След като забрани тротинетките, кметът на Париж се прицели в джиповете Снимка: © Getty Images

Париж се превърна през септември в първата европейска столица, която забрани електрическите тротинетки под наем. Сега - два месеца по-късно, кметът на града има нова идея за подобряване на градската среда. И целта ѝ са... джиповете.

През февруари 2024 г. във френската столица ще се проведе референдум дали да се увеличат таксите за паркиране на SUV (Sport Utility Vehicle) автомобилите, обяви 64-годишната социалистка Ан Идалго, която управлява града.

Потенциалните промени в цената обаче няма да засягат самите парижани, а по-скоро жителите на предградията, които пътуват с джипове до Париж по работа или за удоволствие.

През април парижани гласуваха за премахване на електрическите тротинетки по улиците на френската столица, като около 90% от упражнилите правото си на вот в общественото допитване подкрепиха забраната им.

Въпреки категоричния процент, в референдума участва много малка част от жителите на столицата, което провокира международни компании, предлагащи електронни тротинетки под наем, да възроптаят срещу решението.

Дали избирателната активност ще бъде изключително ниска и на референдума през февруари, изглежда не е въпрос в дневния ред на Идалго, която е изправена пред някои по-належащи проблеми.

Членове на опозиционния съвет в парижкото кметство са взели под прицел кметицата заради нейно пътуване до Нова Каледония и Френска Полинезия в южната част на Тихия океан през октомври, пише BBC.

От опозицията я обвиняват в удължаване на престоя ѝ за сметка на общината.

Не помагa и фактът, че визитата ѝ съвпадна с последствията от атаките в Израел на 7 октомври, след които в Париж имаше сериозни опасения за пренасяне на близкоизточния конфликт на френска територия.

Отсъствието на Ан Идалго не остана незабелязано и този уикенд, когато над 100 000 души, включително министър-председателят Елизабет Борн, протестираха срещу антисемитизма из улиците на Париж.

От кметството категорично отричат да има нещо нередно в пътуването. В официално изявление се посочва, че удължаването на официалните посещения по лични причини е общоприета практика и че Идалго сама е платила за втората част от престоя си, както и за самолетния билет за връщане. Тя е удължила работната си визита, за да гостува на своята дъщеря, която живее на полинезийския остров Раятеа.

Кметицата на Париж беше атакувана и заради екологичните разходи, свързани с пътуването ѝ.

"Има нещо сериозно неприлично в това да сочиш с пръст медицинска сестра или строител, които трябва да използват колата си, за да дойдат в Париж, когато в същото време обясняваш как е било абсолютно необходимо да се прелетят 30 000 км със самолет", каза опозиционната съветничка Нели Гарние.

Електрическите тротинетки под наем вече ще са забранени в Париж "Краят на една ера": Защо Париж се сбогува с е-тротинетките под наем?


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024