Португалският футболист Кристиано Роналдо е най-скъпоплатеният спортист в Instagram. Това показва изследване на компанията HooperHQ, която анализира статистически данни за спонсорираните публикации от най-популярните профили в социалната мрежа. 

Резултатът на Роналдо показва, че рекламните му публикации (общо 49 за 2019 г.) вероятно са генерирали приход от 47,8 милиона долара. Това е близо 14,7 милиона долара повече от годишната му заплата в италианския клуб Ювентус. Изчисленията показват, че компаниите са склонни да платят над 970 000 долара на Роналдо, за да може рекламата на техните продукти да достигне до неговите последователи - над 194 милиона души от цял свят.

Футболни шпайкове на Nike, собствен бранд козметика и дрехи, мъжки шампоан - това са само част от продуктите, които Роналдо е рекламирал в профила си в Instagram. 

На второ място според фактора "цена на пост" в спортната категория се нарежда бразилската звезда Неймар (средно 722 000 долара на публикация), следван от Лионел Меси (648 000 долара) и Дейвид Бекъм (357 000 долара).

В топ 5 на най-скъпоплатените атлети в Instagram влиза баскетболистът ЛеБрон Джеймс (272 000 долара). Само две жени попадат в списъка с най-печелившите спортисти в социалната мрежа - това са кечистката Ронда Раузи (67 700 долара за публикация) и бившата No.1 в женския тенис Серина Уилямс (60 500 долара). 

Изследването показва, че силата на социалните мрежи не само увеличава световната популярност на атлетите, но и им осигурява допълнителен източник на приходи, на който може да се разчита дори след края на активната спортна кариера. 

Класацията на HooperHQ е създадена на база на методология, която стъпва върху фактори като брой последователи, ниво на ангажираност (легитимни преглеждания, харесвания и коментари), категория/ниша на влияние, демографски профил на аудиторията, влияние извън Instagram (участие в по-големи спонсорски кампании, промотиране на собствени брандове и др.). Анализаторите са съставили списъци до 50 профила от всяка изследвана категория според размера, ангажираността и влиянието върху последователите. 

Всеки от тях е потърсен с молба да сподели информация относно цената, която би поискал за спонсориран пост. Направено е и допълнително проучване за съгласуване на данните с публично известните цени за реклама в Instagram, получени от достоверни източници. На тази база са изчислени ориентировъчни средни стойности за рекламни публикации на 1000 последователи във всяка категория. Те, от своя страна, са ползвани за прогноза на резултатите за онези акаунти, които са отказали да разкрият информация за приходите си от Instagram. 

Според платформата за анализи Hookit, платеното партньорство на Лионел Меси с Pepsi има потенциална стойност за бранда в размер на 4,6 млн. долара в Instagram. Клип на Роналдо, в който той тренира с екип на Nike, има потенциална стойност за бранда от 3,7 млн. долара.

Макар че не всяка подобна публикация е спонсорирана или платена като реклама, самата асоциация на бранда със съответния атлет създава значителна потенциална полза заради огромната му аудитория в социалната мрежа. 


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Дете с аутизъм вдъхнови нова версия на популярна мобилна видеоигра

"Joe Danger" помага на 8-годишния Джак да се справи със стреса

Петков: За 10 г. трябва да обърнем реториката със Скопие, ЕС е обнадежден

"Българите в Северна Македония ще влязат в конституцията им и ще имат равни права с останалите"

Столичното метро трябва да плати над 3 млн. лв. сметка за ток, общината иска помощ от държавата

Това е 3 пъти повече в сравнение със същия период преди година

Асен Василев атакува работодателите, които не знаят как да плащат адекватни заплати

"Тук работникът не можел да изкара 710 лв., в Гърция спокойно изкарват по 1000 евро"

Цацаров предупредил 10 дни по-рано за оставката си Радев и всички партии в 47 НС без ПП и "Да България"

"Ако само аз съм причината корупцията да цъфти, ок, подавам оставкa"

Не е само Ахелой - германски антиваксъри правят комуна и в Парагвай

"Убежище от 5G, кемтрейлс, флуорираната вода, задължителните ваксини и здравните мерки"