Няколко неща ще ви направят впечатление в новото Renault ZОЕ. Първо, че новото ZОЕ е като старото. Второ, че това е само отвън.

За разлика от другите марки, които “електрифицират” добре познати модели, при Renault ZОЕ е измислено, за да бъде електрическо и така вече 8 години.

Отвътре новото ZОЕ изглеждат доста добре и напълно адекватно за кола от 2020. Няколко неща, които забелязвам веднага:

Скоростният лост - той е модерно изглеждащ, широк и удобен за ползване - наричат по E-Shifter. Не правете моята грешка да търсите по него (и около него) режим P - такъв просто няма. Ако ще гасите колата - ползвате спирачка, старт-стоп бутон и сте "чао". Това е на режим D.

Има обаче и режим B, който е подходящ повече за градски условия и при него почти нямате нужда от педала на спирачката, защото колата забавя в момента, в който спрете да подавате газ.

Друг доста приятен за окото детайл е тапицерията по таблото - тя замества обичайната пластмаса пред пасажерското място и придава един по-спортен и младежки дух на купето. Освен това е и тип позиция от страна на Renault , защото е направена от рециклирани материали - стари автомобилни колани и пластмасови бутилки.

Като практика, това не е новост, но до момента елементите от рециклирани материали са използвани на по-невидими места като например таваните на колите или корите отдолу. За първи път в Renault са на толкова видно място. Същият текстилен елемент се намира по седалките и по вратите.

И третото нещо, което определено се набива на очи, е централният дисплей, който е с внушителен размер, вертикална ориентация и модерна графика.

Това, което няма да видите, но със сигурност първо ще научите, е издръжливостта на батерията, която вече е 52 kWh и новият електромотор R135.

Обещанието е за 390 км с един заряд, което ние предстои да тестваме от София до централния Балкан и ден по-късно обратно.

Нямам идея дали сте потребители на Spark - компанията за краткосрочен наем на електромобили или ако предпочитате “такситата на хипстърите”, но аз съм огромен фен. Оттам е и по-големият ми опит с изцяло електрическите автомобили. За мен лично, карането на електрическа кола е супер забавление заради ускорението и абсолютно директната връзка между крака на шофьора и поведението на колата.

ZОЕ-то леко подлъгва с наивния си вид. На магистралата колата със своите 135 к.с. (има модел с по-слаб електромотор - 109 к.с) се държи супер прилично, ускорява бързо, има добра акустика до към 130 км. ч.

Управлението е прецизно, воланът е удобен, единствено при завоите с по-висока скорост ще усетите по-силно накланяне на тялото си.

Това, което ме учуди - с уговорката, че за първи път се срещам с модела, е доста високата позиция на шофьорското място, която е фиксирана. Опитах да я сваля, но не намерих откъде. Дали ще забележите това зависи много и от това какво сте свикнали да карате и най-вече от височината ви, просто аз “идвах” от доста ниска кола.

Крайната цел на нашето каране беше село Валевци - на юг от Севлиево по протежението на р. Росица. Въпреки че пътищата между селата са доста прилични, на места имаше участъци с характерни релефи, които колата си минаваше без никакви особени неудобства за пасажерите вътре.

Навигацията говори доста приятно без да се кара като германка, ако се отклоните от зададения курс. Дисплеят зад волана, както правилно се сещате, е напълно дигитален и подвластен на вашите желания за персонализация.

Още нещо, което ме изненада или по-правилно направо ме блъсна в главата е формата на задната врата. Тя няма класическа дръжка - отваря се в долния край на прозореца. В горния край обаче формата ѝ е доста ръбеста, което разбрах по трудния начин. Сигурно, ако колата е ваша, бързо ще изучите и свикнете с формите ѝ.

Това, че новото ZОЕ изглежда като старото, не е напълно вярно.

Промяна има в предната броня, решетката е така модерната напоследък “по-рядка плетка”, емблемата отпред, откъдето се зарежа и колата също е променена, а светлините са LED отпред и отзад.

Дребен детайл, който няма как да не забележите, когато карате 8 ZОЕ-та в редица е мигачът, който е като при “големите” - не постоянно мигаш, а динамична светлинна линия. От настройките можете да смените силата на звука на мигача - очевидно това е нещо, на което доста хора обръщат внимание.

Като тръгвахме от София батерията показваше 390 км. На пристигане имахме заряд за още 110 км. Разбира се, разходът много зависи от карането, температурата навън и работата на климатика.

Тъй като се движихме и между малки сега, имайте предвид, че като сте в населено място винаги трябва да имате едно на ум, че хората може и да не ви чуват.

За разлика от предишния модел обаче, новото ZОЕ се зарежда с всякакъв ток - от разклонител, метнат през терасата, до прав ток.

Понеже в компанията ни имаше и хора, които се занимават с производството на зарядни станции - нали не си мислите, че в село Валевци има зарядна станция за ZОЕ-та, поговорихме с тях за батерии и заряд. Според тях основното предимство на модела не е само голямата батерия - 52 kWh, но възможността ѝ за бързо зареждане с променлив ток до 22kW и прав ток до 50kW. В момента ZОЕ е най-бързо зареждащият се автомобил на разпространените публични зарядни станции. На станция 11 kW за около два часа получавате заряд за 125 км. На половина е времето на 22 kW -ова станция. Обикновен битов ток - 8 часа за пълен заряд от 300 км.

Цената е малко над 60 хил. лева в зависимост от оборудването като включва и зарядна станция (в рамките на настояща промоция), която ще ви инсталират на място.

Още снимки можете да видите във фотогалерията.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Нахлуването в LGBT-център "струва" само 3000 лв. глоба на Боян Расате

Съдът не намери основания за по-тежка присъда

Исторически обрат в САЩ: Върховният съд вече не защитава правото на аборт

Щатите вече могат сами да решават дали да забранят напълно абортите

Изтичащият срок за новите пенсии създаде напрежение в Бюджетната комисия

Йордан Цонев се засегна, че "парламентът не е длъжен да работи с форсирана газ"

БСП се ядоса на Слави Трифонов: Няма да позволим да чисти гузната си съвест с лъжи за нас

Лидерът на ИТН обвини и БСП в "национално предателство" след вота за Северна Македония

Резултатите от матурите за 7 клас: Как да проверим оценките по български език и математика

МОН отчита проблемите заради дългото дистанционно обучение на випуска

"Ще говоря аз, ще виждате мен, но ще чувате думите на г-н Слави Трифонов"

ИТН приписа решението за РСМ на "прегръдка" между Христо Иванов, Кирил Петков, Бойко Борисов и Делян Пеевски

МЗ разреши поставянето на втора бустерна доза срещу Covid-19

Но най-малко 4 месеца след ваксинирането с първата бустерна доза

"Възраждане" са използвали парите на депутатите си за дарения вместо за приемни и екипи

Напускането на Елена Гунчева от "Възраждане" освети нов казус с разходите, които партиите правят

Украинските войски напускат Северодонецк след седмици на тежки сражения

Битката в оспорвания град е ключова за Русия и контрола над Донбас