Мащабни промени в организацията на движение и паркирането в центъра на София предвижда проект, който беше представен от зам.-кмета по транспорта Илиян Павлов и общински съветници от ПП-ДБ и „Спаси София“.
Предвижда се:
- бус лента и велоалея по бул. „Патриарх Евтимий“
- ул. „Фритьоф Нансен“ става двупосочен;
- компенсиране с паркоместа на бул. „Витоша“;
- отваряне на паркинг на ЦГМ за почасово паркиране и за живеещи в „Синя Зона“;
Проектът за реорганизация на движението не е нов, но „отлежавал“ от години, защото досега не били предвидени мерки, които да компенсират отпадането на част от местата за паркиране.
Целта е, от една страна, да се осигури „коридор“ за преминаване на тролеите в този участък, където всъщност са някои от най-натоварените линии, но и да не се нарушават правата на живеещите в района, стана ясно от думите на зам.-кмета по транспорта.
„Не само обособяване на бус лента, но се предвижда и монтиране на специални платформи в зоните на спирките, така че да са по-достъпни и безопасни. Средно всеки тролей в този участък превозва около 76 човека, а те са по 40 тролея на всеки час в посока, на годишно ниво - това са огромни спестявания на време и разходи за пробег,“ обобщи Павлов.
За да се намали наполовина времето за пътуване с тролей между „Петте кьошета“ и „Хилтън“, се планира ул. „Фритьоф Нансен“ да стане двупосочен.
Изграждането на спорната велоалея по бул. „Патриарх Евтимий“ цели да свърже други седем велоалеи, така че придвижването с велосипед в центъра да стане удобно.
Заради промените ще отпаднат част от местата за паркиране по диагонал по бул. „Патриарх Евтимий“, но паркирането няма да бъде забранено в нито един участък, а ще се създаде реорганизация, стана ясно още по време на представянето на проекта.
"Създаваме нови компенсаторни паркоместа на бул. „Витоша“ и отваряне на нов паркинг на ЦГМ с допълнителни 50 места“, допълни Павлов.
В пресконференцията участва и районният кмет на „Средец“ Трайчо Трайков, който обясни, че е участвал в разговорите именно, за да защити правата на хората, които живеят в централния район.
„Това е една от платените зони за паркиране с най-голям дефицит, голяма част от хората живеят от поколения там,“ припомни Трайков.
Той обясни, че сега е помислено как да бъдат компенсирани, така че и без друго трудното намиране на паркомясто да не стане невъзможно.
„Обсъдили сме допълнителните паркоместа на бул. „Витоша" да бъдат достъпни и от двете страни,“ каза кметът на район „Средец“ и подчерта, че трябва бързо да се придвижи идеята за създаване на „червена зона“, която да бъде достъпна само коли на хората, които живеят в района.
Предвиждат се промени в правилата за паркиране в „Синя зона“ в София:
- платено паркиране в „Синя зона“ и в неделя;
- удължаване с един час на платеното паркиране в центъра през седмицата;
- определяне на отсечки, които да са предназначени само за живеещи в района;
- окрупняване на подзоните за паркиране в центъра;
Целта е да се осигури по-голяма възможност за паркиране на автомобили в центъра, за хората, които живеят в центъра.
Предвижда се да се обособят места пред училища, болници и детски градини в центъра, където да се спира за кратко без риск от „скоба“.
Предстои общинските съветници от ПП-ДБ и „Спаси София“ да потърсят подкрепа в Столичния общински съвет, за да се реализират тези предложения
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: