Шефът на Пътната агенция си намери оправдания защо няма да подаде оставка Снимка: © Йордан Вълчев, председател на АПИ

Директорът на Агенция "Пътна инфраструктура" Йордан Вълчев няма намерения да подаде оставка въпреки сериозния граждански натиск заради бездействието на службата по обезопасяването на пътя Телиш - Радомирско.

"Проблемите с пътищата са от много години. Ако оставката ми ги реши, съм готов да си я подам. Ако с оставката ще спрат да загиват деца, я подавам веднага, но мисля, че това няма да се случи", обяви Вълчев пред журналисти след среща с родителите на деца, загинали в катастрофи.

Той намери всевъзможни оправдания за това, че АПИ е допуснала експлоатацията на път, който постоянно създава опасности за тежки инциденти - като смъртта на 12-годишната Сияна.

"Участъкът не е в най-добро състояние, но това състояние е заради неглижирането с много години и нестроенето на магистралите. Недовършването на "Хемус", на Мездра - Ботевград... ако те бяха завършени нямаше да се случи този инцидент... Отделно в този участък карат много бързо тировете, карат пияни, карат дрогирани. АПИ не е контролен орган, не може да проверява как се движат колите с големите скорости. Вчера минах оттам, 30 тира са направили опасни ситуации за един ден по информация на нашия тол екип в региона", каза още той.

Вълчев е член на УС на АПИ от ноември 2023 г., когато министър на регионалното развитие беше Андрей Цеков. През април 2024 г. става председател на съвета по решение на Виолета Коритарова.

В биографията му се посочва, че е работил по строителния надзор на участъци по липсващите пътища, които споменава. Посочено е още, че има "над 10 години опит в сферата на транспортното моделиране в градска среда и в безопасността на пътното движение".

Не стана ясно защо изобщо Пътната агенция под негово ръководство е допуснала тежкотоварния трафик към София да минава по непригоден път, който има нужда от основен ремонт, докато строителството на Мездра - Ботевград се бави.

Още от лятото на 2024 г. КАТ са предупреждавали два пъти АПИ многократно за проблемите в отсечката.

Според ръководството на АПИ - след всеки сигнал са били предприемани "незабавни действия", като са "спуснали към фирмата-изпълнител" да се поставят пътни знаци за ограничаване на скоростта до 70 км/ч.

Чак когато загина Сияна, обаче фирмата беше принудена да си свърши работата. Срокът, който тя сама си поставила, изтичал през април - т.е. дни след смъртта на детето.

Още не е положена и специалната маркировка на пътя, която да предупреждава шофьорите, че навлизат в опасен участък.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Десет души загинаха след атенат в Сидни по време на тържество за Ханука

Най-малко двама заподозрени са задържани

12:38 - 14.12.2025
Живот

По улиците на Пловдив със скейт и самочувствие: Петър Петков

Скейтбордингът дълго време се намираше извън „официалните“ дисциплини и се възприемаше предимно като улична култура

11:20 - 14.12.2025
Важно днес

И в Унгария се проведе многохиляден протест срещу правителството

Поводът за недоволството станаха разкрития за брутално насилие над деца в дом за малолетни

11:13 - 14.12.2025
Спорт

Кеч легендата Джон Сина сложи край на кариерата си

Краят на една ера

10:53 - 14.12.2025
Важно днес

Двама студенти са убити, а други девет са ранени след стрелба в университет от Бръшляновата лига

Нападението e станало в департамента по физика по време на изпитна сесия

10:20 - 14.12.2025
Политика

Атанас Пеканов не знаел дали президентът подготвя своя партия

Пеканов каза, че през последните месеци не е разговарял с държавния глава

09:22 - 14.12.2025
Важно днес

От днес влиза ново разписание на влаковете

Част от промените са свързани с повишаване рентабилността на превозите

08:42 - 14.12.2025
Бизнес

Димитър Нойков: Сделка между Warner и Netflix ще се отрази както на цените, така и на добрите идеи

Огромните компании, които бяха в центъра на Холивуд, вече не са това, което бяха

08:00 - 14.12.2025