Шестдневната блокада на наземния транспорт в София през май не е заради стачкуващи работници в сектора. До нея се стигнало, тъй като "неустановени лица" са блокирали изходите на гаражите и са попречили на автобусите и трамваите да излязат по линиите. Това обяснение дава ръководството на двете транспортни дружества в София по искане на БНР.
В становище, поискано по законов ред от общественото радио, се посочва, че в дните на блокадата между 14 и 19 май всички шофьори, сервизни работници, диспечери и служители на администрацията, които по график е трябвало да са на работа, са били на работните си места. Нямало сигнали за неявяване без уважителни причини.
Причина да няма автобуси, тролеи и трамваи в посочените дни била невъзможността на превозните средства да напуснат гаражите заради блокирането на изходите от "неустановени лица в това число известни активисти и синдикалисти", се посочва в съобщението.
Според ръководството на столичния "Автотранспорт" няма извършени нарушения на трудовата дисциплина от страна на служителите.
Обяснението на другото общинско дружество - "Електротранспорт", е подобно. То казва, че работата на ватманите е била възпрепятствана от "протестна акция" и "гражданско неподчинение".
Блокадата в средата на май дойде след протест на служителите в столичните автотранспорт и електротранспорт, организиран от двете синдикални организации - КНСБ и "Подкрепа". Те настояваха за увеличение на заплатите, като отказваха предложенията на кмета Васил Терзиев.
Имаше съмнения, че случващото се е по-скоро политическа атака, като недоволството беше насочено към кмета, въпреки че не той управлява транспортните дружества на София, а хора, назначени без конкурс от ГЕРБ, БСП и ИТН.
До развръзката се стигна едва след като правителството на ГЕРБ внезапно реши да се намеси в казуса и пренасочи 15 млн. лв. от държавния бюджет за заплати на стачкуващите софийски шофьори.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: