Ryanair обяви, че от 12 ноември 2025 г. ще премине изцяло към използването на дигитални бордни карти.
След тази дата пътниците вече няма да могат да свалят и разпечатват хартиени бордни карти. Вместо това ще трябва да използват дигиталната карта, която се генерира в приложението „myRyanair“ по време на регистрацията за полет.
Според компанията почти 80% от над 206 млн. пътници годишно вече използват дигитални бордни карти, а преминаването към 100% дигитализация следва примера на други индустрии като музикални фестивали и спортни събития, които от години разчитат на електронни билети.
В случай, че пътниците останат без телефон по някаква причина, все пак ще могат да бъдат допуснати на борда на самолета от персонала. За целта пътуващите трябва да се чекират онлайн минимум 2 часа преди да пристигнат на летището.
Дигитализацията е част от по-широката трансформация на Ryanair, насочена към подобряване на обслужването при пътуване и при евентуални закъснения. Сред новите функционалности в мобилното приложение са:
- Order to Seat – възможност за поръчка на храна и напитки директно от телефона, които се сервират с приоритет;
- Live Flight Information – актуална информация за бординг, гейтове и закъснения;
- Direct Disruption Updates – директни известия от Оперативния център на Ryanair при промени или проблеми с полета.
Очаква се отпадането на хартиените бордни карти да спести 300 тона хартия годишно.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: