Когато си мислим за DJ, като пример от нашите ширини веднага изникват чичковците зад пулта на всяка сватба, способни да превърнат едно тържество от елегантен празник в балкански банкет. Но пренасяйки се на световната сцена, представите за DJ са доста по-взискателни. Как да превърнем едно парти в шеметно шоу? Обръщаме се към Стийв Аоки! Добре дошли в неговия свят, където черешката на всяко участие е тортата… и то летяща.
От университетско увлечение до рекорд на “Гинес”
Стийв Аоки е американски DJ и продуцент от японски произход. Неговият път като DJ започва от университетските партита през 90-те, а няколко години по-късно започва да води собствени събития в Лос Анджелис. Славата му нараства през 2010 г. с хитове като “Turbulence” и “No Beef”. Но макар работата му да изглежда като едно безкрайно парти, тя е свързана и с дълги часове подготовка и пътуване.
През 2012 г. той изминава цели 389 221 км и така поставя рекорд на “Гинес” за най-пътувалия за една година музикант. Известен с това, че работи 361 дни в годината, Стийв допуска феновете си в своя динамичен лайфстайл с документалния филм за живота си “I’ll sleep when I’m dead”. Впрочем, тази фраза дори е татуирана на врата му. Така той поставя окончателен отговор на вечния въпрос: “Кога намираш време да спиш?”
Неочаквани интереси и занимания
Стийв Аоки определено е човек на изненадите. Скритите му таланти включват брилянтни шах способности, които той развива още от 4-годишен. И ако това не е достатъчно впечатляващо, преди години той е бил и сред топ 250 шахматисти в света!
Друг от забележителните му интереси е този към дълголетието. Повлиян от японските си корени, той има оптимистичен поглед към помъдряването, но същевременно изпробва различни техники за по-дълъг живот.
Така в рутината му се появяват хипербарна камера, легло с инфрачервена светлина и ледени вани. Но това не е всичко, с което Стийв компенсира дългите часове работа – той практикува и домашни тренировки, в които набляга на силовите упражнения.
Историята на летящите торти
Аоки започва своя собствен лейбъл Dim Mak Records през 1996 г., вдъхновен от бойното изкуство на идола си Брус Лий. А прословутата традиция на летящите торти е вдъхновена от Autoerotique – артист от лейбъла.
През 2011 г. излиза неговата песен “Turn Up The Volume”, а режисьорът на музикалното видео предлага нестандартната концепция за избухващи торти, която Стийв намира за изключително ефектна.
Той решава да промотира песента, като хвърля торти по публиката на фона на видеото – зрителите мигновено са в екстаз! Останалото е история.
Тортите се превръщат в символ на всяко участие, като те винаги са от местни производители. Разбира се, всичко е измислено – те задължително са с прецизно изчислено тегло, за да не се разпаднат още във въздуха, но и да не ударят публиката сериозно.
И все пак са напълно истински, а вкусовете са винаги различни – самият Стийв споделя, че вече е хвърлял торти с всички възможни вкусове. Напълно възможно, имайки предвид, че само до 2017 г. публиката на Аоки е видяла над 12 000 летящи торти.
Изненадващи партньорства
Интересни личности като Стийв Аоки вдъхновяват не само с индивидуалните си постижения, но и с творческите си партньорства.
На пръв поглед звучи като неочаквана комбинация, че световноизвестният DJ и повелител на електронната музика е бил в много добри отношения с най-популярната момчешка група от 2010 г. – One Direction.
И макар че няма сведения за общ съвместен проект, Стийв все пак си партнира с един от членовете на групата – Луи Томлинсън – в хитовата песен “Just Hold On”.
Сред впечатляващите му проекти е и съвместната колекция с IQOS по случай 10-годишнината на бездимната алтернатива в световен мащаб. Колаборацията се изразява в лимитирана серия устройства IQOS ILUMA x Steve Aoki с дизайн, който свети в тъмното и допринасят за още по-вълнуващо и динамично парти преживяване.
Така пълнолетните пушачи могат да подчертаят индивидуалния си стил и същевременно да се докоснат до творческия поглед на Аоки.
Това партньорство умело съчетава връзката на бранда и артиста с японската култура (Япония е първата държава, в коятоустройството е пуснато на пазара за първи пъ, но и подчертава емоцията от участията на DJ-я, които са празник не само заради музиката и тортите, но и заради цветните светлини в тъмното.
През 2021 г. пък е представена съвместната колаборация на Стийв Аоки и Bvlgari. Разбира се, циферблатът отново сияе в тъмното, за да напомня, че светлината винаги триумфира над мрака.
Аксесоарът е олицетворение на динамиката на нощния живот – напомня за социализацията, забавлението и блясъка на вечерните моменти.
Това партньорство разкрива още, че Стийв колекционира часовници още от гимназията, когато баща му му подарява първия такъв.
Какво можем да научим от Стийв Аоки? Че най-вълнуващите партита винаги завършват с торта – без значение дали на парче или летяща.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: