Хартиеното билетче за градския транспорт скоро ще остане част от миналото за пътниците на градския транспорт в София. Столична община планира да пусне два нови вида билети, които ще въведат таксуване за време, вместо на пътуване, както е в момента.
Това става ясно от думите на Зафир Зарков, общински съветник от ГЕРБ, пред “Сега”. Той е шеф на комитета за наблюдение на новата тикет система в столицата, чиято цел е създаването на нови тарифни политики на обществения транспорт в София.
Зарков казва, че на първото заседание на комитета е имало обединение около принципа на таксува за време, вместо на пътуване. Той отбелязва, че отдавна в обществото се дискутира, че плащането на 1.60 лв., независимо от изминатото разстояние и време, е несправедливо. “Целта на тази замяна ще е да се дадат повече възможности и да се осигури по-лесен достъп на софиянци и на гостите на столицата до градския транспорт“, коментира той.
Общинският съветник отбелязва, че промените не са окончалтени, а доклад по темата ще бъде внесен през есента. Най-ранната дата на пускане на новите билети може да бъде през следващата година.
Вариантите на билетите ще бъдат два - по-кратковременен, в който смяна на превозното средство ще може да стане в рамките на 25-30 мин., както и такъв с валидност 60-70 мин. Зарков обясни, че 30-минутният интервал е за валидация, а не за цялото пътуване. “В този отрязък от време билетът ще може да се валидира в различни превозни средства. Ако валидираш билета на 26-тата минута в автобуса за например за Нови Искър, самото пътуване би могло да трае още два пъти по толкова”, уточни той. Целта на краткотрайният билет е да обслужи хората, които използват довеждащ транспорт до линиите на метрото.
Цената на новите билети все още не е обсъждана от работната група. Предложението за нея ще трябва да дойде от Центъра за градска мобилност и други специалисти и ще е базирана на данните от новата тикет система в София. “Нашата задача е да направим тази цена достатъчно достъпна, за да бъде атрактивна за пътниците. В същото време трябва да търсим и необходимия баланс, който да гарантира доброто функциониране на транспортната услуга в София”, допълни общинският съветник.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: