Париж се превърна през септември в първата европейска столица, която забрани електрическите тротинетки под наем. Сега - два месеца по-късно, кметът на града има нова идея за подобряване на градската среда. И целта ѝ са... джиповете.
През февруари 2024 г. във френската столица ще се проведе референдум дали да се увеличат таксите за паркиране на SUV (Sport Utility Vehicle) автомобилите, обяви 64-годишната социалистка Ан Идалго, която управлява града.
Потенциалните промени в цената обаче няма да засягат самите парижани, а по-скоро жителите на предградията, които пътуват с джипове до Париж по работа или за удоволствие.
През април парижани гласуваха за премахване на електрическите тротинетки по улиците на френската столица, като около 90% от упражнилите правото си на вот в общественото допитване подкрепиха забраната им.
Въпреки категоричния процент, в референдума участва много малка част от жителите на столицата, което провокира международни компании, предлагащи електронни тротинетки под наем, да възроптаят срещу решението.
Дали избирателната активност ще бъде изключително ниска и на референдума през февруари, изглежда не е въпрос в дневния ред на Идалго, която е изправена пред някои по-належащи проблеми.
Членове на опозиционния съвет в парижкото кметство са взели под прицел кметицата заради нейно пътуване до Нова Каледония и Френска Полинезия в южната част на Тихия океан през октомври, пише BBC.
От опозицията я обвиняват в удължаване на престоя ѝ за сметка на общината.
Не помагa и фактът, че визитата ѝ съвпадна с последствията от атаките в Израел на 7 октомври, след които в Париж имаше сериозни опасения за пренасяне на близкоизточния конфликт на френска територия.
Отсъствието на Ан Идалго не остана незабелязано и този уикенд, когато над 100 000 души, включително министър-председателят Елизабет Борн, протестираха срещу антисемитизма из улиците на Париж.
От кметството категорично отричат да има нещо нередно в пътуването. В официално изявление се посочва, че удължаването на официалните посещения по лични причини е общоприета практика и че Идалго сама е платила за втората част от престоя си, както и за самолетния билет за връщане. Тя е удължила работната си визита, за да гостува на своята дъщеря, която живее на полинезийския остров Раятеа.
Кметицата на Париж беше атакувана и заради екологичните разходи, свързани с пътуването ѝ.
"Има нещо сериозно неприлично в това да сочиш с пръст медицинска сестра или строител, които трябва да използват колата си, за да дойдат в Париж, когато в същото време обясняваш как е било абсолютно необходимо да се прелетят 30 000 км със самолет", каза опозиционната съветничка Нели Гарние.
"Краят на една ера": Защо Париж се сбогува с е-тротинетките под наем?
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: