Снимка: © Булевард България, SONY Alpha

Министърът на транспорта Николай Събев обяви, че от 23 декември започва разговори с концесионера на Летище "София", за да се установи защо се бави инвестиционната програма.

"Договорът е сключен така, че ние имаме право да се интересуваме какво е инвестирал, без да имаме право да реагираме, ако не е инвестирал достатъчно. Ние трябва да оценяваме неговата инвестиционна програма в 5-годишен период. Друг е въпросът защо договорът е направен така. Аз се интересувам какви са възможностите пред нас, за да имаме едно от най-добрите летища. След пет години договорът може да се преразгледа - при условие, че концесионерът не е изпълнил инвестиционната си програма в обема, в който е обявил предварително, като има възможност да препланира", каза той в интервю за "Въпросите" на ТВ1.

Събев намекна, че ще използва "други инструменти", с които държавата разполага за защита на своите интереси поради невъзможност да променя договора.

"Още утре имаме среща и започваме с разговори. Много важен е за мен въпросът какви кредити са вземали към този момент във връзка с концесията и доколко те са съпоставими с инвестициите, които са направили", каза Николай Събев.

Той отказа да потвърди или да отрече твърдението на своя предшественик Христо Алексиев от служебния кабинет, който обяви, че Кирил Домсучиев има скрит интерес като акционер в сдружението-концесионер и че операторът на летище "Мюнхен" присъства само формално в него.

Все пак Събев заяви, че е готов да разкрие тази информация, ако разполага с "убедителни доказателства".


Домусчиев щял да подари дела си в концесията на Летище София, ако докажат съществуването му


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Даниел Лорер: Варненският кмет е като Елвис Пресли - мислят го за жив, но никой не го е виждал

"Българите в чужбина ще се върнат последни, едва след като оправим държавата"

"Медиана" вдигна ГЕРБ за 10 дни с почти 4%

Резултатите са при избирателна активност от около 35%