Гигантът T-Mobile купува конкурента си Mint Mobile, бюджетния мобилен оператор, в който актьорът Райън Рейнолдс притежава дял. Сделката се оценява на до 1,35 млрд. долара и идва в момент, когато T-Mobile се стреми да разшири предлагането на предплатени телефони.
Придобиването трябва да приключи по-късно тази година, като крайната вена ще зависи от бизнес резултатите на компанията майка на Min – Ka'ena. Сумата ще бъде платена чрез 39% пари в брой и придобиване на 61% акции в Ka'ena Corporation.
След приключване на сделката основателите на Mint Дейвид Гликман и Ризван Касим ще се присъединят към T-Mobile, за да продължат да управляват бранда, който „ще функционира като отделна бизнес единица“. Райън Рейнолдс също ще остане част от бизнеса, за да „продължи да изпълнява творческата си роля от името на Mint“, казват от T-Mobile.
„Никога не съм си и мечтал да притежавам безжична компания и със сигурност не съм мечтал, че ще я продам на T-Mobile“, коментира Рейнолдс в туитър. „Животът е странен и аз съм невероятно горд и благодарен.“
Канадският актьор купи миноритарен дял от Mint Mobile през 2019 г. и оттогава играе ролята на посланик на марката. Той сам нарече инвестиционното си решение „малко нестандартно“ на фона на това, че „знаменитостите обикновено влагат във висококачествени продукти като марки за грижа за кожата или компании за вкусен джин“.
Mint Mobile е създадена през 2016 г. с цел да предостави „достъпна, първокласна безжична“ услуга директно на потребителите. В изявлението си за 2019 г. По повод инвестицията си Райън Рейнолдс каза, че е „развълнуван да се бори за по-практичен подход към най-съществената технология“.
Актьорът се запознава със съоснователя на Ka'ena Дейвид Гликман благодарение на съвместната им работа с Michael J. Fox Foundation за изследване на болестта на Паркинсон. Рейнолдс е известен с разностранните си инвестиции – той например е съсобственик и на уелския футболен отбор Рексъм.
Mint, който предлага евтини предплатени планове, е виртуален оператор на мобилна мрежа (MVNO), който вече предлага услуги в мрежата на T-Mobile. Със закупуването на Mint T-Mobile може би се стреми да си върне клиентите, които загуби, когато продаде Boost Mobile на Dish в рамките на сливането си със Sprint.
„В дългосрочен план ще се възползваме и от прилагането на маркетинговата формула, с която Mint стана известен, в повече части на T-Mobile“, казва главният изпълнителен директор на T-Mobile Майк Сиверт.
Това не е първата компания, която T-Mobile придобива. В продължение на няколко години тя изкупи няколко от своите конкуренти. През 2013 г. придоби бюджетния оператор MetroPCS, а през 2018 г. обяви плановете си да се слее със Sprint за 26 млрд. долара.
Ходът беше подложен на сериозен регулаторен контрол, преди сделката да бъде разрешена през 2020 г. Дори след финализирането на сделката, критиките продължиха. В свой материал от 2021 г. The Wall Street Journal например разкри, че сливането всъщност е премахнало работни места – вместо да добави, както бе обещано по-рано.
Наред с това, през годините T-Mobile стана жертва и на няколко нарушения на сигурността на данните и хакерски атаки, което може да разтревожи клиентите на Mint.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: