Dove разбива мита за перфектното селфи в новия си клип

Безупречна кожа, плътни устни, приказен поглед, нито един дефект, нито една диспропорция - всички сме виждали нереалните "перфектни" селфита на инфлуенсърите в социалните мрежи и на хората, които се стараят да им подражават в опит да пресъздадат фалшивото усещане за популярност.

Това, което остава зад изкривеното огледало на суетата в Instagram, са щетите от изопачаването на реалността. Особено когато виртуалните стандарти за естетика се възприемат от съвсем млади момчета и момичета като норма.

"Обикновено виждаме само избрани моменти от живота на хората в социалните мрежи, а повечето от тях споделят единствено "най-добрите" версии на самите себе си. Ако всички образи, които децата ви виждат онлайн, са внимателно подбрани, редактирани и филтрирани, това може да се отрази негативно на самочувствието им", предупреждават от Dove.

Козметичната компания започна нова кампания "Reversed Selfie" ("Селфи наобратно"), за да обърне внимание на разликата между естествената красота и дигиталните изкуствени подобрители.

В краткия клип Dove показват какво би се случило, ако процесът на публикуване на едно от идеалните селфита се върна назад. Броячът на харесванията се нулира, възхитените коментари се самоизтриват, а лицето на супермодел от екрана на телефона постепенно се връща към нормалното си изображение - младо, непринудено и все още несигурно в себе си момиче.

"Reverse Selfie" показва как приложенията за фото-редактиране могат да заличат не просто всеки дребен недостатък, но и цялата индивидуалност на лицето - докато всички не заприличат на извадени от матрица кукли.

"Новият ни филм показва колко сериозни могат да бъдат изкривяванията на красотата, които се причиняват от мобилните приложения за ретуширане. Социалните мрежи са важна част от живота ни, но дигиталните отклонения, които младите хора срещат онлайн, вредят на тяхното самочувствие, увереност и благосъстояние", посочват от Dove.

Fake Famous по HBO: Instagram е балон, но никой няма интерес да го спука

Те цитират доклад, направен в САЩ сред момичета на възраст 10-17 години, според който 80% от децата влизат в тийнейджърските си години с убеждението, че се налага да филтрират онлайн-образа си.

"4 от 5 момичета казват, че сравняват как изглеждат с изображенията на другите хора в социалните мрежи. Публикуването на "перфектно селфи" може да се възприеме като задължение, а не като забавление. Според последното ни изследване, момичетата си правят средно до 14 селфита в опит да постигнат правилния изглед, преди да изберат какво да публикуват. Селфитата и филтрите могат да бъдат повод за креативност и лично изразяване. Но когато те се използват за приспособяване към стандартите за красота на обществото или защото детето ви не се чувства достатъчно уверено в себе си, за да споделя нередактирани снимки, това е сигнал, че може би се превръщат в проблем. Всъщност една четвърт от момичетата мислят, че не изглеждат достатъчно добре без манипулиране на снимките си - затова няма по-подходящо време да си поговорим за селфитата", пишат авторите на клипа.

За Dove това е поредна кампания от по-голямата мисия за завръщане към естествената красота и позитивно отношение към собственото тяло. Една от най-популярните им реклами беше "Evolution", в която показваха как Photoshop превръща всяко несъвършено лице в образ за ползване от модната индустрия. Кампанията спечели различни награди за това, че показва истинската цена на наложените стандарти за красота и че помага на младите жени и момичета да се освободят от предразсъдъците си.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Култура

„Диамантеното око“ разказва реалната история на Лейди Смърт, която убива 319 нацисти

Истинска история за млада библиотекарка, която се превръща в най-смъртоносната снайперистка през Втората световна война

12:56 - 26.04.2024
Текстове от партньори

Kaufland спестява над 11 млн. кг. хранителни отпадъци

10:38 - 26.04.2024
Кино и сериали

Игра на сериали или защо вече нямаш нужда от паролата на гаджето си

С ТВ план от А1, сами дирижирате сърфирането из различни абонаменти за стрийминг и развлекателни дигитални услуги

10:37 - 26.04.2024
Важно днес

За Борисов всички възможности за разговори с ПП-ДБ са "счупени"

Борисов не изключи следващият парламент да е в различна конфигурация заради участието на Ваня Григорова във вота

10:10 - 26.04.2024
Важно днес

Бориславова: Росен Желязков действа като пленник на Пеевски и Борисов

ПП-ДБ не изключват да управляват с ГЕРБ след изборите, но само при ясни условия и споразумение

08:23 - 26.04.2024
Важно днес

Журналисти облякоха черни дрехи в ефир в знак на протест срещу спорна реформа в Словакия

Журналистите на словашкия обществен оператор протестират срещу реформа, която създава опасения за свободата на медиите

07:55 - 26.04.2024