Twitter започва да споделя приходите от реклами с някои потребители Снимка: © Getty Images

Twitter съобщи, че започва да плаща на създателите на съдържание в платформата част от приходите от реклами, поставени в отговорите на техните туитове. Компанията описа хода като част от усилията да помогне на хората да си изкарват прехраната директно в социалната мрежа.

Програмата за споделяна на рекламни приходи започва да се разпространява сред първоначална група създатели, като по-късно този месец предстои да бъде разширена.

Право на участие имат създателите, които са абонирани за Twitter Blue или са проверени организации, и имат поне пет милиона импресии месечно през предходните три месеца.

Според собственика на платформата Илон Мъск първият кръг от плащания на създателите ще възлиза на 5 млн. долара. Изплатените суми ще отчитат период, започващ през февруари тази година, когато той за първи път обяви програмата.

Няколко създатели на съдържание вече публикуваха скрийншотове на съобщения за сумите, които ще получат. Някои от плащанията са значителни. Инженер по крипто софтуер, който има над 2 млн. последователи, сподели, че е получил приблизително 37 000 долара. А писателят Брайън Красенщайн, който има около 750 000 последователи, твърди, че Twitter му е платил 24 305 долара.

Ходът на Twitter подчертава тенденцията към това на създателите на съдържание да се отдава дължимото за успехите на платформите. Той идва само няколко месеца след като Snap разшири своята програма за споделяне на приходите от доходоносни истории за потребителите. Идва и едва седмица след навлизането на пазара на новата социална мрежа Threads на Meta Platforms.

„Twitter-убиец“? Новата социална мрежа на Зукърбърг събра 10 млн. потребители за няколко часа

През 2021 г. Instagram и Facebook, също собственост на Meta, обявиха фонд от 1 милиард долара, за да плащат на създателите на съдържание. През март обаче компанията каза, че слага край на възнагражденията по линия на видеоклипове, направени за Instagram Reels. По-рано TikTok обеща да даде 1 млрд. долара на създателите до края на тази година. А YouTube, който е лидер в тази област, дава на създателите 55% от приходите от реклами, които се появяват в техните дългометражни видеоклипове.

Размерът на възнагражденията в Twitter се определят на базата на импресиите на туитовете. Иначе компанията реши да монетизира рекламите, показвани в отговорите на туитове, което означава, че създателите ще искат да стимулират потребителите да отговарят на техните постове. В най-добрия случай това би стимулирало разговорите, но както знаем от платформи като Facebook – до най-голяма ангажираност се стига при споделяне на крайни емоции.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Текстове от партньори

Работното време на Kaufland по време на празниците

Магазините ще бъдат с намалено работно време на Великден и Гергьовден

18:03 - 30.04.2024
Важно днес

Кабинетът "Главчев" разреши частна детска болница, докато държавата още не може да построи своя

Новината провокира възмущение на Обществения съвет за Национална детска болница

17:04 - 30.04.2024
Важно днес

Нетаняху обяви, че Израел ще нахлуе в Рафах - със или без сделка за заложниците

В Кайро се проведе нов кръг преговори за прекратяване на огъня

16:55 - 30.04.2024
Важно днес

Мъж с меч уби 13-годишно момче и рани други четирима в Лондон

Предполагаемият 36-годишен извършител е арестуван. Засега разследващите не определят атаката като терористична.

15:39 - 30.04.2024
галерия

Сериалите, които ще гледаме през май 2024 г.

Няколко дългоочаквани завръщания, нов Доктор Кой и още

15:23 - 30.04.2024