Instagram е токсичен за психиката на тийнейджърките, но Facebook продължава да печели от тях Снимка: © Getty Images

В продължение на 3 години топ-мениджърите във Facebook са проучвали ефектите от ползването на Instagram върху психичното здраве на младите потребители, а резултатите са показвали един и същи извод: приложението има негативно отражение върху възприятията им за самите себе си.

Това е особено видимо сред аудиторията на момичетата в тийнейджърска възраст.

Въпреки че във Facebook са напълно наясно с токсичната среда, която Instagram създава за тях, не предприема адекватни мерки за ограничаването на тези вреди. Напротив, в момента компанията работи по създаването на сходен app за деца под 13-годишна възраст.

Това показва разследване на Wall Street Journal, което се позовава на вътрешни документи от Facebook.

"Ние усложняваме проблемите при всяко трето момиче в тийнейджърска възраст, което изпитва притеснения заради тялото си", се казва в презентация по повод едно от изследванията през 2019 г., разпространена сред служители на Facebook.

"Тийнейджърите обвиняват Instagram за повишеното ниво на тревога и депресия. Тази реакция е спонтанна и се среща постоянно сред всички групи", се казва още в данните от проучването.

Разследването на WSJ показва, че ръководителите на Facebook са приложили пренебрежими усилия за разрешаването на тези проблеми, като дори са ги омаловажавали при публичните си изяви по темата.

Fake Famous по HBO: Instagram е балон, но никой няма интерес да го спука

Част от причините за токсичните ефекти на Instagram са специфични само за това приложение и не могат да се отдадат на общото негативно влияние на социалните мрежи.

Instagram провокира по-негативни реакции в сравнение с TikTok, например, заради по-голямата склонност на потребителите й да сравнява социалния си статус и външния си вид с останалите. Ако видеоплатформата TikTok акцентира върху действието и умението, Instagram се фокусира върху тялото и лайфстайла, се посочва в разследването.

Невъзможните очаквания, че винаги трябва да изглеждаш перфектно и животът ти да бъде идеален, може да провокира сериозни проблеми сред подрастващите момчета и момичета - включително хранителни заболявания и депресия.

Всички тези изводи са били добре известни на ръководството на Facebook - дори за Марк Зукърбърг.

Dove разбива мита за перфектното селфи в новия си клип

В същото време платформата разчита изключително много на младата си аудитория.

40% от потребителите на Instagram са на възраст под 22 г. В САЩ 22 милиона тийнейджъри ползват всеки ден приложението за снимки и клипове, а само 5 млн. души от тази възрастова група влизат всекидневно във Facebook.

Компанията на Зукърбърг придоби Instagram през 2012 г. за 1 млрд. долара.

От Facebook реагираха на публикацията в WSJ с публикация, в която твърдят, че разработват механизми за отклоняване на уязвимите потребители от съдържание, което може да им се отрази негативно.

"Изследваме по какъв начин можем да ги стимулираме да разглежат по-различни теми, ако постоянно се вглеждат в конкретен тип съдържание. Запазваме предпазлив оптимизъм, че тези стимули ще помогнат на хората да се насочат към съдържание, което ги вдъхновява и ободрява, и в по-голям мащаб - да променим този аспект на културата в Instagram, който се фокусира върху външния вид на хората", казва Карина Нютън, директор по публичната политика на Instagram.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Опозиционната ВМРО-ДПМНЕ поведе на първия тур на президентските избори в Северна Македония

Първите резултатите сочат около 100 хил. гласа разлика между първите двама

22:24 - 24.04.2024
Важно днес

Ивет Лалова стана майка на момче

Със съпруга и Симоне са избрали името Тиаго за първото си дете

21:58 - 24.04.2024
Технологии

OPPO влиза официално на българския пазар

Продуктите на OPPO ще се предлагат официално в А1 и Технополис

21:09 - 24.04.2024