Съдят Metа, че умишлено пристрастява тийнейджърите към Facebook и Instagram Снимка: © Getty Images

Meta, компанията майка на Facebook и Instagram, е обвинена, че умишлено е разработила функции в двете платформи, които да пристрастяват младите хора.

Това се твърди в съдебни искове, заведени от 41 американски щати, става ясно от публикация в изданието „Уолстрийт Джърнъл“.

Според исковете срещу Meta, компанията е спестила опасностите, които платформите ѝ крият и по този начин е подвела обществеността.

Твърди се още, че компанията е давала достъп до платформите на потребители под 13-годишна възраст. Нещо, което официално е забранено, както от политиките на Meta, така и от законите в САЩ.

Исковете са заведени след неуспешни преговори за уреждане на спора с главния изпълнителен директор на компанията Марк Зукърбърг.

"Откакто започна това разследване, водим динамичен диалог с главните прокурори относно начините, по които Facebook и Instagram всъщност работят в подкрепа на младите хора", казва говорител на Meta. По думите му работещите в компанията са разочаровани от решенията за завеждане на дела от страна на главните прокурори.

Повечето от щатите са се присъединили към иск, подаден във федерален съд в Северна Калифорния. Някои от прокурорите, сред които този на Тенеси и този на Масачузетс, са завели отделни дела, в които по същество се изтъкват същите аргументи съгласно законите за защита на потребителите.

В делото, заведено от главния прокурор на Масачузетс Андреа Кембъл, се твърди, че Meta съзнателно разработва функции, с които да манипулира психиката и съзнанието на младежите, за да се пристрастят към социалните мрежи, с цел увеличаване на приходите на компанията.

Като част от доказателствата, които главните прокурори цитират в делата, са вътрешни документи на Meta за потенциалните вреди, които нейните платформи могат да причинят. „Уолстрийт Джърнъл“ припомня, че те бяха публично оповестени от бивш служител на компанията през 2021 година.

Сред тях има редица проучвания на Meta за поведението на тийнейджърите във Facebook и Instagram, а тяхната цел е била да се разработят такива функции, че платформите да станат по привлекателни за тях.

Изданието припомня и серия от публикации на база тези документи. Според тях, въз основа на фокус групи и проучвания на поведението на стотици хиляди потребители в Instagram, Meta стига до заключението, че за повечето потребители социалните мрежи не представляват съществен риск. Но това не важи за по-лабилните.

Тийнейджърите отговарят, че прекарват твърде много време в приложението и това не им харесва, но се чувстват така, сякаш не могат да спрат“ пише в един от документите, цитирани от „Уолстрийт Джърнъл“.

Според вътрешното проучване на Meta, проблемът е най-силно изразен сред младите жени.

Според публикацията, 32% от младите жени са отговорили, че когато се чувстват зле в кожата си, Instagram влошава усещането, пише още изданието.

Instagram е токсичен за психиката на тийнейджърките, но Facebook продължава да печели от тях


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Технологии

Защо Apple се подчинява на руската цензура

Гигантът трие приложения от App Store за руските потребители по искане на Кремъл

18:06 - 22.11.2024
Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024