Важна сделка: BuzzFeed се добра до рекламната платформа на Verizon чрез придобиване на HuffPost Снимка: © Getty Images

Американската медийна компания BuzzFeed ще придобие новинарската платформа HuffPost от телекома Verizon, съобщиха двете компании, цитирани от The Wall Street Journal.

Това е голяма и важна сделка в международния новинарски сектор, но сумата по споразумението не се съобщава. Ясно е само, че Verizon ще получи миноритарен дял в BuzzFeed. Двете компании са се съгласили да обединят съдържание в рамките на по-широко партньорство.

BuzzFeed ще използва рекламната платформа на мултинационалния телекомуникационен конгломерат, за да достигне до още повече потребители. Verizon, от своя страна, ще инвестира в медийната компания, пише The Wall Street Journal.

Сделката е по-специална за главния изпълнителен директор на BuzzFeed Джона Перети, който е сред съоснователите на HuffPost.

„Имам ярки спомени от израстването на HuffPost във водещо новинарско издание в ранните му години, но BuzzFeed прави това придобиване, тъй като ние вярваме в бъдещето на HuffPost и в потенциала, който има, за да продължи да определя медийния пейзаж през идните години“, каза Перети в свое изявление.

HuffPost е сайт за новини и блог, който има местни и международни редакции. Предлага оригинално съдържание и се занимава с политика, бизнес, забавление, технологии, лайфстайл, култура и други. Определян е като „либерална“ медия. Verizon притежава HuffPost от 2015 г.

„Стратегията на Verizon еволюира през последните две години. Компанията се концентрира върху най-голямата си сила – рекламата, съдържанието и абонаментите“, каза изпълнителният директор Гуру Гоурапан. „Създадохме мощна екосистема. Партньорството с BuzzFeed допълваше нашата мисия и ускори трансформацията и растежа ни“.

Основателят на HuffPost Ариана Хъфингтън обяви в Twitter: „Толкова съм радостна да видя обединението с BuzzFeed 15 години след като Джона Перети, Кени Лерър и аз започнахме проекта. Това са вълнуващи новини и се надявам да дойдат дори още по-добри!“.

BuzzFeed очакваше солидни печалби тази година, но пандемията от коронавирус провали плановете им. Компанията разполага с нюзрум от над 300 души, но уволни някои свои служители и намали възнагражденията им заради кризата. След като имаше проблеми и със средствата от рекламодатели, фирмата на Перети опита да навакса с абонаменти, организиране на събития и електронна търговия, но тази стратегия се оказа успешна само отчасти, пише Business Insider.

От друга страна, Verizon търси начини за подобряване на медийния си бизнес, който преди това бе воден от Тим Армстронг. В рамките на неговото управление компанията имаше план да превърне AOL и Yahoo! в успешен рекламен бизнес, но стратегията му така и не успя да се осъществи. След като промени името си от Oath на Verizon Media Group и съкрати персонал, компанията се фокусира основно върху своите същински функции - предоставянето на безжични услуги.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Tрамвай без ватман дерайлира, удари 7 паркирани коли и разруши входа на подлез

Предполага се, че неизвестен е подкарал трамвая, докато ватманът си е купувал кафе

07:47 - 02.09.2025
Бизнес

Бизнесът помага: 200 хил. лв. от Фондацията на Кока-Кола ХБК за борба с пожарите у нас

Средствата ще бъдат използвани за нужди на терен и за повишаване на устойчивостта на местните общности спрямо рисковете от пожари

07:46 - 02.09.2025
Бизнес

Levi’s предупреди, че политиките на Тръмп застрашават продажбите на дънки във Великобритания

Според компанията промяната в отношението към американските брандове може да накара потребителите да изберат европейски продукти

07:34 - 02.09.2025
Важно днес

Пропадане на асфалта затвори бул. „Панчо Владигеров“ между „Люлин“ и „Обеля“

Като най-вероятна причина за проблема се посочва строежът на близката метростанция

19:13 - 01.09.2025
Важно днес

Плевен обяви бедствено положение заради безводието

Ще се доставя бутилирана вода за болници, детски градини, училища и социални институции

18:27 - 01.09.2025
Живот

Kaufland и Съюзът на математиците в България с обща кампания за превалутирането

Kaufland събира математически таланти в кампания за еврото

17:17 - 01.09.2025
Важно днес

Горица Кожарева ще съди Ивайло Мирчев за клевета заради доклад на Сметната палата, която тя оглавяваше

Засегнала се е от публикация на политика за документи за неизгодна обществена поръчка за коли

16:42 - 01.09.2025