Мнозинството в Транспортната комисия в Столичния общински съвет призова общината да върне предишната организация на движение в центъра на София, докато се решат спорните въпроси с намалените паркоместа за жители от засегнатата зона, но до гласуване на подобно искане така и не се стигна.
Извънредното заседание продължи близо 4 часа, а към края в него се включи и кметът на район „Средец“, на чиято територия се реализира проекта – Трайчо Трайков.
Той също помоли общината да върне предишното положение, докато бъдат въведени компесаторните мерки. Призивът за връщане на старата организация има подкрепа от всички групи в СОС освен ПП-ДБ-Спаси София.
Зам.-кметът по транспорта Илиян Павлов обаче обяви, че няма да се правят подобни промени в крачка, а проблемът с липсата на паркоместа не е възникнал сега: общината е издала повече от 3000 стикера за право на паркиране в синя зона за жителите на центъра, а досегашните паркоместа в зоните 2 и 3 са били около 3000. С новите промени те се намаляват с още 50.
"Всичко е направено по законов ред, всички процедури са били извървяни, направено е по абсолютно най-прозрачен начин. Въпреки че не дължим обществено обсъждане за промяна в движението, днес имаше трето обществено обсъждане. Получихме над 250 становища за 24 часа. От тях 223 са "за" проекта", твърди и общинският съветник от ПП-ДБ-СС Андрей Зографски.
Според Трайчо Трайков това ще се състои само в демонтиране на колчетата по "Патриарх Евтимий" и "Витоша", без да се налага премахване на новата положена маркировка.
„Има компенсаторни мерки, които могат да облекчат положението при реализиране на настоящия проект, чието въвеждане ще отнеме месец или два,“ заяви Трайков.
Той обясни, че не вижда какво е наложило да се прави „на тъмно и с подаване на заблуждаваща информация“. Самият районен кмет съобщи, че не е бил наясно, че „заровете вече са били хвърлени“, когато представители на общината представиха проекта, а той участваше в брифинга като представител на живеещите в района.
Той даде пример с феномена Doughnut City (като го преведе като „Град на геврека“) - миграцията на жителите от централните райони на американски градове към нови, по-спокойни и добре планирани крайградски квартали, а това на свой ред води и до постепенно западане на градската среда в центъра.
„Хората са си тръгнали от "дупката" на геврека, където е центърът, защото им е съсипан ежедневният живот. Аз не искам да ставам кмет на дупката,“ заяви Трайчо Трайков.
Следващото заседание на Транспортната комисия е насрочено за 16 май, когато се очаква да бъдат представени и актуални анализи на трафика в района, след реализирането на проекта
По време на заседанието стана ясно, че за маркировката и колчетата за реорганизацията на движението в района са били похарчени 480 хиляди лева.
Какъв ще е ефектът от новата организация на движението в центъра на София
Мащабни промени в движението в центъра на София предложиха от ПП-ДБ и "Спаси София"
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: