Безупречна кожа, плътни устни, приказен поглед, нито един дефект, нито една диспропорция - всички сме виждали нереалните "перфектни" селфита на инфлуенсърите в социалните мрежи и на хората, които се стараят да им подражават в опит да пресъздадат фалшивото усещане за популярност. 

Това, което остава зад изкривеното огледало на суетата в Instagram, са щетите от изопачаването на реалността. Особено когато виртуалните стандарти за естетика се възприемат от съвсем млади момчета и момичета като норма. 

"Обикновено виждаме само избрани моменти от живота на хората в социалните мрежи, а повечето от тях споделят единствено "най-добрите" версии на самите себе си. Ако всички образи, които децата ви виждат онлайн, са внимателно подбрани, редактирани и филтрирани, това може да се отрази негативно на самочувствието им", предупреждават от Dove. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Dove Global Channel 🌎 (@dove)

Козметичната компания започна нова кампания "Reversed Selfie" ("Селфи наобратно"), за да обърне внимание на разликата между естествената красота и дигиталните изкуствени подобрители.

В краткия клип Dove показват какво би се случило, ако процесът на публикуване на едно от идеалните селфита се върна назад. Броячът на харесванията се нулира, възхитените коментари се самоизтриват, а лицето на супермодел от екрана на телефона постепенно се връща към нормалното си изображение - младо, непринудено и все още несигурно в себе си момиче. 

"Reverse Selfie" показва как приложенията за фото-редактиране могат да заличат не просто всеки дребен недостатък, но и цялата индивидуалност на лицето - докато всички не заприличат на извадени от матрица кукли. 

"Новият ни филм показва колко сериозни могат да бъдат изкривяванията на красотата, които се причиняват от мобилните приложения за ретуширане. Социалните мрежи са важна част от живота ни, но дигиталните отклонения, които младите хора срещат онлайн, вредят на тяхното самочувствие, увереност и благосъстояние", посочват от Dove. 

Fake Famous по HBO: Instagram е балон, но никой няма интерес да го спука

Те цитират доклад, направен в САЩ сред момичета на възраст 10-17 години, според който 80% от децата влизат в тийнейджърските си години с убеждението, че се налага да филтрират онлайн-образа си. 

"4 от 5 момичета казват, че сравняват как изглеждат с изображенията на другите хора в социалните мрежи. Публикуването на "перфектно селфи" може да се възприеме като задължение, а не като забавление. Според последното ни изследване, момичетата си правят средно до 14 селфита в опит да постигнат правилния изглед, преди да изберат какво да публикуват. Селфитата и филтрите могат да бъдат повод за креативност и лично изразяване. Но когато те се използват за приспособяване към стандартите за красота на обществото или защото детето ви не се чувства достатъчно уверено в себе си, за да споделя нередактирани снимки, това е сигнал, че може би се превръщат в проблем. Всъщност една четвърт от момичетата мислят, че не изглеждат достатъчно добре без манипулиране на снимките си - затова няма по-подходящо време да си поговорим за селфитата", пишат авторите на клипа.

За Dove това е поредна кампания от по-голямата мисия за завръщане към естествената красота и позитивно отношение към собственото тяло. Една от най-популярните им реклами беше "Evolution", в която показваха как Photoshop превръща всяко несъвършено лице в образ за ползване от модната индустрия. Кампанията спечели различни награди за това, че показва истинската цена на наложените стандарти за красота и че помага на младите жени и момичета да се освободят от предразсъдъците си. 


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Най-новият милиардер в Космоса: Бивш барабанист, който си търсеше половинка за пътуване до Луната

Юсаку Маезава е основател на най-големия японски ритейлър

Калина Константинова е номинирана за вицепремиер

Очаква се тя да отговаря за "дигиталната трансформация на държавната администрация"

БФС се намеси в сагата с АМ "Хемус": Спря правата на съдия, обвинен в изпиране на 53 млн. лв.

Става въпрос за Борислав Колев, който е топ рефер по футзал

Край на ерата "Меркел": Олаф Шолц официално е новият канцлер на Германия

Той ще предвожда тройната коалиция между Социалдемократите, "Зелените" и "Свободните демократи"

Какво търси България в Google през 2021 г.

От Кирил Петков и "зелен сертификат" до турския сериал "Безмилостен град"

Да уволниш 900 души с едно обаждане по Zoom: Скандалът с Better Mortgage

"Ако участвате в този разговор, значи сте част от злополучната група служители, които ще бъдат уволнени"

Велислав Минеков пред парламента за казуса с в. "Труд": Връщаме си откраднатата държава

"Защо нямаше извънредно заседание на Народното събрание, когато пред парламента биеха деца и журналисти по време на летните протести?", попита министърът