София купува скъп газ за автобусите си от посредник - бивш съветски офицер

Общинското предприятие "Столичен автотранспорт" е подписало договор за покупка на природен газ с компанията "Микс газ груп", по който се задължава да плаща комисионни в размер на 7,50 евро за всеки мегаватчас.

Това събщава "Капитал", като цитира информация, изнесена по време на заседание на Комисията по транспорт в Столичния общински съвет.

Новината за договора идва малко след като кметът на София Йорданка Фандъкова обяви, че има риск от спиране на градския транспорт в София заради дефицит от 143 милиона лева. Служителите от "Столичен автотранспорт" смятат да протестират на 18 май - в деня, в който се готви и национален протест на превозвачите.

Фандъкова настоява правителството да предвиди помощи за Столична община при актуализацията на бюджета, а междувременно се обсъжда лятното разредено разписание на автобусите да влезе в сила с две седмици по-рано.

Договорът е подписан от директора на дружеството, което оперира голяма част от автобусните линии в София, два дни преди избухването на войната в Украйна.

Цената му е 45 млн. лв., а споразумението става факт след договаряне без предварителна покана.

Според информацията на медията - само комисионните на посредническата компания ще излязат около 2,7 млн. лв. за целия период на договора. Не е ясно защо "Столичен автотранспорт" е решил повече да не купува газ директно от държавния "Булгаргаз", чиито цени са по-ниски от индекса, по който се определят доставките на "Микс газ груп", и който не начислява комисионни.

Съсобственик в "Микс газ груп" е 60-годишният Андрей Владимирович Кристов, който е бивш офицер в армията на СССР до 1992 г. и членува в Съюза на ветераните на Русия.

Кристов е и основател на "Българско атонско дружество", в чийто сайт са изброени множество църковни ордени, които той е получил "за заслуги" от руската, българската и сръбската православни църкви. Кристов е членувал в управлението на няколко компании, свързани с търговия с електроенергия, включително "ЕФТ България", свързана с Богомил Манчев.

"Единият въпрос е защо общинското дружество има за доставчик частна компания, а "МТК гроуп" ползва държавния доставчик. Кое е по-изгодно? Дали е по-изгодно за общинското дружество", пита пред "Капитал" съветникът от ДБ Симеон Ставрев. Той настоява да се изясни защо "Столичен автотранспорт" продължава да не покрива линиите, които "МТК" държи.

Според данните на медията - голяма част от автопарка с газови уредби е изваден от движение, заради невъзможността на общината да плаща по задължения към доставчици. Част от автобусите не се обслужват и ремонтират, поради липса на части - отново заради неплатени сметки.

Сделката за природния газ от САЩ изненада Румен Радев


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Технологии

Защо Apple се подчинява на руската цензура

Гигантът трие приложения от App Store за руските потребители по искане на Кремъл

18:06 - 22.11.2024
Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024