Новата социална мрежа Threads – пряк конкурент на Twitter – за часове успя да събере няколко милиона потребители, давайки заявка, че ще се възползва от отслабеното състояние на своя съперник след поредица от хаотични решения на собственика Илон Мъск.
„Да го направим. Добре дошли в Threads“, написа Марк Зукърбърг в първия си пост в приложението. Той заяви, че за първите седем часа от пускането му има регистрирани 10 милиона акаунта.
Собственикът на Facebook и Instagram ускори дебюта на приложението с 15 часа, пускайки го в 19:00 часа местно време в САЩ и в полунощ на 5-и срещу 6-и юли в Обединеното кралство. Платформата е свободно достъпна в 100 държави в магазините за приложения на Apple и Google, но не и в Европейския съюз – поради регулаторни съображения.
"Гладът" на Meta за лични данни блокира старта на Threads в ЕС
Threads ще опита да привлече потребители от Twitter, предлагайки им възможност за по-дълги публикации, но отвъд това – приличайки силно на конкурента си. Анализатори твърдят, че връзките на Threads с Instagram може да му осигурят изградена потребителска база и добре смазан рекламен апарат. Това би могло да пренасочи рекламодатели от Twitter в момент, когато новият ѝ главен изпълнителен директор се опитва да съживи затруднената ѝ дейност.
Брандове като Billboard, HBO, NPR и Netflix създадоха акаунти в рамките на няколко минути след стартирането. Meta съобщи, че сред първоначалните поддръжници на услугата са Шакира, Гордън Рамзи, Ким Кардашиян и Дженифър Лопес, както и видни американски политици като представителката на демократите в САЩ Александрия Окасио-Кортес.
За да влязат в системата, потребителите ще трябва да имат акаунт в Instagram. След като се регистрират, те могат да изберат да следват същите акаунти, които следват в платформата за изображения, ако и те са се присъединили към новото приложение.
„Инвеститорите не могат да не бъдат малко развълнувани от перспективата, че Meta наистина има „Twitter-убиец“, каза Дани Хюсън, ръководител на финансовия анализ в инвестиционната компания AJ Bell.
Други видяха в стартирането на Threads възможност да се създаде по-малко токсична версия на Twitter. „Нека тази платформа има добри вибрации, силна общност, отличен хумор и по-малко тормоз“, каза Окасио-Кортес в своя пост.
Подобно на Twitter, приложението включва кратки текстови публикации, които потребителите могат да харесват, препубликуват и да коментират, въпреки че не включва възможности за директни съобщения. Постовете могат да бъдат с дължина до 500 знака и да включват линкове, снимки и видеоклипове с продължителност до пет минути.
Акциите на Meta затвориха с 3% нагоре в сряда преди старта, изпреварвайки ръстовете на конкурентните технологични фирми.
Компанията майка на Facebook стартира Threads след поредния бурен период в Twitter, който през уикенда наложи ограничения за броя туитове, които човек може да види на ден – мотивирайки отчасти решението си със събирането на данни от компании, създаващи модели за изкуствен интелект.
Мъск купи Twitter за 44 млрд. долара през октомври миналата година, но оттогава стойността му рязко спадна на фона на дълбоки съкращения на персонала и спорове за модериране на съдържанието, които отблъснаха както потребителите, така и рекламодателите.
Threads се възползва и от неуспеха на други потенциални конкуренти на Twitter. Редица бързоразвиващи се конкуренти като Mastodon, Post, Truth Social и T2 се опитаха да примамят потребителите на платформата за микроблогинг, всички те засега остават сравнително малки.
Bluesky, нова услуга, подкрепена от съоснователя на Twitter Джак Дорси, стартира своята бета версия само с покани през февруари и първоначално потребителите се надпреварваха да получават кодове за достъп. Според уебсайта на компанията към април тя е имала 50 000 потребители. Дорси подкрепя и друга платформа, наречена Nostr.
Що се отнася до Meta, тя претърпя многобройни неуспехи при пускането на самостоятелни реплики на приложения в миналото – особено Lasso, целящо да се конкурира с платформата за кратки видеоклипове TikTok.
По-късно компанията включи инструмент за кратки видеа, Reels, директно в Instagram, а неотдавна закри звеното си, натоварено с разработването на експериментални приложения.
Зукърбърг, отговаряйки на потребител, който предсказа смъртта на Twitter около час след пускането на Threads, предупреди за търпение. „Тук сме само в началните моменти на първия кръг“, каза той.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: