Push Up, Push In. Дишайте спокойно Няма да си разваляме деня с псевдо мотивиращи проповеди за силата на спорта, здравия дух и здравото тяло. Вашето тяло си е ваша работа. Ние имаме да ви споделим новина и да ви разкажем една история.
Новината е че португалската модна марка Salsa Jeans открива своя първи магазин в България, а Push Up, Push In са техните бестселър модели, направени, за да покажат женското тяло в най-добрата му светлина.
Salsa Jeans не са просто поредния моден бранд: в света на модата, зад кулисите, има интересни истории и тази е точно такава.
Всичко тръгва от една провинция в Северна Португалия, известна с текстилната си индустрия, с виното Vinho Verde и работливостта на хората.
Първоначално бизнесът започва като пералня и багрилница за деним, която обслужва големи модни брандове - Zara, Polo Ralph Lauren, Prada, Replay, Burberry, Kenzo, Lion of Porches, Givenchy, Acne и SACOOR Brothers. Основана е през 1994 г. в град Вила Нова де Фамаликао от тримата братя Антонио, Беатрис и Филипе Вила Нова.
Този опит в обработката на деним поставя основата за създаването на собствена марка, фокусирана върху дънкови облекла. Фокусът е женската фигура, неслучайно и името е Salsa - като танца, като салса ритъма, който носи усещането за женственост и темперамент.
Идеята е, че всяко тяло заслужава собствена кройка, която да го допълва и дописва. И Salsa Jeans прави това, което умее най-добре - съчетава висококачествен деним с прецизни кройки, които да допълнят женския силует. Push Up Wonder извива тялото и добавя обем в зоната на седалището. DIVA комбинира три ефекта: оформящ, коригиращ стойката и визуално издължаващ. Push In Secret носи оптичната илюзия за плосък корем.
Тези дънки са измислени не за да променят тялото, а за да се нагодят към него.
Salsa Jeans са известни още и със своите иновативни технологии в обработката на деним. Те ползват специална водоспестяваща технология, при която избелването и състаряването се правят с лазер и озон - без химикали, без агресия към тъканта.
През 1998 г. Salsa Jeans открива първия си магазин в Порто, следващата години разширява присъствието си с магазини в Лисабон и Брага. От 2002 г. започва международна експанзия - Испания, Ирландия, Люксембург, Катар, Обединените арабски емирства, Белгия, Хърватия, Малта, Китай и Япония.
Португалският конгломерат Sonae бързо забелязва силата на бранда и през 2016 г. придобива 50% от капитала на компанията, а през 2020 г. завършва пълното изкупуване на марката. Salsa влиза в Galeries Lafayette, House of Fraser, El Corte Inglés, и това ѝ дава място до най-големите.
Въпреки че става част от голям бизнес концерт Salsa Jeans винаги остава вярна на своето португалско наследство и на занаятчийски подход в производството.
До ден днешен дънките се правят в Португалия, което им позволява да не зависят от други компании по веригата и да си поставят високи стандарт по отношение на екология.
В производствените си съоръжения в Португалия Salsa Jeans обработва около 25 000 облекла седмично, като комбинира традиционни и модерни методи. Част от процесите, като състаряване, бродерии и довършване, все още се правят на ръка.
През 2025 г. Salsa Jeans представи лимитирана колекция от 100% биоразградими дънки и якета, разработени след почти четири години изследвания.
Тези продукти са сертифицирани от Bureau Veritas и достигат 96% биоразградимост само за шест месеца, без необходимост от премахване на компоненти.
И все пак – за салсата трябват двама. Макар женските модели на марката да са по-разпознаваеми, Salsa предлага и мъжка линия, която не се натрапва, но присъства с необходимото – добри кройки, удобни материи и внимание към детайла. Моделите са разнообразни – от класически прав силует до по-вталени и по-свободни варианти, съобразени с ежедневното движение и различния стил. Без претенции, но с усещане за завършеност.
Част от рекламната стратегията на марката е да използва съдържание, създадено от потребителите и да се представят реални хора. За стъпването си в България, Salsa Jeans се обърна към три симпатични жени, създателки на съдържание - илюстраторката Гергана Боева, кулинарния инфлуенсър Гергана Баева и модната инфлуенсърка и маркетинг експерт Ипек, по-позната като Ипси.
На събитието на 17.05 в Сердика Център от 14 часа ще можете да разберете как в България се предава философията на марката и да се срещнете със създателките на съдържание.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: