е искан подкуп лично от Коцев

11:12 - 12.10.2025
Важно днес

Зам.-кметът на София: Ситуацията с боклука вече е под контрол

В общината има сигнали за саботаж и умишлено разхвърляне на отпадъци

09:47 - 12.10.2025
Спорт

Гонзо скочи на националите след полунощ. Обяви загубата с 1:6 за "нормална"

Президентът на БФС напусна националния стадион в 02:00 часа

09:39 - 12.10.2025
Важно днес

“Сега от кой ще взема 50 лв” или как се правят избори в Пазарджик

Вотът е тест за силите между ПП-ДБ, ГЕРБ и новото ръководство на ДПС

09:14 - 12.10.2025
Спорт

Турция закотви България на дъното с победа 6:1

Лошо начало за Александър Димитров

23:09 - 11.10.2025