Този черен петък не пазарувайте бърза мода, призовава Vestiaire Снимка: © Vestiare Collective

Преброени ли са дните на бързата мода? Луксозната платформа за дрехи втора употреба Vestiaire Collective се надява да е така. Миналата година тя забрани продажбата на определени марки на сайта си като Shein и Boohoo.

В последните дни публикации на Vestiaire в социалните мрежи набират все по-голяма популярност, а поводът за активността им е Черният Петък, най-голямото шопинг събитие в годината.

Vestiaire осведомява, че 92 милиона тона текстил се изхвърлят всяка година - достатъчно да запълни забележителности като Бъкингамския Дворец, Емпайър Стейт Билдинг, Айфеловата Кула, Колизеума или Берлинската телевизионна кула.

Кадрите са генерирана от изкуствен интелект и показват как биха изглеждали популярните туристически обекти, ако се третират като сметища за ненужни дрехи. Платформата напомня, че така изглеждат пазара Кантаманто в Гана или депото в пустинята Атакама в Чили.

Кампанията на Vestiare „По-добър петък“ (Better Friday) също се завръща за поредна година, като насърчава купувачите да изберат секънд хенд модата, вместо бързата или да разменят свои дрехи и аксесоари като заместител на Черния петък.

Платформата и комисия от девет експерти по индустрия и устойчивост прекарват една година в проучване и планиране на рамка от пет характеристики, за да дефинира бързата мода:

  • много ниски цени;
  • интензивен процент на обновяване;
  • изключително широка продуктова гама;
  • бърза скорост на пазар;
  • интензивност на маркетинговата активност.

„От миналата година Vestiaire Collective видя, че 70% от членовете, засегнати от забраната на тези брандове, се връщат в платформата, за да пазаруват артикули с по-добро качество“, казват от Vestiaire.

След като вижда, че клиентелата ѝ се променя, заедно с част от навиците на други нейни потребители, платформата удвои инициативата си тази година.

H&M, Zara, Uniqlo, Abercrombie, Urban Outfitters и Mango са само някои от новите забранени марки във Vestiaire.

,,Vestiaire Collective положи съгласувани усилия и очерта ясни граници, за да отърве тези гиганти от сайта си, може би един ден и от планетата", пише модната страница Diet Prada.

През 2021 г. Vestaire Collective стана първият секънд хенд ритейлър със сертификат B Corporation - много висок стандарт за устойчивост, измерен въз основа на пет ключови стълба: управление, работници, общност, околна среда и клиенти.

„Забраната на повече марки за бърза мода от уебсайта на Vestiaire Collective вече предизвика дебат. Въпреки това, с ускоряването на климатичната криза и тези 92 милиона тона текстилни отпадъци, изхвърляни всяка година, е необходима стъпка за намаляване на въздействието на модата върху околната среда

Vestiaire съобщават, че имат и други инициативи за устойчивост, които са в процес на подготовка.

Проблем за милиарди: Как модната индустрия може да се справи с върнатите стоки?


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024
Живот

БНБ пуска нова монета, посветена на българската гайда

Монетата ще се продава на цена от 156 лв.

12:48 - 22.11.2024