Снимка: © getty images

В четвъртък сутринта в онлайн пространството се появи рекламна кампания на Netflix, която позиционира по билбордове спойлъри от любимите сериали на потребителите на стрийминг платформата, за да даде допълнителен стимул на хората да не излизат от домовете си по време на Covid-19 карантината. Или поне такава информация бе разпространена масово по медии и в социалните мрежи. Истината обаче е малко по-различна.

Зад проекта стоят студенти от Miami Ad School Europe в Хамбург, които действително са предложили идеята си на Netflix, но са били отхвърлени от американската компания.

Какво всъщност гласи видеото?

"Най-добрият начин да спрем разпространението на Covid-19 е да си стоим вкъщи (#staythefuckhome), но някои хора все още мислят, че е приемливо да излизат и да разпускат, като по този начин вредят на всички ни," се казва в нея. "Така че предприехме екстремни мерки - спойлнахме любимите им Netflix сериали."

"Фалшивата" рекламна кампания е създадена от Сейне Конгруангкит и Парчуабмо Чаимонгкало - студентка и наскоро завършил неин колега от европейския клон в Хамбург на рекламното училище в Маями. 

"Решихме да помогнем с това, което можем най-добре - измисляме креативни идеи," казва пред Forbes Чаимонгкало.

Макар да признават, че щеше да е хубаво да реализират идеята си, ентусиастите смятат, че са постигнали основната си цел - привлекли са вниманието на много хора към проблема.

Междувременно изолацията, която е задължителна във все по-големи части от света, носи много позитиви на Netflix. Според данни компанията за изследване на телевизионния интерес Alphonso броят на уникалните посещения на стрийминг платформата от 31 януари насам е нараснал с 25%. 

Forbes пък съобщава, че от последния понеделник, когато в САЩ бе препоръчано на гражданите да останат по домовете си, акциите на платформата са поскъпнали със 17%.

Дори и без тази рекламна кампания Netflix ще продължава да трупа ползи при настоящите условия, но е жалко, че подобна оригинална идея ще остане нереализирана. 


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Лионел Меси спечели рекордна седма "Златна топка"

Аржентинецът изпревари Левандовски и Жоржиньо за наградата през 2021 г.

Катастрофиралият автобус е минал през сервиз и в Турция

Собственикът на "Беса транс" твърди, че машината не е имала технически проблеми

Kaufland започва да предлага хляб с жива квас

Три нови продукта ще допълнят богатото портфолио на пекарните в София и Варна

Как Витоша се "размина" с 4-етажен подпорен хотел

"Уникалният иновативен нов проект" за "Щастливеца" се оказа визуализация на 4 г.

Община Белица вдига заплатите на всеки ваксиниран служител с 20%

Кметът Радослав Ревански от ДПС призова за масова имунизация

Джак Дорси се оттегля като директор на Twitter

Основателят на Twitter напуска оперативното ръководство за втори път

Спецпрокуратурата не откри престъпление на Гешев по сигнала на Рашков за СРС-тата

Държавното обвинение няма да разследва главния прокурор

От 2022 София пуска билети за 30 и 60 минути в градския транспорт

Цената на първия остава 1,60 лв., вторият ще е 2,20 лв. Има и още промени, предложени от ГЕРБ-СДС