Производителят на Omega – Swatch Group AG, най-големият търговец на дребно на часовници Rolex в Обединеното кралство – Watches of Switzerland Group Plc, сигнализираха, че апетитът за швейцарски часовници остава голям, дори когато цените се повишават.
Акциите на Swatch поскъпнаха с 6,9%, след като главният изпълнителен директор Ник Хайек заяви, че приходите могат да достигнат рекорд през тази година, подпомогнати от търсенето в Китай и САЩ. Отделно от това акциите на Watches of Switzerland Group Plc скочиха с 12%, след като британският търговец на часовници заяви, че търсенето на луксозни часовници остава стабилно въпреки повишаването на цените от някои от най-големите марки.
Търсенето на по-евтини часовници в Азия и САЩ остава силно, стана ясно от думите на Хайек. Той добави, че завръщането търсенето в Китай все още не е достигнало пълната си сила. На този фон печалбата за първото полугодие на 2023 г. за първи път надхвърли нивата отпреди пандемията.
Оперативната печалба се е увеличила с 36% до 686 млн. франка (792 млн. долара) през първото полугодие, показват финансовите резултати на Swatch. За сравнение, анализатори очакваха 604 млн. франка.
Swatch е една от компаниите за луксозни стоки, които се влияят от представянето на региона, обхващащ Китай, Хонконг, Тайван и Макао, който е източник на около една трета от приходите ѝ за миналата година. След като този пазар тръгна към по-устойчиво възстановяване по-рано тази година – след края на пандемичните локдауни – прогнозите бяха за подем на финансовите резултати. И сега това вече започва да се вижда наяве.
Като цяло износът на швейцарски часовници продължи да се увеличава и през 2023 г., след като миналата година достигна рекордните над 24 млрд. франка (27,8 млрд. долара). Отчетите успокоиха опасенията, че търсенето на луксозни стоки в САЩ може да се свива (б.р. – износът на швейцарски часовници за този пазар се понижи през април).
„Това, което е наистина впечатляващо, е САЩ, както и Европа във всички ценови сегменти“, коментира конкретно резултатите на Swatch Ник Хайек.
Средните продажби на магазин са нараснали с 30% в световен мащаб, което е увеличило приходите на Swatch Group от собствената й мрежа за търговия на дребно до 40% от общите й приходи. „Тук виждате силата на потреблението, дори в САЩ.“
Приходите на компанията достигнаха 4 млрд. франка, надминавайки предишния рекорд за първото полугодие, постигнат през 2018 г. Продажбите в Хонконг се утроиха, докато в континентален Китай ръстът бе двуцифрен.
Компанията заяви, че растежът е бил най-силен в най-ниския ценови сегмент на часовниците и бижутата. Търсенето на популярния Omega MoonSwatch на компанията, чиято цена е около 260 долара, се е ускорило.
Най-скъпият часовник Omega, продаван някога на търг, се оказа фалшификат за $3,4 млн.
„Подчертаваме продължаващия успех на MoonSwatch и подновения интерес към часовниците в достъпния сегмент, най-вече в САЩ“, пише Жан-Филип Берчи, анализатор във Vontobel. Той също така заяви, че за първи път от години насам общите приходи надвишават износа на часовници от Швейцария.
Продажбите в Швейцария са нараснали с 50%, следвани от силен ръст на пазари като Италия, Испания и Франция.
Един облак на хоризонта
Ръководството вижда „отлични възможности за растеж“ през втората половина на 2023 г. и допуска възможността за рекордни резултати. Има обаче едно предизвикателство – „единственият облак на хоризонта – неблагоприятната валутна среда“.
Слабият курс на щатския долар и еврото спрямо франка съкрати 242 млн. франка от приходите за първото полугодие.
Omega и някои други марки на Swatch наскоро повишиха цените с около 8% в САЩ. Хайек заяви, че не очаква повишението на цените да навреди на продажбите, тъй като пускането на нови продукти ще увеличи търсенето.
Що се отнася до компанията Watches of Switzerland, тя отчете продажби в размер на 1,54 млрд. паунда (2 млрд. долара) за годината до април, което съвпада с консенсусните оценки на анализаторите. Компанията потвърди прогнозата си за цялата година до 2024 г. Списъците на чакащите за най-търсените часовници се увеличават, а средните продажни цени растат, заяви главният изпълнителен директор Брайън Дъфи в изявление, с което обяви резултатите за цялата година.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: