Снимка: © Getty Images

Илън Мъск отново изненада публиката, обявявайки по време на церемония по награждаване в Берлин, че смята да отвори завод в Бранденбург. Онези, които следят по-отблизо изявите на изпълнителния директор на Tesla обаче знаят, че той обича импулсивните изказвания, пише немското издание на Business Insider в свой коментар по темата. Ако нещо от думите му по време на въпросното събитие в Германия трябва да бъде взимано насериозно, продължава статията, то това е, че компанията на Мъск вече няма да се листва на фондовата борса, както и че за миналата година са доставили 500 000 автомобила. И трето - че вече са готови с пълната автономност на колите си.
 

Защо обаче се съмняваме в гръмкото изказване за фабрика в Германия?

Според Business Insider броят на американските компании, които са катастрофирали челно в немското трудово законодателство е много голям. Най-известният пример в това отношение е Amazon, чиято практика на лошо платени работници при лоши работни условия, крушира в свикване на трудовите синдикати и дело в съда.  През 2006 година, припомня още Business Insider, американският ритейл гигант Walmart се изнесе от Германия, защото не успя да се нагоди към трудовите закони в страната, които регулират строго работата в неделя, по време на празниците, както и болничните. 

Истината е, че в Германия има гъста мрежа от регулации, които за американските компании са направо стена пред бизнеса им. 

Самият Мъск не е безизвестен по отношение на порядките в завода на Tesla в Невада - 70 часова работна седмица, опашки пред тоалетните, производство в палатки. Нищо от това няма да мине метър в Бранденбург. 

Още един аспект, според бизнес изданието, затруднява американския бизнес в Европа и това е културата. Медията цитира Ута Кремер, преподавател по интеркултурни комуникации в университета Цвикау в Западна Саксония, която казва, че има много силни различия в бизнес общуването между колеги и служители в американските и немските фирми и това може да доведе до още трудности. Тя дава за пример провалената сделка между Daimler и Chrysler. “Мениджърите от Chrysler намираха немските си колеги за груби, а според германците, те просто са били директни”, казва Кремер. 

Немската култура за т.нар. “обратна връзка” е много различна, добавя тя. Германците по-рядко награждават усилията, но са по-отворени към критика, докато в Америка често критика е скрита измежду похвали. 

Проваленият брак на DaimlerChrysler датира от 2000 година, но и до днес е символ за мискомуникацията между нациите. Chrysler искат от Daimler да са по-гъвкави, по-пъргави и по-бързи. Daimler искат от Chrysler да обръщат повече внимание на качеството и инженеринговата дейност. 

Една от големите разлики между немския и американския начин на работа е планирането.

Докато американците “стартират проект”, германците планират и анализират първо детайлите.

Не всичко обаче са минуси в сметката на Мъск. Не трябва да се подценява, че средата в Германия е силно благоприятна спрямо бизнеси като неговия. Секторът на електрическата мобилност расте, а когато пазарът е силен, това силно улеснява мултинационалните компании. 


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Пламен Николов: България не е имала премиер като мен досега

Изчегъртването "няма да е стратегия на правителството"

Слави Трифонов реши да изясни "тайминга" на номинацията на Пламен Николов

ИТН се разграничи от "спекулациите" около кандидатурата на Петър Илиев

“Делта” вариантът вече преобладава в България

63% от секвенираните проби са с новия вариант

Кой е Пламен Николов - новият кандидат за премиер на "Има такъв народ"

От кастинга за политици на Слави Трифонов до премиерския мандат

"Към себе си" от бъдещия премиер на България

"Светлите примери" на следващия министър-председател

Несъбраните такси от хазарт са около 700 млн. лв., а само 5% са върнати по съдебен път

Асен Василев уличи ДКХ в "активни действия, които са позволили тези пари да не бъдат търсени и да не бъдат събрани"