Spotify вдига цените за абонатите си в Европа от септември Снимка: © Getty Images

Стрийминг платформата Spotify обяви, че от септември ще увеличи месечната цена на индивидуалния си Premium абонамент в редица държави.

Мярката ще засегне потребители в Европа, Южна Азия, Близкия изток, Африка, Латинска Америка и Азиатско-тихоокеанския регион, като повишението ще бъде с 1 евро – от 10,99 на 11,99 евро месечно.

Spotify обясни, че абонатите ще получат допълнителен имейл с информация за новите цени "през следващия месец". В съобщението обаче не са изрично споменати конкретните държави. Не е ясно дали увеличението е за всички страни от регионите или само за селектирани регионални пазари.

Държави като Франция, Белгия, Люксембург и Нидерландия, където скоро абонаментните планове са били повишени например, засега остават извън последната вълна на поскъпване.

Решението идва дни след като компанията публикува тримесечен финансов отчет с разочароваща печалба. Въпреки че броят на платените абонати е нараснал с 12% до 276 милиона души, печалбата се оказа под очакваните прогнози. Това се дължи основно заради по-високи разходи по компенсациите на служителите.

Само ден след отчета пазарната стойност на базираната в Швеция компания спадна с близо 16 милиарда долара, след като акциите ѝ поевтиняха с 11,5%.

Spotify обикновено е предпазлива, когато се отнася за промяната на цените в плановете – например в САЩ те останаха непроменени цели 12 години до първите увеличения през 2023 г. Новият ход показва нарастващия натиск от страна на инвеститорите и музикалната индустрия за подобряване на маржовете и приходите. Анализатори посочват, че потребителите на Spotify са сред най-лоялните в индустрията и най-малко склонни да се откажат от абонамента си, което прави платформата по-сигурна за подобни стъпки.

Главният изпълнителен директор на компанията Даниел Ек коментира, че дългосрочното задържане на потребителите остава приоритет.

Междувременно компанията продължава да експериментира с допълнителни услуги извън стрийминването на музика, като включва в каталога си аудиокниги и го разширява с видео и реклами. С общо 696 милиона месечни активни потребители, Spotify продължава да бъде лидер в музикалния стрийминг.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Бордът на Tesla "възнагради" Мъск с акции за 29 млрд. долара като "стимул" да не напуска

Възнаграждението ще бъде пуснато под условие, че Мъск остане начело на Telsa поне до 2027 г.

18:51 - 04.08.2025
Бизнес

Рокада във Vivacom: Спас Русев се връща в надзорния съвет

Николай Андреев вече не е изпълнителен директор.

16:43 - 04.08.2025
Важно днес

Дни преди да навърши 82 г. почина актьорът Кирил Кавадарков

Кирил Кавадарков е един от доайените на Народния театър и дълги години бе официалният глас на "Мечо Пух" в България.

16:21 - 04.08.2025
Живот

Излиза продължението на най-слушаната аудиокнига у нас

„Методът на Глюкозната богиня“ е практически наръчник със 100 рецепти за топ форма и дълголетие

16:18 - 04.08.2025
Бизнес

Успехът на Figma: Компанията, която Adobe не успя да погълне, вече е оценявана на $60 млрд.

Първичното публично предлагане на Figma предизвиква изключително голям интерес

15:29 - 04.08.2025
Бизнес

Intersport обмисля да се насочи обратно към Китай, докато конкурентите ѝ напускат

Intersport планира да премести част от производството си обратно в Китай

15:10 - 04.08.2025
Важно днес

Пеевски щял да спре парите за щангите, ако сменят президента Стефан Ботев

Пореден скандал във федерацията по вдигане на тежести

14:50 - 04.08.2025
Бизнес

По-евтин долар, по-скъпа йена и отлив на туристи удрят пазара на луксозни стоки

Американци и китайци пазаруват по-малко зад граница

14:11 - 04.08.2025
Важно днес

Емил Кошлуков има шанс и за трети мандат начело на БНТ, нищо че по закон са само два

Генералният директор на медията продължава да прави опити да саботира СЕМ

14:02 - 04.08.2025