Шефът на Пътната агенция си намери оправдания защо няма да подаде оставка

Директорът на Агенция "Пътна инфраструктура" Йордан Вълчев няма намерения да подаде оставка въпреки сериозния граждански натиск заради бездействието на службата по обезопасяването на пътя Телиш - Радомирско.

"Проблемите с пътищата са от много години. Ако оставката ми ги реши, съм готов да си я подам. Ако с оставката ще спрат да загиват деца, я подавам веднага, но мисля, че това няма да се случи", обяви Вълчев пред журналисти след среща с родителите на деца, загинали в катастрофи.

Той намери всевъзможни оправдания за това, че АПИ е допуснала експлоатацията на път, който постоянно създава опасности за тежки инциденти - като смъртта на 12-годишната Сияна.

"Участъкът не е в най-добро състояние, но това състояние е заради неглижирането с много години и нестроенето на магистралите. Недовършването на "Хемус", на Мездра - Ботевград... ако те бяха завършени нямаше да се случи този инцидент... Отделно в този участък карат много бързо тировете, карат пияни, карат дрогирани. АПИ не е контролен орган, не може да проверява как се движат колите с големите скорости. Вчера минах оттам, 30 тира са направили опасни ситуации за един ден по информация на нашия тол екип в региона", каза още той.

Вълчев е член на УС на АПИ от ноември 2023 г., когато министър на регионалното развитие беше Андрей Цеков. През април 2024 г. става председател на съвета по решение на Виолета Коритарова.

В биографията му се посочва, че е работил по строителния надзор на участъци по липсващите пътища, които споменава. Посочено е още, че има "над 10 години опит в сферата на транспортното моделиране в градска среда и в безопасността на пътното движение".

Не стана ясно защо изобщо Пътната агенция под негово ръководство е допуснала тежкотоварния трафик към София да минава по непригоден път, който има нужда от основен ремонт, докато строителството на Мездра - Ботевград се бави.

Още от лятото на 2024 г. КАТ са предупреждавали два пъти АПИ многократно за проблемите в отсечката.

Според ръководството на АПИ - след всеки сигнал са били предприемани "незабавни действия", като са "спуснали към фирмата-изпълнител" да се поставят пътни знаци за ограничаване на скоростта до 70 км/ч.

Чак когато загина Сияна, обаче фирмата беше принудена да си свърши работата. Срокът, който тя сама си поставила, изтичал през април - т.е. дни след смъртта на детето.

Още не е положена и специалната маркировка на пътя, която да предупреждава шофьорите, че навлизат в опасен участък.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Бизнес

Уол Стрийт навлезе в най-тежкия си период след пандемията заради Тръмп

Nasdaq вече изгуби 26% от стойността на февруарския си пик и навлезе в т.нар. "мечи пазар"

16:43 - 07.04.2025
Важно днес

Първокласниците ще учат "Добродетели и религии" и то задължително

Оценки по предмета няма да се пишат, гласи идеята на Красимир Вълчев

15:40 - 07.04.2025
Важно днес

Борислав Сарафов превърна поста си в проблем на КС

Той обжалва прекратената процедура за избора му за титулярен главен прокурор

15:26 - 07.04.2025
Важно днес

Започнало е дисциплинарно производство срещу бившия зам.-директор на ГДБОП

Миналата седмица гражданското сдружение "Боец" публикува информация за чадър в МВР върху контрабандни канали

14:34 - 07.04.2025
Важно днес

Прокуратурата и РЗИ разследват лекарска грешка, след като дете почина при дентална процедура

Разследващите смятат, че става дума за лекарска грешка

14:27 - 07.04.2025
Важно днес

ЕК е уведомена за скандала около българския европрокурор Теодора Георгиева (Обновена)

Посещението е във връзка със следващия доклад на ЕК

13:52 - 07.04.2025
Бизнес

CEOmoments: Клубът, който изгражда бизнес връзки, а не просто контакти

Когато CEO-та заработят в по-голям мащаб, те остават сами в темите, които ги вълнуват

12:56 - 07.04.2025
Важно днес

Радев обвърза трагедиите по пътя с "безхаберието" в страната и "схемите на Пепи Еврото"

Държавният глава отправи нови остри критики без да конкретизира кого точно визира

12:45 - 07.04.2025