Dove разбива мита за перфектното селфи в новия си клип

Безупречна кожа, плътни устни, приказен поглед, нито един дефект, нито една диспропорция - всички сме виждали нереалните "перфектни" селфита на инфлуенсърите в социалните мрежи и на хората, които се стараят да им подражават в опит да пресъздадат фалшивото усещане за популярност.

Това, което остава зад изкривеното огледало на суетата в Instagram, са щетите от изопачаването на реалността. Особено когато виртуалните стандарти за естетика се възприемат от съвсем млади момчета и момичета като норма.

"Обикновено виждаме само избрани моменти от живота на хората в социалните мрежи, а повечето от тях споделят единствено "най-добрите" версии на самите себе си. Ако всички образи, които децата ви виждат онлайн, са внимателно подбрани, редактирани и филтрирани, това може да се отрази негативно на самочувствието им", предупреждават от Dove.

Козметичната компания започна нова кампания "Reversed Selfie" ("Селфи наобратно"), за да обърне внимание на разликата между естествената красота и дигиталните изкуствени подобрители.

В краткия клип Dove показват какво би се случило, ако процесът на публикуване на едно от идеалните селфита се върна назад. Броячът на харесванията се нулира, възхитените коментари се самоизтриват, а лицето на супермодел от екрана на телефона постепенно се връща към нормалното си изображение - младо, непринудено и все още несигурно в себе си момиче.

"Reverse Selfie" показва как приложенията за фото-редактиране могат да заличат не просто всеки дребен недостатък, но и цялата индивидуалност на лицето - докато всички не заприличат на извадени от матрица кукли.

"Новият ни филм показва колко сериозни могат да бъдат изкривяванията на красотата, които се причиняват от мобилните приложения за ретуширане. Социалните мрежи са важна част от живота ни, но дигиталните отклонения, които младите хора срещат онлайн, вредят на тяхното самочувствие, увереност и благосъстояние", посочват от Dove.

Fake Famous по HBO: Instagram е балон, но никой няма интерес да го спука

Те цитират доклад, направен в САЩ сред момичета на възраст 10-17 години, според който 80% от децата влизат в тийнейджърските си години с убеждението, че се налага да филтрират онлайн-образа си.

"4 от 5 момичета казват, че сравняват как изглеждат с изображенията на другите хора в социалните мрежи. Публикуването на "перфектно селфи" може да се възприеме като задължение, а не като забавление. Според последното ни изследване, момичетата си правят средно до 14 селфита в опит да постигнат правилния изглед, преди да изберат какво да публикуват. Селфитата и филтрите могат да бъдат повод за креативност и лично изразяване. Но когато те се използват за приспособяване към стандартите за красота на обществото или защото детето ви не се чувства достатъчно уверено в себе си, за да споделя нередактирани снимки, това е сигнал, че може би се превръщат в проблем. Всъщност една четвърт от момичетата мислят, че не изглеждат достатъчно добре без манипулиране на снимките си - затова няма по-подходящо време да си поговорим за селфитата", пишат авторите на клипа.

За Dove това е поредна кампания от по-голямата мисия за завръщане към естествената красота и позитивно отношение към собственото тяло. Една от най-популярните им реклами беше "Evolution", в която показваха как Photoshop превръща всяко несъвършено лице в образ за ползване от модната индустрия. Кампанията спечели различни награди за това, че показва истинската цена на наложените стандарти за красота и че помага на младите жени и момичета да се освободят от предразсъдъците си.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Политика

ЕС разследва „SkinnyTok“ – тенденцията за екстремно отслабване в TikTok

TikTok е разследван по европейския закон за онлайн съдържание

19:24 - 20.05.2025
Живот

Жерар Депардийо отново се изправя пред съда – този път за побой над италиански папарак

След присъда за сексуален тормоз, Депардийо се изправя пред ново обвинение в Италия

18:15 - 20.05.2025
Важно днес

Джордже Симион твърди, че Франция се е намесила във вота и ще оспорва загубата в съда (Обновена)

Загубилите изведнъж заговориха за "чуждестранна намеса" във вота

17:40 - 20.05.2025
Важно днес

Верижна катастрофа предизвика сериозно задръстване на бул. "Цариградско шосе"

Инцидентът е станал около 16:30 часа. 

17:00 - 20.05.2025
Политика

ЕС и Великобритания удариха в синхрон Русия с нови санкции по "сенчестия" флот

Брюксел и Лондон се опитват да засилят натиска върху Путин, но без съдействие от САЩ

15:40 - 20.05.2025
Зелен булевард

Билото на Софийска планина е с нова туристическа маркировка

Доброволците в третата инициатива от проекта на БТС и Kaufland България – „Не губи посоката“, поставиха 15 указателни табели и се включиха в дейности по почистване на района около чешмата „Момин дол“

15:02 - 20.05.2025
Кино и сериали

"Улица Сезам" отива в Netflix, след като Тръмп спря парите обществени медии в САЩ

Предаването стартира през 1969 г.

14:58 - 20.05.2025
Живот

Високият зрителски вот за Израел на "Евровизия" роди съмнения. Страните искат отговори от EBU

Обществените телевизии на Испания, Белгия, Финландия и Исландия се усъмниха във вота

14:44 - 20.05.2025
Важно днес

ТВ водещият Боби Ваклинов реши да прави политически проект

Бившият репортер от "Господари на ефира" обяви начало на "народно движение за истински промени"

14:37 - 20.05.2025