Снимка: © Getty Images

Съветът за електронни медии (СЕМ) реши да ограничи разпространението в България на руските телевизионни програми Russia Today и Спутник, както и на производните им.

Това гласи официалният документ от заседанието на СЕМ на 1 март, в който беше разгледана само тази точка по предложение на председателя Бетина Жотева. Решението е взето с 4:1 гласа "за".

СЕМ разпорежда предварително изпълнение на решението, което ще се изпрати към Комисията за регулиране на съобщенията за "предприемане на съответните действия по компетентност". Решението подлежи на оспорване в 14-дневен срок от оповестяването му пред Административен съд – София област.

Основният мотив на Съвета за електронни медии е "грубото нарушение на международното право от страна на Руската федерация и посегателството върху териториалната цялост чрез военна интервенция срещу Република Украйна".

СЕМ цитира предвидената в Закона за радиото и телевизията забрана медийните услуги да подбуждат към насилие или омраза, насочени към група лица или член на група, въз основа на някое от основанията, посочени в член 21 от Хартата на основните права на Европейския съюз. Основа на решението е и препредаването на територията на страната програми с руски произход или близки до настоящото правителство на Руската федерация, които могат да 2 разпространяват съдържание, подбуждащо към омраза, дезинформация, дискриминация, нетолерантност, за да оправдаят военните действия срещу Украйна.

Друга от причините е свързана с предприетите в рамките на Европейския съюз ограничителни мерки в отговор на кризата в Украйна, включително и оповестените в изявление на председателя на ЕК Урсула фон дер Лайен мерки за забрана на руските програми Russia Today и нейните производни и Спутник и производните ѝ.

СЕМ цитират и заявената в Декларация от 24 февруари 2022 г. на 47 Народно събрание подкрепа за партньорите и съюзниците на България в Европейския съюз и НАТО относно пакета от мерки, включително санкции, с цел деескалация на конфликта в Украйна.

Съветът се е съобразил и с предложенията от Министерството на външните работи за предприемане на "координирани ограничителни мерки спрямо Руската федерация", които също гласят блокиране на Спутник и Russia Today.

Най-големият оператор на платена теливизия в България и един от трите най-значими играчи на пазара на фиксиран достъп до интернет "Булсатком" блокира държавния руски телевизионен канал RT още в началото на инвазията - в подкрепа на украинския народ и в знак на осъждане на руската агресия.

Двата телевизионни канала, които СЕМ блокира у нас, са сред основните медии с новинарско съдържание, прокарващи пропагандата на руското правителство за случващото се в Украйна.


"Булсатком" спря излъчването на прокремълския канал Russia Today



Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Ръководителите на SiteGround ще дарят 100 млн. лв. за образование и здравеопазване в България

Иво Ценов и Тенко Николов създават свой учебен комплекс със спортна база

Марина Овсянникова: Критиците ѝ я смятат за двоен агент, в Русия искат да отнемат децата ѝ

Какво се случи с Марина Овсянникова след протеста срещу войната по "Первий канал"

Рашков си даде висока оценка, но преходът му от МВР в КПКОНПИ остава под въпрос

Костадин Костадинов отхвърлил призив от ПП да подкрепи Рашков за новата позиция

Кина отказват да пускат тийнове на премиерата на "Миньоните 2" заради тренд в TikTok

Продължението на "Миньоните" привлича извънредно голям дял тийнейджъри на премиерата си

ПП ще представи нова програма: Хоризонт за 6 месеца и опция за вот на доверие

Евентуален кабинет на Асен Василев може да поиска нов вот на доверие през януари 2023

Край на "монопола" на "Евролаб": БАБХ си връща помещенията на ГКПП "Капитан Андреево"

Корупционният скандал около частния контрол на границата вече става европейски проблем

В Украйна предстои дълга война: кой ще я спечели зависи от Запада

Путин разчита на идеята, че решимостта на Запада ще се разпадне