Важна сделка: BuzzFeed се добра до рекламната платформа на Verizon чрез придобиване на HuffPost Снимка: © Getty Images

Американската медийна компания BuzzFeed ще придобие новинарската платформа HuffPost от телекома Verizon, съобщиха двете компании, цитирани от The Wall Street Journal.

Това е голяма и важна сделка в международния новинарски сектор, но сумата по споразумението не се съобщава. Ясно е само, че Verizon ще получи миноритарен дял в BuzzFeed. Двете компании са се съгласили да обединят съдържание в рамките на по-широко партньорство.

BuzzFeed ще използва рекламната платформа на мултинационалния телекомуникационен конгломерат, за да достигне до още повече потребители. Verizon, от своя страна, ще инвестира в медийната компания, пише The Wall Street Journal.

Сделката е по-специална за главния изпълнителен директор на BuzzFeed Джона Перети, който е сред съоснователите на HuffPost.

„Имам ярки спомени от израстването на HuffPost във водещо новинарско издание в ранните му години, но BuzzFeed прави това придобиване, тъй като ние вярваме в бъдещето на HuffPost и в потенциала, който има, за да продължи да определя медийния пейзаж през идните години“, каза Перети в свое изявление.

HuffPost е сайт за новини и блог, който има местни и международни редакции. Предлага оригинално съдържание и се занимава с политика, бизнес, забавление, технологии, лайфстайл, култура и други. Определян е като „либерална“ медия. Verizon притежава HuffPost от 2015 г.

„Стратегията на Verizon еволюира през последните две години. Компанията се концентрира върху най-голямата си сила – рекламата, съдържанието и абонаментите“, каза изпълнителният директор Гуру Гоурапан. „Създадохме мощна екосистема. Партньорството с BuzzFeed допълваше нашата мисия и ускори трансформацията и растежа ни“.

Основателят на HuffPost Ариана Хъфингтън обяви в Twitter: „Толкова съм радостна да видя обединението с BuzzFeed 15 години след като Джона Перети, Кени Лерър и аз започнахме проекта. Това са вълнуващи новини и се надявам да дойдат дори още по-добри!“.

BuzzFeed очакваше солидни печалби тази година, но пандемията от коронавирус провали плановете им. Компанията разполага с нюзрум от над 300 души, но уволни някои свои служители и намали възнагражденията им заради кризата. След като имаше проблеми и със средствата от рекламодатели, фирмата на Перети опита да навакса с абонаменти, организиране на събития и електронна търговия, но тази стратегия се оказа успешна само отчасти, пише Business Insider.

От друга страна, Verizon търси начини за подобряване на медийния си бизнес, който преди това бе воден от Тим Армстронг. В рамките на неговото управление компанията имаше план да превърне AOL и Yahoo! в успешен рекламен бизнес, но стратегията му така и не успя да се осъществи. След като промени името си от Oath на Verizon Media Group и съкрати персонал, компанията се фокусира основно върху своите същински функции - предоставянето на безжични услуги.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

2-часовият разговор между Тръмп и Путин се оказа "информативен", но безрезултатен

Джей Ди Ванс казва, че САЩ могат да се откажат от войната в Украйна, тъй като преговорите са в безизходица

19:58 - 19.05.2025
Важно днес

Край на блокадата: Градският транспорт в София тръгва от вторник

След 6 дни на блокада наземният градски транспорт в София отново ще работи от вторник.

18:45 - 19.05.2025
Спорт

Преди финала за Купата: теренът на “Васил Левски” е в лошо състояние

Сериозно предизвикателство след финала на шоуто „Като две капки вода”

18:43 - 19.05.2025
Важно днес

Столичани излязоха на протест в подкрепа на кмета Васил Терзиев и "срещу мафията"

"Демокрацията е диалог - не синдикален шантаж", гласят плакати

18:10 - 19.05.2025
Важно днес

Тръмп иска разследвания срещу Бийонсе и Брус Спрингстийн

Звездите са "виновни" за подкрепата си за Камала Харис, вярва президентът на САЩ

17:00 - 19.05.2025
Важно днес

Инфлацията в България ще спадне през 2026 г., напук на внушенията срещу еврото

ЕК представи икономическата си прогноза за тази и следващата година

16:42 - 19.05.2025
Кино и сериали

"Пушилка" по Max - високоскоростно приключение от старата школа

Джош Холоуей (Lost) влиза в ролята на най-добрия шофьор на мафиотски бос

16:30 - 19.05.2025
Важно днес

ПП-ДБ: Борисов се отказа да "наказва" софиянци, защото подцени ситуацията

"Да, България" поиска оставките на бордовете на транспортните дружества, които обслужват градския транспорт в София

15:18 - 19.05.2025
Пътуване

Ryanair вдига цените на билетите след спад в годишната печалба

Пътуванията с авиокомпанията ще поскъпнат с до 6% това лято

14:55 - 19.05.2025