Облечена в класически черен тренчкот, тя отново ни напомня за красотата и обаянието си и сякаш ни връща на снимачната площадка на „Дневна красавица“ (1967). Вече е на 77 години, но това не ѝ пречи да бъде лице на пролетната колекция на френския моден гигант Saint Laurent.
Дългогодишното партньорство между една от най-емблематичните френски актриси и компанията започва още когато Деньов е на 22. Сега тя е избрана от креативния директор Антъни Вакарело да представи серията новите облекла за 2021 г.
Преди повече от половин век определяната като секс символ Деньов се среща за първи път с Ив Сен Лоран. Тогава е женена за модния фотограф Дейвид Бейли, а преди срещата си с английската кралица избира именно френският дизайнер да подготви облеклото ѝ. Колаборацията ѝ харесва и по-късно предлага на Сен Лоран да я облече и за специално събитие, в което да рекламира новия романтичен мюзикъл „Госпожиците от Рошфор“.
Скоро Деньов иска да работи с дизайнера и за ролята си на „Дневната красавица“ в едноименния романтичен филм на режисьора Луис Бунюел. Така е поставено началото на едно дълго сътрудничество, като актрисата се превръща в най-голямата муза на Saint Laurent.
„Дневна красавица“ е може би най-впечатляващият принос на модната къща към киното, както отбелязва Vogue France. Целият гардероб на Деньов е с дрехи на Saint Laurent. Във филма тя играе ролята на млада и богата жена, която намира утешение в бордеите. Носи няколко рокли, костюми и черно палто от винил, с което е подчертан двойственият характер на образа ѝ. Филмът е повече от успешен, а продажбите на палтото се увеличават няколко пъти.
Година по-късно Ален Кавалие снима романтичния „Ударите на сърцето“, а в главната роля отново е любимата актриса на французите. Пак е облечена от Ив Сен Лоран, който открива перфектния баланс между семпли и изтънчени дрехи.
Saint Laurent подготвя облеклото на Деньов и за „Сирената на Мисисипи“ от 1969 г. Дрехите са от пролетно-лятната колекция и подчертават сексапила на актрисата. Ив Сен Лоран подбира успешно и мъжкия гардероб.
След повече от шест десетилетия на големия екран френската кино легенда се оттегли за кратко след претърпян инсулт през ноември 2019. Тази година обаче тя се завърна на снимачната площадка, за да довърши снимките на De son vivant (“Приживе”) на режисьора Еманюел Берко. Деньов влиза в ролята на майка, чийто син е болен от рак.
Тя носи в себе си аристократизъм и магнетизъм и е съхранила аурата на киното от 60-те и 70-те години на миналия век. Дебютира едва на 12, след което става известна с образите на студена и мистериозна красавица. През 1985 наследява Мирей Маийо като официалното лице на Мариан – френският символ на свободата, равенството и братството.
Деньов е номинирана за „Сезар“ цели 14 пъти и има две награди – за „Последното метро“ (1980) и „Индокитай“ (1992). За последния получава и номинация за „Оскар“. Известна е още с „Шербурските чадъри“, „Истината“, „Акушерката“, „Отвращение“, „8 жени“.
Като модел изгрява гола на кориците на Playboy през 1963 и 1965. След това е лице на Chanel и помага на компанията да пробие със своите парфюми на американския пазар. Проектът им е толкова успешен, че медиите в САЩ наричат Деньов „най-елегантната жена в света“.
Но най-успешна е колаборацията ѝ с Ив Сен Лоран. „Често си пишем един на друг“, казва френският дизайнер през 1992, цитиран от museeyslparis.com. „Наричам я Катрин, сладка моя“, а тя ми изпраща рози“.
Дъщерята на Хайди Клум: На 16 г. Лени е корица на Vogue
Историята на изкуствените диаманти: Съществува ли думата "морал" в бижутерийната индустрия
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: