Mercedes си колаборира с Върджил Абло за дизайна на новата G-класа, а до премиерата на 8 септември остават броени дни. Заради Covid-19, тя ще е онлайн.
Върджил Абло, създател на уличния бранд Off-White и бивш стилист на Кание Уест, в момента е творчески директор на мъжката линия на Louis Vuitton.
Ако някой разбира от колаборации, то това е точно Абло.
Само през изминалата година той сложи името си зад най-желаните кецове на Air Jordan в историята на бранда, работи по мъжката колекция на японския дизайнер Ниго, а Off-White и ИКЕА направиха съвместна мини колекция.
По проекта с G-класата Абло работи с главния дизайнер на Mercedes - Гордън Вагенер. В дизайнерския екип на Mercedes има и една българка - Лилия Чернаева, която има основно участие по интериора на новата G-класа.
Абло е едно от най-интересните дизайнерски имена на последните години. Списание Time го включи в списъка със 100-те най-влиятелни хора в света.
Зад гърба си няма диплома от модна институция, нито стаж в легендарна модна къща. Роден в през 1980 г. в САЩ. Родителите му са емигранти от Гана. Израства в Чикаго.
Публичното присъствие на Абло е в доста силен дисонанс с философията на дизайнерската индустрия, която смята, че нейно призвание е да стои в сянка и да избягва публичното внимание. Досега се смяташе, че дизайните говорят за създателите си. Върджил Абло има друг стил на поведение.
Модата се нуждае от човек зад името, който се вълнува от много различни неща - социални теми, контексти, гледни точки, а аз съм всичко това, но под прикритието на един моден бранд, презентиращ своите колекции в Париж, казва за себе си той.
Албо учи в строителния факултет в Университета на Уисконсин в Медисън, след което взима магистърска степен по архитектура в Технологичния институт на Илинойс. Работи като архитект и графичен дизайнер в малки архитектурни студия в Чикаго, докато един ден не среща Кание Уест.
Сътрудничеството на Върджил Абло и известния рапър води началото си от 2002 година. По това време Кание все още не е звездата, която му предстои да стане. Абло и мениджърът на Кание се срещат в един клуб. Малко след това Абло започва да разработва дизайна на кориците на албумите на рапъра, става негов личен стилист и консултант, а след това помага на Уест и за колекцията Yeezy.
Така минават 14 години, през които Кание превзема световната музикална сцена.
“Това беше страхотен опит, прилагах на практика всичко научено и продължавах да се уча. Кание обичаше да казва, че когато станеш толкова знаменит като него, държиш в ръцете си ключовете за света. Сега разбирам колко е бил прав“, казва по-късно Абло.
Разделят се, когато Върджил Абло решава да прави собствен проект, в който изкуството, архитектурата, музиката и модата да се преплитат като зигзагообразни линии. Така на бял свят идва Off White, марката, която говори директно с милениалите.
Разбира се, само с богатите милениали.
За работата си с Mercedes Абло казва, че най-нормалното нещо е марка, която е символ на лукса, да си партнира със съвременен артист по създаването на един концептуален съвременен дизайн.
Искаме да създадем нещо невиждано досега и в двата бранша - модния и този на колите, казва Бетина Фетцер, която отговаря за маркетинга на Mercedes-Benz.
Позиционирането на G-класата във фешън индустрията отдавна е стратегия на Mercedes, които всяка година участват в седмицата на модата в Лондон.
Истината е обаче, че сътрудничеството на модните марки с автомобилите не започва от днес.
През 1984 година Peugeot 205 си партнира с Lacoste, Gucci и Fiat 500 - през 2011 година, през 2014 последва Maserati Quattroporte и Ermenegildo Zegna, Land Rover Defender и Paul Smith (2016). Самите Mercedes имаха флирт с Armani през 2004 г. - съвместната им работа беше по модела CLK 500.
Кание Уест не се шегува: Ще участва на президентските избори в Луизиана
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: