Британската либерална медия The Guardian обяви, че ще спре да публикува съдържанието си в социалната мрежa X / Twitter, притежавана от Илон Мъск.
Новината беше обявена часове след като Мъск беше номиниран от Доналд Тръмп за ръководител на нов федерален департамент в бъдещото му правителство.
Медията посочва, че "ползите от присъствието в платформата вече са по-малко от негативите", включително заради появата на "често притеснително съдържание" в нея като крайнодесни конспиративни теории и расистки изказвания.
"Искаме да информираме читателите си, че вече няма да публикуваме през който и да е от официалните редакционни профили на Guardian в Х", се казва в позицията.
Guardian имат над 80 канала в Х с общо около 27 милиона последователи в социалната мрежа.
Медията посочва, че отразяването на американските президентски избори през платформата на Мъск е допринесло за решението за оттегляне.
"Предизборната кампания само подчерта това, което ние обмисляхме отдавна: че Х е токсична медийна платформа и нейният собственик Илон Мъск използва влиянието ѝ за формиране на политическия дискурс", казват от Guardian.
Това е поредната медия, която спира да публикува през бившия Twitter след смяната на собствеността му.
През 2023 г. това направиха и независимата американска медия NPR и обществената телевизия PBS.
Интересното е, че в същия ден Financial Times публикува свой анализ, според който някои рекламодателски брандове вероятно ще се върнат обратно в X след влизането на Мъск в политиката през екипа на Тръмп.
Много от големите компании като Disney, IBM и Apple спряха да се рекламират в Х заради ограничаването на модерацията, което доведе до риск от поява на техни маркетингови публикации редом до обидно или незаконно съдържание от потребители.
FT обаче цитират директора на консултантската компания AJL Advisory Лу Паскалис, според когото някои от тях вероятно ще върнат част от бюджетите си за реклама в Х, ако искат да са "в добри отношения" с Илон Мъск.
"Това може да се възприеме като официален канал за комуникация на Белия дом", казва друг рекламен мениджър, според когото победата на Тръмп е донесла нова легитимност на Мъск.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: